Różnica Pomiędzy Google AdWords i Facebook Ads

google kontra facebook

 

Żadna inna strona internetowa na świecie nie pozwoli ci na określenie tak dokładnie grupy docelowej dla twoich reklam jak Facebook. Jednakże pomyłką często popełnianą przez ludzi, którzy zaczynają reklamować swój biznes na Facebook’u jest próba użycia tej samej strategii, której używają podczas kampanii w Google AdWords.

Facebook Ads i Google AdWords są bardzo podobne, jednak reklamy, które umieszczasz w Google nie zawsze dobrze zadziałają na Facebook’u. Choć z technicznego punktu widzenia reklamy są takie same, istnieje wiele różnic pomiędzy Facebook’iem i Google, które trzeba mieć na uwadze podczas ich projektowania i umieszczania.

 

Jaka jest różnica pomiędzy reklamami na Google i reklamami na Facebook’u?

  1. Google i Facebook służą do innych celów. Google jest wyszukiwarką internetową, a Facebook to portal społecznościowy. W związku z tym reklamy muszą być odpowiednio zaprojektowane.
  2. W Google ludzie szukają odpowiedzi, rozwiązań, produktów i usług. Na Facebook’u ludzie dostają informacje o swoich przyjaciołach i grupach, a ponadto wchodzą  tam w celach rozrywkowych i towarzyskich.
  3. Reklamy Facebook’a i reklamy Google różnią się pod względem odbiorców, zasięgu i skutków.
  4. Oba miejsca wymagają innej strategii i podejścia.

 

Jaką strategię reklamy należy realizować na Facebook’u?

 

1# Postaraj się angażować, a nie sprzedawać

Ludzie spędzają czas na Facebook’u by porozmawiać i się rozerwać. Nie przebywają tam w celach zakupowych. Kiedy umieszczasz tam reklamę postaraj się by nie wyglądała ona tak jakbyś próbował coś sprzedać. Zamiast tego z reklamy uczyń rozrywkę. Tytuł twojej reklamy i pole powinny być czymś ekscytującym, czymś co przyciągnie i sprawi, że ludzie będą chcieli dowiedzieć się czegoś więcej. Ma to wyglądać mniej więcej tak jak inne rzeczy, którymi podzieliłbyś się na Facebook’u.

 

2# Użyj atrakcyjnych zdjęć

Użyj niewielkiej ilości tekstu z dużą liczbą atrakcyjnych obrazków. Możesz eksperymentować ze zdjęciami w zależności od tego jaki produkt próbujesz sprzedać. Podziel próbę i znajdź ten, który działa najlepiej. Głównym celem jest przyciągnięcie uwagi potencjalnego nabywcy.

 

3# Nie przekierowuj natychmiast użytkowników do strony docelowej

Możesz skierować użytkowników Facebook’a bezpośrednio do swojej strony docelowej. Oznaczałoby to jednak, że od razu zmuszasz ich do przejścia na tryb zakupowy.  To może doprowadzić do utraty klienta, dlatego pamiętaj o tym, by na to uważać. Lepiej będzie jeśli reklama przekieruje ich na twój fanpage na Facebook’u.

 

4# Przekieruj użytkowników do swojego fanpage’a na Facebook’u

To będzie dobrze dopasowane do ich nastroju i pozwoli im się zrelaksować. Mogą chcieć dowiedzieć się czegoś więcej o twoich produktach, zaangażować się w konwersacje i dyskusje.

 

5# Przywiąż wagę do rozmów

W reklamach Google ludzie szybko się wciągają. Na Facebook’u większość ludzi polubi twoją stronę, a później pójdzie robić coś innego. Jednakże jeśli zobaczą, że ich przyjaciele także lubią twój fanpage, co więcej zobaczą, że angażują się w dyskusję, prawdopodobnie tam wrócą i będą bardziej skłonni do zakupu.

 

Umieszczając reklamy na Facebook’u miej powyższe punkty na uwadze. Upewnij się, że reklamy pasują i są angażujące, a osiągniesz sukces.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Anatomia Okropnego E-maila Reklamowego

Jak często myślisz o niechcianej poczcie e-mail? Prawdopodobnie niezbyt często, bo przychodzącym na twoją skrzynkę spamem zajmuje się specjalny folder,...

Zamknij