Jak aplikować i zostać członkiem programu partnerskiego?

Sprawdzone zostały wymagania istniejących Sieci Afiliacyjnych względem nowych użytkowników i formalności związanych z rejestracją. Na postawie zebranych informacji przedstawiamy kilka najważniejszych kwestii, które każdy aplikujący powinien przygotować przed rejestracją.

Co będzie ci potrzebne?

  1. Nazwa
  2. Adres e-mail
  3. Inne dane kontaktowe (np. numer telefonu)
  4. Aktualny adres
  5. Nazwa firmy (opcjonalnie)
  6. Informacje odnośnie płatności (PayPal czy inna forma)
  7. Szczegóły dotyczące strony w tym UB i nisze
  8. W jaki sposób zamierzasz generować ruch (e-maile, PPC, SEO)
  9. Jeśli wybierasz opcję e-mail, zostaniesz poproszony o adres IP serwera twojej poczty
  10. Informacje dotyczące innych Sieci z którymi współpracujesz

Domena

Zostaniesz poproszony o podanie domeny, której używasz do prowadzenia wszelkich działań. Upewnij się, że domena jest aktywna i nie występuje w postaci holding page. Poza tym, upewnij się, że nazwa wybranej domeny jest adekwatna i ma potencjał, aby zapewnić Sieci leady i sprzedaż. Należy unikać umieszczania nazw w domenie typu adwords.com lub innych pochodnych, ponieważ prawdopodobnie zostaną one odrzucone (to zależy od Sieci, często w przypadku PPC jest to dopuszczalne). Jeśli zajmujesz się wyłącznie SEM, odradzamy umieszczania jakiejkolwiek zewnętrznej strony w nazwie.

Adres e-mail

Jest to istotna część rejestracji. Najlepiej podać adres e-mail, który koresponduje z wcześniej podaną nazwą domeny. Takie rozwiązanie dowodzi twojej legalności działań w Sieci do której aplikujesz. Staraj się unikać darmowych kont pocztowych takich jak hotmail, gmail czy yahoo.

Weryfikacja

W tym momencie rejestracji większość Sieci poprosi cię o weryfikację tego, czy jesteś właścicielem strony lub nawiążą z tobą kontakt, aby porozmawiać na ten temat. Jest to dobra okazja, aby rozpocząć od rozmowy z Opiekunem Wydawców Sieci do której aplikujesz, jeszcze zanim zostaniesz zaakceptowany. To pomoże ci w sprawdzeniu skuteczności i wiedzy posiadanej przez Sieć. Zdarza się czasem, że Sieć w ramach weryfikacji prosi o umieszczenie jednego z linków ich dotychczasowych partnerów na twojej stronie.

Czego nie robić, kiedy zostaniesz zaakceptowany do programu partnerskiego?

  1. Nie kłam o stronie, której jesteś właścicielem
  2. Nie staraj się od razu zarabiać najwięcej przy pierwszych ofertach, poczekaj, aż osiągniesz pewniejszą pozycję
  3. Nie przysparzaj kłopotów swojemu Opiekunowi Wydawców, współpracuj z nimi mądrze
  4. Unikaj licytacji marek
  5. Bądź ostrożny w motywowaniu odbiorców, niektóre oferty na to pozwalają, jednak większość tego unika

W jaki sposób powinieneś współpracować z Opiekunem Wydawców?

Opiekunowie są głównym źródłem informacji w niektórych Sieciach, najważniejsze jest to jak z nimi pracujesz – im skuteczniejszy jesteś, tym więcej obie strony zarabiają.

Zadawaj właściwe pytania, nie musisz się przepracowywać, aby samodzielnie uzyskać odpowiedzi:

– Które z ofert aktualnie mają wysoki współczynnik konwersji?

– Które ze stron docelowych są najpopularniejsze? (większość Opiekunów nie odpowie na to pytanie, ale warto próbować!)

To wszystko powinno wystarczyć, abyś mógł zacząć owocną współpracę z wybraną Siecią, zatem do dzieła!

Przeczytaj poprzedni wpis:
Jak użytkownicy widzą twoją stronę docelową?

Nawet jeśli osiągasz pozytywne wyniki ROI w prowadzonych kampaniach, a nie przeprowadziłeś do tej pory badań Eye Tracking (śledzenia wzroku...

Zamknij