10 zalet reklamy w internecie

Czerwiec 1, 2012 Marketing i Reklama

Liczba użytkowników Internetu odnotowuje szybki wzrost na całym świecie, a co ważniejsze wykorzystywany jest przez ludzi w każdym wieku, różnego pochodzenia, miejsca zamieszkania. Internet stał się głównym medium stosowanym do łączności, jest źródłem rozrywki w zasadzie zastępuje jej tradycyjne formy, dostarcza produkty promocyjne i informacyjne dla pozostałych mediów. Niektóre firmy przekonują się, że rozdawanie promocyjnych produktów, takich jak długopisy, wizytówki i kubki są zbyt kosztowne i w ostateczności przynoszą niewielkie wyniki sprzedażowe. Podobnie, tradycyjne formy marketingu – telewizja, radio, gazety, czasopisma itp., stają się przeszłością.

Internet stał się również ważnym medium dla skutecznej reklamy i niektórzy przewidują, że reklama w sieci i marketing internetowy niedługo zastąpią swoje tradycyjne wydania w mediach takich jak telewizja, radio, gazety czy czasopisma. Przedstawiamy poniżej 10 głównych zalet reklamy internetowej w porównaniu z tradycyjną reklamą offline.

1. Większy zasięg reklamy

Reklama w Internecie pozwala na dotarcie do szerszej publiczności, ma dużo większy zasięg i to w skali globalnej, dzięki czemu twoje wysiłki związane z promocją w Internecie  trafiają do większej liczby użytkowników, a co za tym idzie osiągasz lepsze wyniki prowadzonych kampanii reklamowych.

2. Ukierunkowani odbiorcy reklamy internetowej

W porównaniu z reklamami funkcjonującymi w trybie offline, ich wydanie internetowe zawsze pozwala z większym prawdopodobieństwem dotrzeć do grupy docelowej, co pomaga w tworzeniu skuteczniejszych reklam, a kampanie stają się bardziej opłacalne i pozwalają na generowanie odpowiednich leadów.

3. Przystępna cena reklamy w internecie

Kolejną zaletą reklamy w sieci i marketingu internetowego jest znacznie bardziej przystępna cena w porównaniu z kosztami reklam tradycyjnych. W Internecie można reklamować się z dużo mniejszymi nakładami finansowymi, a do tego trafiając do szerszego grona odbiorców o zróżnicowanym położeniu geograficznym.

4. Łatwość śledzenia i mierzenia konwersji reklamy

Mierzalność i łatwość śledzenia konwersji powoduje, że promocja w Internecie jest o cały krok milowy przed tradycyjnymi metodami reklamowymi. Istnieje cały zestaw narzędzi analitycznych, służących do pomiaru skuteczności prowadzonych kampanii reklamowych, co pomaga w udoskonalaniu swoich metod i technik.

5. Szybkość uruchomienia kamapanii reklamowych w internecie

Reklama w sieci jest znacznie szybsza, niż ta funkcjonująca w trybie offline, przede wszystkim masz możliwość rozpoczęcia wysyłania reklam internetowych do szerszej publiczności w momencie rozpoczęcia kampanii reklamowej.

6. Informacyjność reklamy

W reklamie internetowej Reklamodawca jest w stanie przekazać więcej szczegółów na temat produktu skierowanego do odbiorców i to stosunkowo niskim kosztem. Większość kampanii reklamowych zawiera łącze do wybranej strony docelowej, gdzie użytkownicy mają możliwość uzyskania dodatkowych informacji o produkcie, o którym mowa w reklamie.

7. Elastyczność płatności za kampanie reklamowe

Elastyczność płatności jest kolejną zaletą internetowego wydania zarówno reklam, jak i marketingu. W trybie offline reklamy trzeba zapłacić pełną kwotę agencji reklamowej niezależnie od wyników sprzedażowych. Natomiast w przypadku reklamy w sieci mamy do czynienia z elastycznością płatności o której decyduje wyłącznie skutecznie wygenerowana ilość kliknięć, wyświetleń lub wywołanie określonych działań wśród użytkowników sieci.

8. Lepszy współczynnik ROI

Jeżeli promocja w Internecie skupia się głównie na wydajności skupionej na płatnościach, to współczynnik ROI z pewnością będzie o wiele wyższy w porównaniu z reklamami w trybie offline.

9. Łatwiejszy sposób zaangażowania odbiorców reklam w internecie

Skuteczna reklama sprawia, że łatwo sprowokować publiczność do interakcji z reklamą i oferowanymi produktami. W wydaniu internetowym, jako Reklamodawca mamy możliwość uzyskania większej ilości informacji zwrotnych od publiczności, a tym samym poprawić jakość naszych reklam i produktów w przyszłości.

10. Skuteczniejsze budowanie świadomości marki w Sieci

Każda forma reklamy i promocji pomaga w poprawie świadomości marki. Reklamy internetowe z racji większej możliwości interakcji użytkowników z marką, w najlepszym przypadku wpływają na poprawę świadomości firmy, usług lub produktów.

Zalet reklam internetowych możemy znaleźć jeszcze całe mnóstwo, wszystko wskazuje na to, że przyszłość reklam skoncentrowana będzie coraz bardziej na spersonalizowanych przekazach reklamowych wpływających na zaangażowanie klientów w markę. A co wy o tym myślicie? Jaka będzie przyszłość promocji w Internecie?