Marketing Afiliacyjny dla twojej firmy część 6: Atrkcyjne programy partnerskie dla Wydawców

Co programy partnerskie mogą zaoferować aby stać się atrakcyjnymi dla Wydawców?

Do tej pory opisaliśmy zarówno podstawowe wiadomości jak i zaawansowane koncepcje programów partnerskich, dzięki którym twoja firma uzyska znaczne korzyści i odniesie sukces. W tym poście skupimy się na Wydawcach, poznaniu ich i zrozumieniu sposobów prowadzenia ich własnych przedsięwzięć. Wykorzystamy te informacje jako podstawę do tworzenia przez twój program atrakcyjnych ofert, dzięki czemu zapewnisz sobie utrzymanie stałych Wydawców, jak i  zwiększenie ilości nowych promujących twoje oferty.

W jaki sposób Wydawcy wybierają programy partnerskie?

Przede wszystkim musisz wiedzieć, że Wydawcy spędzają wiele czasu przeglądając i porównując różne programy partnerskie zanim do któregokolwiek przystąpią. Wiedza na temat ich poszukiwań i potrzeb do odniesienia sukcesu pomoże ci w ich rekrutacji i nawiązaniu długoterminowej współpracy. Doświadczeni Wydawcy poszukują programów cieszących się dobrą reputacją, przeglądają strony, fora, pytają innych Wydawców i porównują katalogi partnerskie. Interesują ich także informacje na temat dostępnych ofert, płatności, regularnych zniżek i sezonowych promocji, warunków, ograniczeń i opłat. Kiedy zaczynasz upewnij się, że zapewniasz tyle informacji ile jest tylko możliwe, aby przedstawić jasny obraz oczekiwań dla Wydawców. Co najważniejsze, stwórz fascynującą historię dlaczego Wydawcy powinni przystąpić do twojego programu, opisując funkcje, zachęty, premie, promocje i wszystko to co odróżnia cię od konkurencji.

Kiedy twój program wyróżnia się na tle konkurencji, Wydawcy będą chętnie dołączać do niego, a nawet będą polecać go znajomym. Stworzyliśmy listę kilku funkcji, które możesz wprowadzić, aby twój program stał się atrakcyjniejszy dla potencjalnych partnerów.

Funkcje, dzięki którym twój program partnerski stanie się bardziej konkurencyjny

Opiekunowie Wydawców: Doświadczeni Wydawcy cenią Opiekunów, którzy są ekspertami w branży, kogoś kto może podzielić się swoją wiedzą i oferuje wskazówki w jaki sposób zwiększyć prawdopodobieństwo odniesienia sukcesu. Programy partnerskie często otrzymują pytania, dlatego potrzebujesz Opiekuna Wydawców, który zapewni rozwiązania twoim partnerom. Twój program będzie się rozwijał i stanie się korzystny kiedy twój Opiekun zrobi cokolwiek potrzeba aby zapewnić twoich Wydawców, że ich wysiłki zakończą się sukcesem. Co więcej, zaufanie grupy do twojego Opiekuna zapewni programowi lepszą reputację i dalszy rozwój.

Produkty: Wydawcy mają specyficzną niszę i grupę odbiorów, która w dużej mierze odpowiada na oferty związane z nią. Wydawcy muszą zostać wiarygodni dla swojej grupy docelowej i oceniają programy na podstawie jakości oferowanych produktów. Przyłączają się do Sieci, które oferują wiarygodne i opłacalne rozwiązania, dlatego musisz podkreślać takie kwestie, jeśli chcesz stać się atrakcyjnym dla Wydawców wysokiej jakości i o dużym zasięgu działania. Oferując atrakcyjne produkty możesz być pewien, że Wydawcy będą podekscytowani przyłączeniem się do twojego programu, a przede wszystkim zwrócisz na siebie ich cenną uwagę.

Opłaty: Kiedy Wydawcy przeglądają różne programy dostępne na rynku zwracają uwagę na kwestię opłat. Opłaty procentowe, opłaty wstępne, opłaty za przedłużenie, itp. Jest to jeden z najważniejszych czynników decydujących o przystąpieniu do wybranego programu, ponieważ ma to bezpośredni wpływ na ich wyniki finansowe. Oczywiście, Wydawcy są zainteresowani programami mającymi niskie opłaty początkowe i jedynie kilka opłat pojawiających się w międzyczasie, jednak najlepsze programy partnerskie wcale nie wprowadzają opłat. Kiedy zaczynasz, lepiej nie mieć opłat w ogóle lub wprowadzić jedynie niską opłatę początkową. Utrzymuj minimalny poziom opłat do czasu, aż twój program zajmie stałą pozycję i będzie popularny.

Wysokie wypłaty: jak opisywaliśmy już w poprzednich częściach istnieje wiele możliwości ustawienia struktury dotyczącej płatności w zależności od wkładu w promocję ofert. Wydawcy są podstawą działania twojego programu i powinni być adekwatnie wynagradzani za swoją pracę. Możesz zaoferować im konkurencyjność wypłat, zachęty do działania, korzystne struktury prowizji i terminowe płatności co zapewni ci ich zainteresowanie. Wydawcy cenią elastyczne formy płatności, czeki, Pay-Pal, bezpośredni przelew, itp. Im więcej form płatności umożliwisz, tym więcej partnerów dołączy do twojego programu. Cokolwiek zrobisz, upewnij się, że płacisz na czas. Twoje oprogramowanie śledzące powinno być w stanie asystować zarządzanie płatnościami i utrzymywać wypłaty w konkretnych odstępach czasu.

Zachęty i bonusy: Wydawcy zainteresowani są swoimi wynikami finansowymi. Im więcej zachęt i bonusów im proponujesz, tym więcej Wydawców będzie polecało innym twój program. Świetnym sposobem na zachęcenie do tego typu działań jest oferowanie stopniowych prowizji lub specjalnych wypłat początkowych , gdzie każda wygenerowana sprzedaż zapewnia 5 dolarowy bonus. Te początkowe zachęty mogą być dwojakie: zachęcają do rejestrowania się do programu i pomagają odliczyć potencjalnie poniesione straty w wyniku przyłączenia się do nowego programu, którego zasady Wydawca dopiero poznaje w praktyce. Oferując zachęty i nagrody w oparciu o wyniki sprzedażowe wzmocnisz swoją atrakcyjność wśród najlepszych Wydawców i zapewnisz sobie długoterminową współpracę z nimi.

Narzędzia i źródła: Niezawodny program partnerski zapewnia swoim Wydawcom pełen zastaw narzędzi i źródeł dzięki czemu mogą odnieść sukces. Wysyłają powiadomienia dotyczące aktualności, zapewniają powiadomienia systemowe, przedstawiają najlepiej prosperujące oferty i wszystkie sezonowe i promocyjne oferty jakie są planowane. Stale informują o swojej ofercie sprzedażowej, najpopularniejszych produktach i o nadchodzących nowościach. Dzięki tym informacjom utrzymuje zaangażowanie Wydawców, którzy zaczynają planować kolejne promocje. Świetni Opiekunowie odwiedzają strony swoich Wydawców, polecają im oferty, kopiują zmiany, ulepszenia i doświadczenia użytkowników, które wpływają na zwiększenie współczynnika konwersji. Następnie skieruj Wydawców na swoją stronę i poproś ich o ocenę – swojego systemu, narzędzi, funkcjonalności śledzenia i raportowania. Stwórz dialog w którym odpowiedzi Wydawców kierują twoim programem, a ich komentarze stały się zachętą dla nowych użytkowników.

Śledzenie: niezawodne śledzenie w czasie rzeczywistym jest niezbędne dla odniesienia sukcesu przez twoich Wydawców. Uzyskane dane pozwalają na natychmiastową optymalizację generującą większą sprzedaż. Poza tym pozwala Wydawcom na eksperymentowanie z nowymi ofertami i uruchamianie testów sprawdzających skuteczność prowadzonych kampanii. Twoja technologia śledząca powinna nie tylko zapewniać niezbędne informacje dotyczące tego co i kiedy zostało sprzedane, ale także musi przedstawiać informacje na temat Wydawców którzy są odpowiedzialni za wsparcie sprzedaży. Pozwoli to na kompensowanie wysiłków twoich Wydawców z ufnością i w zgodzie z nakładem ich pracy.

Wsparcie: Nie ma wątpliwości, że twoi Wydawcy będą mieli pytania i wątpliwości, będą potrzebować pomocy, będą chcieli otrzymać aktualizacje, itp. Oznacza to, że musisz m zapewnić swobodną komunikację za pośrednictwem e-maili, czatów online lub rozmów telefonicznych. Polecamy ci odpowiadać na wszystkie pojawiające się pytania za pośrednictwem jednego z wyżej wymienionych mediów jak najszybciej to możliwe. Odpowiedź w ciągu 24 godzin zazwyczaj jest czymś więcej niż akceptowalną formą, jest to sygnał dla twoich Wydawców, że darzysz ich uznaniem i szacunkiem.

Komunikacja: Budując relacje ze swoimi Wydawcami komunikacja ma kluczowe znaczenie dla ich rozwoju. Komunikowanie: niesamowitego wsparcia, zaawansowanych narzędzi i funkcji, bogatych w wiedzę Opiekunów Wydawców, najpopularniejszych ofert i wyjątkowo konkurencyjnych wypłat, zapewni im niezbędne informacje przyczyniające się do ich sukcesów. Upewnij się, że regularnie dziękujesz im za ich ciężką pracę i pokaż im swoją wdzięczność. Proś o komentarze i wykorzystuj je do poprawy swojego programu, a następnie wprowadzaj zmiany i informuj o tym Wydawców, ułatwiając im dalszą pracę.

Oferty: Twoje oferty muszą być atrakcyjne dla Wydawców z podobnych nisz. Doświadczony Opiekun Wydawców będzie wiedział w jaki sposób znaleźć i zachęcić wybranych Wydawców do przyłączenia się do prowadzonego programu, równie dobrze przedstawiając oferty jako te najwyższej rangi. Odnalezienie super Wydawców o dużym zasięgu działania, którzy mają już duże doświadczenie w branży zapewni wygenerowanie znaczącej sprzedaży twojemu programowi. Wydawcy ci obeznani są z metodami działania programów partnerskich, a także wiedzą jakie oferty będą świetnie przyjęte przez ich odbiorców, zatem im bardziej niszowa jest twoja oferta, tym większe prawdopodobieństwo ich przystąpienia do programu. Przejrzyj pozostałe programy partnerskie i sprawdź jakie oferty realizowali do tej pory, jakie otrzymywali płatności, jakie były warunki płatności i promocji, a także wszystkie pozostałe kwestie, dzięki którym zyskujesz pewność o swojej konkurencyjności.

Te proste zalecenia mogą stanowić wielką pomoc przy rekrutacji, utrzymywaniu i zwiększaniu ilości Wydawców w twoim programie partnerskim. Im więcej Wydawców posiadasz i uszczęśliwiasz, tym większą sprzedaż i przychody generują. Kiedy podstawy programu tworzysz i zarządzasz samodzielnie, twój sukces jest coraz bliższy, potrzebujesz jedynie przekonać Wydawców do promocji twoich ofert.

Co dalej?

Kiedy znasz już warunki jakie musisz spełnić, aby uszczęśliwić swoich Wydawców i promować swoje oferty, pozostaje ci poznać metody jakie wykorzystywane są do ich rekrutacji o czym przeczytasz w kolejnej części. Zachęcamy do komentowania i dalszej lektury Afilioteki!

Marketing Afiliacyjny dla twojej firmy:

Przeczytaj poprzedni wpis:
Marketing Afiliacyjny dla twojej firmy część 5: Grupy docelowe i działania Wydawców

Planowanie, badanie, targetowanie i ruch Do tej pory poruszyliśmy już wiele istotnych kwestii od podstaw związanych z programami partnerskimi, po...

Zamknij