Marketing Afiliacyjny dla twojej firmy część 7: Rekrutacja Wydawców

Metody rekrutacji Wydawców

Seria artykułów „Marketing Afiliacyjny dla twojej firmy” stanowi kompletne źródło niezbędnych informacji dotyczących prowadzenia programów partnerskich. Stopniowo przedstawiamy w ich informacje od podstawowych wiadomości po zaawansowane koncepcje i strategie działania. W tej części zajmiemy się rekrutowaniem Wydawców w celu rozwinięcia prowadzonego programu. Istnieje wiele form zainteresowania wysokiej jakości Wydawców, polecamy wypróbowanie każdej z nich i określenie, która w przypadku twojego programu sprawdza się najlepiej.

Zanim Wydawcy zdecydują się przystąpić do twojego programu, muszą poznać szczegółowe informacje, które możesz umieścić na stronie rejestracji lub za pośrednictwem innych mediów. Informacje jakie będą chcieli uzyskać dotyczą: opłat, ofert, płatności, programu śledzącego, wsparcia, itp.

Strona rejestracji w programie partnerskim

Jedną z najważniejszych i najprostszych metod rekrutacji Wydawców jest umieszczenie strony rejestracji na swojej stronie docelowej. Powinna ona być łatwo dostępna, może znajdować się w stopce lub nagłówku. Twoja strona rejestracji powinna jasno i zwięźle opisywać twój program partnerski zapewniając dużo szczegółów i informacji w jaki sposób zostać jego członkiem. Twoja strona rejestracji powinna być dostosowana do twojej marki, tak aby użytkownik czuł spójność treści w tracie rejestracji. Chyba, że nie jesteś główną marką, Wydawcy nie będą marnować swojego czasu na poszukiwanie informacji i kolejnych kroków wymaganych przy rejestracji. Powinieneś umieścić te informacje na początku, a także przyspieszyć proces zatwierdzania jak tylko to możliwe, dając Wydawcom możliwość szybkiego rozpoczęcia działań.

Twoje oprogramowanie śledzące powinno automatycznie wdrożyć e-mail potwierdzający kiedy użytkownik zostanie przyjęty do programu. Niedługo po tym, upewnij się że wysłano widomość powitalną z opisem korzyści członkowstwa w programie, kontaktem do Opiekuna Wydawców, sposobem działania komunikacji wsparcia, aktualnych ofert oraz wszelkich kluczowych zagadnień o których powinien pamiętać.

Nowi użytkownicy z polecenia obecnych Wydawców

Aby zbudować skuteczniejszy program partnerski polecamy zaoferowanie Wydawcom dodatkowe przychody  racji polecania programu innym. Dzięki temu systemowi istniejący już Wydawcy wynagradzani są za rekrutowanie nowych użytkowników. Zachęcaj swoich Wydawców do takiej aktywności zapewniając im odpowiednią strukturę płatności. Twój program śledzący powinien zapewniać opcje rekompensowania poleceń jako pojedynczą wypłatę (CPA za pozytywny wynik rejestracji) lub otrzymywany przez jakiś czas procent od sprzedaży poleconego Wydawcy (polecający Wydawca otrzymuje X% z przychodu  poleconego Wydawcy za jego sprzedaże przez X okresu czasu). Jak możesz sobie wyobrazić zapewnia to doskonałą zachętę dla Wydawców, aby wspierali cię w rekrutacji nowych użytkowników z odpowiednimi źródłami ruchu.

Katalogi Programów Partnerskich

Umieszczanie swojego programu i ofert na różnych stronach z katalogami jest świetną metodą, aby stać się widocznym dla Wydawców. Katalogi programów partnerskich jak OfferVault i oDigger łączą Wydawców z programami i ofertami. Wydawcy poszukują tego typu stron, aby uzyskać dostęp do ofert i rejestrować się do programów, które zapewniają im poszukiwane produkty do promocji.

Targi poświęcone Marketingowi Afiliacyjnemu

Uczestnictwo Wydawców w tarach jest stosunkowo niedrogim sposobem uzyskania dostępu do nich. Targi łączą parterów, Reklamodawców i Wydawców z programami partnerskimi i Sieciami. Spotkania te ułatwiają przedstawienie ofert twojego programu partnerskiego za pośrednictwem ustawionych stanowisk, uczestnictwa w wykładach i wydarzeniach. Z racji tego, że targi związane z marketingiem afiliacyjnym przyciągają wielu uczestników, bardzo łatwo spotkać nowych i już istniejących partnerów, aby stworzyć lub polepszyć dotychczasową współpracę. Poczytaj na temat targów Affiliate Summit i LeadsCon, dowiedz się czego możesz na nich oczekiwać.

Komunikacja za pośrednictwem poczty e-mail

Kontakt e-mail z twoimi istniejącymi Wydawcami i informowanie ich o wszystkich zmianach dotyczących nowych ofert lub płatności mogą silnie wpłynąć na ich zaangażowanie w ramach twojego programu partnerskiego. Wydawcy trzymają się razem, zamieszczają wiadomości na forach, blogach i przeglądach programów, komentują oferty, itp., twoim zadaniem jest przypominanie im o możliwościach finansowych płynących z polecania twojego programu innym.

Obserwuj swoją konkurencję

Twój idealny kandydat jest prawdopodobnie członkiem konkurencyjnego programu partnerskiego. Poszukiwanie i analizowanie swojej konkurencji nie jest niczym zaskakującym i może być wyjątkowo pomocne w poszukiwaniu nowych, przynoszących wysoką konwersję Wydawców dla twojego programu. Analizuj działania konkurencji w zakresie rekrutacji i utrzymywania swoich członków. Przeszukaj fora, artykuły i zawartość blogów aby odkryć strategie rekrutacji. Możesz nawet rozważyć pozostawianie komentarzy w niektórych wątkach konkurencji, odpowiadania na posty, aby zwrócić na siebie uwagę ich istniejących i potencjalnych Wydawców, ale bądź gotowy na podobne zachowanie. Czasami nawet proste wyszukiwanie za pomocą Google z użyciem nazw twojej konkurencji ujawni strony Wydawców ich promujących. Nie wahaj się i nawiąż kontakt bezpośrednio z tymi stronami i negocjuj płatności.

Kampanie PPC (Pay-Per-Click)

Wykorzystaj wyszukiwarki do promowania reklam swojego programu partnerskiego uruchamiając je na postawie wpisywanych zapytań. Znalezienie tanich i ukierunkowanych haseł wpisywanych w wyszukiwarkach i ich licytacja są kluczową kwestią przy budowie podstaw twojego biznesu. Świetnymi źródłami PPC służącymi tagretowaniu  Wydawców są: Google AdWords, Bing ad center (który aktualnie zawiera także Yahoo!), Facebook Ads, AdKnowledge, Bidvertiser, AdBrite i wiele innych. Korzystając z odpowiednich słów kluczowych i informacji demograficznych ukierunkuj swoją grupę odbiorców i potencjał tkwiący w podstawie partnerskiej. Przed rozpoczęciem, dużo czasu zajmą poszukiwania o szerokim lub wąskim zakresie do momentu, aż ustalone zostaną najlepsze słowa kluczowe i frazy.

Sieci społecznościowe

O ile sieci społecznościowe przejmują komunikację i wszelkie wysiłki marketingowe, można wykorzystać ich popularność i rozmach do promocji twojego programu. Udostępniaj informacje i link do swojej strony rejestracyjnej. Testuj różne formy wysyłania wiadomości i sprawdź, które wpływają na najwyższy poziom realizacji zadań. Większość stron portali społecznościowych jest darmowa, zatem będzie to opłacalna metoda promocji i generowania rejestracji. Pamiętaj, aby zachęcać innych do udostępniania twoich treści, aby zwiększyć swoją widoczność w social mediach.

Artykuły marketingowe

Internetowe artykuły dotyczące marketingu są jedną z najprostszych metod rekrutacji Wydawców. Zacznij pisać artykuły o treści wysokiej jakości prezentujące produkty lub usługi oferowane przez twój program. Umieść swoje artykuły na stronach typu Ezine Articles, Go Articles, BusinessKnowHow, Ezine Directory, Yahoo! Groups, Amazines, itp. Pamiętaj, aby umieścić hiperlinki w kluczowych frazach I słowach kluczowych, które przekierują użytkowników do twojej strony rejestracji, ofert lub stron informacyjnych. Zaletą tej metody jest dotarcie głównie do Wydawców zainteresowanych twoimi ofertami i programem, a także tych poszukujących pokrewnych ofert. Zamieszczanie swoich treści na stronach Social Bookmarking jest kolejną świetną metodą rekrutacji Wydawców. Strony tj. Digg, Del.ico.us, Reddit i wiele innych pochodnych stanowią doskonałą metodę rekrutacji nowych Wydawców.

Recenzje i Fora

Recenzje są świetną metodą służącą przyciąganiu Wydawców, ponieważ zapewniają informacje i przedstawiają twój program od najlepszej strony. Skontaktuj się z istniejącymi klientami, partnerami lub Wydawcami i poproś (lub zachęć) ich o napisanie opinii. Poproś o skupienie się na korzyściach i zaletach twoich produktów, ofert lub funkcji jakie spełniają. Zapewnij kogoś w swojej firmie, kto napisze artykuł w którym porówna i skontrastuje twój program i produkty do konkurencji. Recenzje dostarczą wartościowych informacji i wywierają silny wpływ na czytelników, pamiętaj o podaniu nazwy programu i jego ofert.

Stworzenie forum to szybki sposób na uzyskanie czytelników, którzy będą zamieszczać komentarze, a także łatwo zachęcić społeczność do rozmowy na temat twojego programu. W ten sposób wywołasz zainteresowanie potencjalnych Wydawców i sprawisz, że zaczną poważnie zastanawiać się nad uczestnictwem w twoim programie. Wykorzystaj forum do przedstawienia korzyści, zalet i opcji udostępnianych w programie partnerskim, umieść link do strony rejestracji i jasne wezwanie do działania dla tych użytkowników, którzy zainteresowani są nawiązaniem współpracy. Zanim zaczniesz umieszczać linki, upewnij się, że poprawnie działają (także ich śledzenie). Twoja reputacja zostanie poważnie naruszona jeśli okaże się, że umieszczone linki będą kierować użytkowników na strony błędu.

Co dalej?

Teraz jesteś już przygotowany do rekrutowania interesujących cię Wydawców. Był to ostatni krok w pełnym przygotowaniu do uruchomiania własnego programu partnerskiego. W pozostałych artykułach znalezionych na Afiliotece dowiesz się jak optymalizować strony, wykorzystywać social media, jakie narzędzia analityczne są najskuteczniejsze, a także wiele innych informacji związanych z marketingiem afiliacyjnym. Życzymy powodzenia w prowadzeniu własnego biznesu online, a także zachęcamy do komentowania!

Marketing Afiliacyjny dla twojej firmy:

  • Grzegorz

    Bardzo dziękuję za obszerny materiał dotyczący budowania programów partnerskich. Jeżeli mogę, to chciałby tylko prosić o informacje na temat for dyskusyjnych gdzie mógłbym porozmawiać z potencjalnymi wydawcami, a także katalogów z programami partnerskimi ale polskimi.
    Raz jeszcze dziękuję.

    • Katalog programów partnerskich można znaleźć na afiliacje.pl albo na affiliate-partner.pl // Forum dyskusyjne to http://www.forum.optymalizacja.com/

Przeczytaj poprzedni wpis:
4 wskazówki dotyczące efektywności przy kampaniach PPC

  Kiedy firma zaczyna zajmować się reklamą, bardzo często korzysta z płatnego wyszukiwania, aby zwiększyć swoją sprzedaż. Kończy się to...

Zamknij