Marketing Afiliacyjny dla twojej firmy część 4: Oferty partnerskie

Konfiguracja ofert partnerskich

Do tej pory przedstawiliśmy już programy partnerskie, a w poprzedniej części opisaliśmy role Wydawców, teraz zajmiemy się ofertami przeznaczonymi dla Wydawców. Przedstawimy czym one są, w jaki sposób funkcjonują, jak je tworzyć i w jaki sposób Wydawcy otrzymują wynagrodzenie za ich promocję oraz generowanie nowych konwersji. Po przeczytaniu tego posta, będziecie gotowi na przyjęcie Wydawców do swoich programów partnerskich.

Czym są oferty partnerskie?

W marketingu afiliacyjnym oferta jest pojęciem wykorzystywanym do określenia wszystkiego co jest promowane. Zazwyczaj oferta jest promowana za pośrednictwem URL, który kieruje użytkowników na bezpośrednią stronę Reklamodawcy. Przykładowo, jeśli prowadzisz sklep internetowy z obuwiem i tworzysz ofertę, która daje Wydawcom 20% prowizji od wszystkich sprzedaży, które wygenerują, wtedy Wydawcy wykorzystają unikalny link URL, aby wysyłać użytkowników na stronę twojego sklepu. Wielu Reklamodawców tworzy oferty kierujące ruch bezpośrednio na strony docelowe gdzie może być dokonana sprzedaż, wygenerowane rejestracje lub inne działania zmieniające użytkowników w klientów. Śledzenie, raportowania i rekompensowanie tych interakcji są źródłem napędzającym marketing afiliacyjny.

Jak działają oferty partnerskie?

Oferty stworzone na wysokim poziomie zawierają podstawowe informacje: nazwę oferty, krótki opis, adres URL do wglądu, śledzenie konwersji, status, datę wygaśnięcia, kategorię i wszelkie dodatkowe informacje znajdujące się w notkach, którymi program partnerski chce się podzielić ze swoimi pracownikami.

Nazwa: wybrana przez ciebie nazwa będzie pokazana Wydawcom kiedy poszukują i selekcjonują oferty. Dodatkowo wyświetlana jest w analizowanych raportach, pokazywanych konwersjach i wskaźnikach KPI. Wskazówka: upewnij się że nazwa twojej oferty odnosi się do czegoś konkretnego i intuicyjnie ułatwi pewne działania w przyszłości.

Krótki opis: powinien zawierać informacje na temat procesu, produktu, usługi lub obiektu oferty. Będziesz chciał określić co kwalifikuje się jako działanie (sprzedaż, rejestracja, itp.), jakie kryteria muszą być spełnione, akceptowane rodzaje ruchu (tj. nie motywowany ruch). Wskazówka: jasno wyjaśnić jak Wydawcy będą rozliczani, co zmniejszy zamieszanie i dodatkową pracę w przyszłości.

Adres URL do wglądu: pozwoli Wydawcom sprawdzić twoją stronę docelową. Podając surowy link URL do lokalizacji twojej oferty na stronie Wydawca będzie miał możliwość sprawdzenia jej, po czym zdecyduje czy chce ją promować czy nie. Wskazówka: Nie umieszczaj informacji śledzących lub przekierowań w swoim adresie URL do wglądu.

Śledzenie konwersji: istnieje kilka typów śledzenia konwersji, potwierdzając informacje dzięki swojemu zespołowi specjalistów upewnisz się, że używasz właściwej metody. Większość z tych najpopularniejszych zawiera: iFrames, Image Pixels, działanie na podstawie plików cookie, Server-side i śledzenie POST.

Status: zazwyczaj istnieją cztery różne odmiany statusów dla ofert partnerskich: Aktywna, Oczekująca, Wstrzymana, Usunięta. Ustawiając swoje oferty korzystając ze statusów określasz które z nich Wydawcy mogą przeglądać i rozpocząć promocję dla wybranych ofert. Aktywna: zaakceptowani Wydawcy mogą ją przejrzeć i rozpocząć promocję. Oczekująca: Wydawcy nie mogą przeglądać ani promować oferty, jest ona w fazie testów. Wstrzymana: Wydawcy nie mogą jej przeglądać ani promować. Wydawcy, którzy wcześniej prowadzili jej promocję będą mieli odwiedzających odsyłanych do innego adresu URL. Usunięta: Wydawcy nie mają już możliwości przejrzenia oferty i jej promocji.

Data wygaśnięcia: ustalenie daty wygaśnięcia jest konieczne przy promocji ofert sezonowych, uzależnionych od okresu czasu. Po wygaśnięciu oferty Wydawcy nie będą mieli już możliwości jej przeglądu i promocji. Każdy Wydawca, który do tej pory promował ofertę, będzie miał ruch przekierowany pod inny adres.

Kategoria: wybierając kategorię dla swoich ofert umożliwiasz Wydawcom ich łatwiejsze odnalezienie. Zazwyczaj możesz wybrać kilka kategorii dla swoich ofert. Wskazówka: wybór więcej niż jednej odpowiedniej kategorii dla swojej oferty wpłynie na wzrost liczby Wydawców, którzy ją odnajdą i zajmą się promocją.

Notki: zazwyczaj notki są widoczne wyłącznie w wewnętrznej strukturze programu i pracowników mających dostęp do programu partnerskiego. Jest to miejsce w którym pozostawiane są komentarze, informacje dotyczące skuteczności promocji, własności danych, itp., zajmują się tym wewnętrzni pracownicy, kontrahenci lub personel księgowości. Dowolna komunikacja z Wydawcami powinna być realizowana za pośrednictwem opisu oferty lub drogą mailową.

Konfiguracja ofert partnerskich

Kiedy już skonfigurujesz swoje oferty i wszystkie szczegóły, następnie możesz przesłać ich kreacje dla Wydawców, które będą mogli wykorzystać w trakcie promocji. W przypadku kiedy jesteś zagubiony, mogą być wykonane w postaci banera reklamowego lub jakiejkolwiek innej wizualnej prezentacji twojej oferty, którą będą mogli zobaczyć użytkownicy. Twoje narzędzia do zarządzania ich tworzeniem, powinny sprawić, że łatwo będzie je stworzyć, skasować, sortować i raportować.

Tworząc nową kreację, wybierz różne oferty (jedną lub więcej), które chcesz z nią połączyć. Istnieje wiele różnych typów kreacji: pliki, banery graficzne, banery Flash, reklamy HTML, linki tekstowe i kreacje e-mail.

Pliki: występuje często w postaci catch-all. Można zauważyć, że wiele specyficznych typów plików podzieliliśmy poniżej. Jeśli typ twojego pliku nie jest obsługiwany w trakcie przesyłania kreacji, skontaktuj się ze swoim Account Managerem po pomoc.

Banery graficzne: są to standardowe pliki graficzne, ich formaty to: .gif, .jpg, .jpeg, oraz .png. Często pliki tego typu otrzymują oddzielny link HTML w trakcie generowania kodów śledzących.

Banery Flash: są one zarezerwowane dla bogatych plików media flash. Większość sieci wykorzystuje jedynie pliki typu .swf. Linki śledzące zazwyczaj połączone są z flashvars korzystających z ClickTAG I ClickTag. Wskazówka: upewnij się, że twoi Wydawcy znają zasady funkcjonowania twoich ClickTag/ClickTAG, dzięki czemu będą mieli pewność, że każde kliknięcie w baner zostanie zarejestrowane.

Reklamy HTML: pozwala aby kody HTML i JavaScript zostały przesłane do wygenerowania twojej kreacji. Często będziesz przesyłać grafikę, związaną z twoim kodem, upewnij się, że określiłeś w tym celu odpowiednią wysokość i szerokość obrazu.

Linki tekstowe: są tym czym są, wstawiasz podstawowy tekst, który zostaje opatrzony oddzielnym linkiem HTML do śledzenia.

Kreacje e-mail: skopiuj i wklej HTML wiadomości e-mail, jeśli masz grafiki, upewnij się, że zostały przesłane, tak aby twój e-mail po wyświetleniu wyglądał właściwie. Będziesz miał także możliwość umieszczenia linku do wyłączenia subskrypcji za pomocą wysłanego HTML. Wskazówka: umieść dynamiczny link śledzący URL z ofert, które już stworzyłeś, aby śledzić dokładne i bezproblemowe HTML w twoim e-mailu.

Ustawienie specyficznych wypłat dla ofert

Każde oprogramowanie powinno umożliwiać takie ustawienia. Jednymi z najważniejszych rzeczy w ofertach partnerskich są zestawy różnych sposobów płatności – jak dużo płacisz za działania i jaki przychód zgłaszany jest za wykonane działanie. Ustawienie kwoty wypłat często zależy od działań za które płacisz. Istnieje kilkanaście różnych rodzajów działań: Cost per Conversion (CPA), Cost per Sale (CPS), Cost per Coversion + Cost per Sale (CPA + CPS), Cost per Thousand Impressions (CPM). Więcej szczegółów związanych z płatnościami opisywaliśmy już wcześniej w części 2. Dodatkowo jesteś w stanie raportować koszty w zestawieniu z przychodami, za pomocą wskaźników: Revenue per Conversion (RPA), Revenue per Sale (RPS), Revenue per Click (RPC) i Revenue per Thounsand Impressions (RPM).

Jak Wydawcy zaczynają promocję ofert?

To całkiem proste – kiedy Wydawca aplikuje do twojego programu partnerskiego i zostanie przez ciebie przyjęty, otrzymuje swój unikalny login dający mu dostęp do programu. Po zalogowaniu, Wydawcy mogą przeglądać i wybierać oferty, które ich interesują po czym kopiują link lub kod przygotowanej kreacji i umieszczają je na swoich stronach, reklamach lub innych internetowych wydaniach. Całą resztą zajmie się twoje oprogramowanie śledzące.

Wydawcy mają możliwość dodania niestandardowych zmiennych w swoich unikalnych śledzących URLach, co uławia im zarządzanie i raportowanie. Są w stanie wygenerować śledzący URL korzystając z formatów TINY URL, mogą dodać alfanumerycznie źródło Wydawców i swoje Sub ID dla wewnętrznych  korzyści wynikających ze śledzenia. Wydawcy mogą także umiejscowić tzw. Impression Pixel dla wybranej oferty i zebrać dodatkowe informacje wewnętrzne w swoich raportach. Im bardziej doświadczeni Wydawcy, tym więcej możliwości śledzenia musisz im zapewnić. Przykładowo, większość Wydawców korzysta z dodatkowych programów śledzących konwersje za pośrednictwem systemów analitycznych. Musisz być pewien, że twoja platforma śledząca wspiera i zarządza tymi procesami.

Ponieważ znacie już metody ustawienia płatności dla swoich ofert, to tylko kwestia sekund dla śledzącego URL aby zaczął być generowany, a kwestią minut przesyłanie ruchu przez Wydawców, co przyniesie twojemu programowi poważne sprzedaże!

Jesteś już ekspertem w kwestii ofert partnerskich!

Zapraszamy do dalszej lektury Afilioteki i poznawania tajników Marketingu Afilicyjnego!

Jakieś pomysły, sugestie? Czekamy na komentarze!

Marketing Afiliacyjny dla twojej firmy:


 

Przeczytaj poprzedni wpis:
5 przydatnych wskazówek dla testów A/B na stronie internetowej

Testy A/B  i wielowymiarowe testowanie to znakomity sposób optymalizacji stron internetowych oraz generowania większej liczby leadów i konwersji. Testy umożliwiają...

Zamknij