Zmiany w ofercie reklamowej Google. Reklamy z AdWordsa w wideo na YouTube

Czerwiec 27, 2012 Marketing i Reklama Narzędzia

Google podejmuje się swojego płatnego modelu wyszukiwania, który napędza większość przychodów firmy i powiela go na YouTube, który firma kupiła w 2007 roku.

Powstanie Google AdWords for Video, zostało ogłoszone 22 kwietnia. Pozwala on Reklamodawcom licytować pozycjonowanie reklam na YouTube, po czym wynagradzani są wyłącznie w przypadku kiedy widz zdecyduje się na kliknięcie w reklamę, przypadkowe lub w celu obejrzenia jej w całości (Cost-Per-Click). To właśnie stanowi wyróżnik w porównaniu do oryginalnego modelu, gdzie Reklamodawcy byli rozliczani za tysiąc wyświetleń (Cost-Per-thousand impressions (CPM)).

Ci, którzy zarządzają kampaniami w wyszukiwarkach w Google AdWords będą zaznajomieni z interfejsem AdWords for Video, ponieważ będą oni mieli możliwość tworzenia i zarządzania kampaniami wideo z tej samej platformy na której poszukują i wyświetlają reklamy graficzne.

AdWords for Video zapewnia wskaźniki i analizę danych, aby pomóc Reklamodawcom w identyfikacji widzów najlepiej odpowiadających ich treściom, np. udostępniając informacje na temat czasu jaki poświęcają na oglądanie wideo, czy też ich reakcji na wezwanie do działania (tzw. Call-to-Action). Reklamodawcy mogą także kierować ruch wygenerowany na YouTube do swoich stron za pomocą linku znajdującego się w nakładce wideo, znanego jako Call-to-Action Overlays.

Wideo Reklamodawcy mogą wybierać pomiędzy czterema formatami reklam nazywanymi TrueView:

  1. TrueView In-search: Reklamy pojawiają się na stronach wyszukiwania w YouTube i Google
  2. TrueView In-display: Reklamy pojawiają się na stronie na której wyświetlane jest wideo, widoczne są obok niego. Widnieją także na tysiącach stron współpracujących z YouTube i Google.
  3. TrueView In-stream: Reklamy wyświetlane są przed, w trakcie lub w każdym możliwym momencie trwania wideo, o którym zdecydują partnerzy.
  4. TrueView In-slate: Reklamy wyświetlane są przed rozpoczęciem filmików partnerów na YouTube trwających dłużej niż 10 minut.

Oto wideo promujące możliwości wprowadzone przez Google i YouTube, które pojawiło się w dniu uruchomienia nowego narzędzia:

Chętnie poznamy wasze opinie na ten temat. Macie już jakieś doświadczenia w wykorzystaniu Google AdWords for Video? Zachęcamy do komentowania!