Strategie Google Analytics, które pomogą ci poprawić konwersję marketingu afiliacyjnego

Gdy jesteś w szkole twoje wyniki monitorowane są poprzez twoje oceny. Gdy jesteś pracownikiem masz swój własny system do oceny i pomiaru ulepszeń. Gdy jesteś blogerem, pisarzem lub webmasterem również nie możesz uciec od metod pomiaru wyników. Istnieje wiele narzędzi i sposobów, które pomogą ci określić i przeanalizować działanie witryny. Jednym ze sposobów są strategie Google Analytics.

Google Analytics jest używany przez większość amatorów stron internetowych w celu poprawy ich stron przez analizę zachowań odwiedzających. W artykule omówimy kilka ze strategii Google Analytics, które pomogą ci poprawić konwersje marketingowe.

Oto 4 strategie Google Analytics, które pomogą poprawić konwersję marketingu afiliacyjnego:

1. Zbadaj aktywność użytkownika

Zakładając, że masz już zainstalowany kod Google Analytics na swojej stronie, możesz zobaczyć swój pulpit do tego konta na podstawie danych zebranych za pośrednictwem twojej strony. Jeśli jesteś początkującym użytkownikiem i po raz pierwszy korzystasz z Google Analytics możesz poczuć się przytłoczony przez ilość liczb i wykresów przedstawionych w każdej kategorii.

Pierwszą podstawową rzeczą, którą musisz sprawdzić to aktywność użytkownika. To daje ci liczbę użytkowników, którzy oglądali twoją witrynę w danym czasie. Będziesz także wiedział jak dostali się na twoją stronę, wpisany kod URL i jak długo zostali na stronie.

2. Poznaj liczbę unikalnych użytkowników i wyświetlenia strony

Użytkownik może odwiedzać na twojej stronie lub blogu kilka podstron. Tutaj jest on liczony jako jeden unikalny odwiedzający z wieloma odsłonami strony. Google Analytics używa adresu IP aby śledzić liczbę unikalnych odwiedzających i przy następnych wizytach w innym dniu lub określonych ramach czasu będzie tylko dodawał kolejne odwiedziny. Natomiast liczba odsłon to to co wynika z liczby stron przeglądanych przez użytkowników. Oblicza się ją dzieląc liczbę stron przez liczbę wizyt.

3. Analizuj działania odwiedzających

Kiedy masz wszystkie badane wartości w jednym miejscu możesz mieć żywe pomysły na to jak potencjalni lub istniejący klienci doceniają twoje treści, które wykorzystujesz w celach marketingowych. Wyróżnij strony, które zdobyły największą liczbę odsłon i te z największą liczbą unikalnych wizyt. To strony, na których powinieneś się skupić aby zapewniły realną wartość twoim czytelnikom. Odrzuć swoje wyroki na temat danych i analizuj to o czym mówią. Następnie porównaj je do tabeli konwersji.

4. Stwórz zmienną stronę

Gdy jesteś wystarczająco pewny odnośnie wiedzy uzyskanej ze wskaźników w Google Analytics, kolejnym krokiem, który możesz zrobić to przeprowadzenie eksperymentu by poznać strategię, której możesz użyć do poprawy konwersji marketingu afiliacyjnego. Po pierwsze stróż zmienną stronę, przejdź do Google Analytics i kliknij w Treść, a następnie Eksperyment. Wpisz dowolną nazwę testową i ustaw stronę eksperymentalną. Ważne jest by określić cele, takie jak liczba odwiedzających, których chciałbyś przekonwertować i próg zaufania do bardziej zaawansowanych opcji. Po raz kolejny będziesz musiał podać kod śledzenia w głównej sekcji lub stronie pierwotnej. Wreszcie włącz eksperyment i przejrzyj ustawienia.

LejekCelów

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zakończenie

Google Analytics może być używany za darmo, więc to od ciebie zależy czy używasz jego funkcji. W artykule przedstawiono tylko podstawowe strategie, które możesz wdrożyć bez ponoszenia kosztów. Tak więc testuj dopóki ci się nie uda! Powodzenia!

Przeczytaj poprzedni wpis:
Wskazówki analityczne: sesje, metryki, wymiary, uderzenia dopasowań

Narzędzie Web Analytics stało się dość funkcjonalne, a w przyszłości obiecuje przynieść jeszcze więcej korzyści. Jednakże te funkcje przynoszą także...

Zamknij