Gdzie umieszczać linki partnerskie z programów afiliacyjnych?

Niektóre strony zmagają się z niedziałającymi domenami, które to trafiły na listę Supplemental Index i Aging Filters, które na dzień dzisiejszy są największą zmorą marketerów. Pojawienie się tych narzędzi ma znaczący wpływ na dwie kwestie:

1. Jakość stron partnerskich

2. Zwiększenie konkurencji i cen w PPC

Obecnie tworzenie jednorazowych stron partnerskich nie jest już tak łatwe jak kiedyś. Wszyscy zajmujący się Marketingiem Afiliacyjnym muszą stawić czoła nowej kwestii: W jaki sposób odsyłać użytkowników za pośrednictwem odpowiednich linków do strony skupionej wyłącznie na promocji produktów partnera? Przedstawimy kilka technik pozwalających przezwyciężyć ten problem. Powinno to pomóc w zdominowaniu wybranej niszy, a także wprowadzić twoją stronę na wyższy poziom, pozostawiając konkurentów w tyle.

1. Tworzenie bloga z zamieszczaniem linków stron partnerskich

Charakter blogów, a także informacje jakie na nich znajdujemy czyni je bogatymi w różnorodne linki. W postach, które dotyczą konkretnego tematu lub produktu z łatwością możemy umieścić linki do stron partnerskich. Co więcej blogi dużo lepiej funkcjonują na portalach społecznościowych.

Zalety: Skuteczność; pozwalają na zamieszczanie linku bezpośrednio w docelowej tematyce; powalają na wprowadzanie tematycznych nowości na stronie

Wady: Czasochłonność; brak świeżości w pomysłach na artykuły

2. Tworzenie stron partnerskich w postaci bloga

Wielu Wydawców chcąc pozbyć się pośrednich form stosuje platformy blogowe typu WordPress jako bezpośrednie strony partnerskie. Pozwala im to na zintegrowanie artykułów z generowanymi opiniami w ostateczności tworząc stronę o bardziej naturalnym wydźwięku. Jest to bardzo skuteczna metoda, która pozwala na umieszczanie linków do produktów w tekście postu będącego jego recenzją.

Zalety: Pozwala na większą elastyczność treści;  linki partnerskie mogą być ukryte w treści; łatwiej funkcjonować w portalach społecznościowych, kiedy strona nie wygląda jak spam

Wady: Czasochłonność; łatwość w straceniu zainteresowania w przypadku niskiej konwersji; jeśli zbierzesz grupę czytelników, masz poczucie, że musisz często umieszczać nowe posty, aby utrzymać ich zainteresowanie

3. Squidoo

Squidoo jest doskonałym narzędziem wspierającym napisane recenzje, ponieważ daje on możliwość tworzenia kolejnych stron internetowych nazywanych lenses (tzw. soczewki). Wystarczy, że utworzysz nowe konto i napiszesz ogólną opinię dla każdej z recenzji produktów w ich podstronie (lens). Po czym stwórz jak najwięcej tagów dla swoich lenses i w miarę możliwości dołącz do jak największej liczby grup. Następnie połącz wszystkie stworzone podstrony, korzystając z Plexo i wybierz główny tekst na podstawie którego będziesz rangowany. W kolejnym kroku połącz także swoją stronę partnerską z tekstem głównym za pomocą, którego mają być rangowane twoje lenses. Umieść w zakładkach stworzone podstrony korzystając z Onlywire. Po pewnym czasie powtórz cały proces.

Zalety: Linki Squidoo tworzą autorytet w Sieci; dzięki Squidoo lenses można być rangowanym w naturalny sposób co pomaga w dodatkowej ekspozycji i zwiększeniu linków powiązanych z podstronami;

Wady: Jedyną wadą jest czasochłonność;

4. Dominuj w wyszukiwarkach

Czy chcesz być wysoko rangowany dzięki konkretnemu terminowi? Zatem zdominuj go w wyszukiwarkach poprzez połączenie z jak największą liczbą swoich stron, a każdą z nich przekieruj na swoją główną stronę afiliacyjną. Zarejestruj swoją stronę na: Squidoo, Googlepages, Blogspot, Myspace, WordPress, Spaces.Live.com oraz Feedburner. Załóż także swoje konta na: Wykop.pl, Mybloglog, Bumpzee, SEO Moz, Stumbleupon, Last.fm. Wykorzystaj wszystkie te strony aby połączyć je bezpośrednio z twoją stroną docelową, co pomoże ci zwiększyć ranking w wyszukiwarkach pod względem określonych słów kluczowych. Jeśli te strony będą dobrze wypozycjonowane w wyszukiwarkach, zwiększy to twoje udziały w rynku, dzięki czemu wypchniesz konkurencję.

Zalety: możliwość dominacji pod względem wybranych słów kluczowych; możliwość wykorzystania innych stron w celu zwiększenia swojej popularności

Wady: Czasochłonność; może upłynąć trochę czasu, zanim wszystkie strony zostaną odpowiednio zindeksowane

5. Fora

Zarejestruj się na pokrewnych tematycznie forach (lub na tych niedokrewnych również jeśli chcesz). Ustaw podpis zawierający główny tekst za pomocą, którego chcesz być pozycjonowany. Przejrzyj także starsze posty, które były pozycjonowane i cieszyły się autorytetem (można do tego wykorzystać narzędzia typu The Strongest Subpages Tool). Jeśli czujesz się szczególnie zdeterminowany, stwórz zestaw postów po czym wróć na forum po 3-4 tygodniach i edytuj je umieszczając w nich swoje linki, dzięki temu unikniesz wykrycia swoich działań przez moderatorów i administratorów. Warto również poszukać forów, które korzystają z vBSEO, ponieważ przepisuje on profile użytkowników co pomaga w lepszym pozycjonowaniu w odniesieniu do słów kluczowych.

Zalety: Istnieje wiele forów, które możemy wykorzystać

Wady: Twój profil może zostać skasowany z powodu spamowania, jeśli nie będziesz zamieszczać odpowiednich postów; Fora mogą wymagać pewnej liczby zamieszczonych postów, aby móc zacząć posługiwać się podpisem

6. Kanały RSS

Korzystanie z kanałów RRS i XML jest świetną metodą powiększania liczby swoich linków. Watro sprawdzić najpopularniejsze kanały, aby mieć możliwość pomnażania linków RRS.

Zalety: Możliwość zgromadzenia w krótkim czasie dużej liczby stron polecających twoją witrynę

Wady: Backlinks bywają traktowane jako spam, co może nie przynosić ostatecznej wartości podejmowanym działaniom

7. Komentowanie blogów

Szukanie blogów, które nie mają aktywnego atrybutu nofollow to świetny sposób na spędzenie dnia. Zbierz dane w arkusz kalkulacyjny, albo napisz skrypt, który stworzy go za ciebie. Istnieje wtyczka dofollow, która usunie tag nofollow na WordPress’ie. Tam rozpocznij swoje poszukiwania, szybko znajdziesz wiele blogów, które umożliwiają dofollow.

Zalety: Szybkie i proste linki

Wady: Mogą zostać usunięte, jeżeli twój tekst główny jest zbyt spamerski; wymagają dosyć czasochłonnych poszukiwań

8. Sponsorowane tematy i szablony

WordPress posiada funkcję sponsorowanych tematów, oprócz tej platformy blogowej istnieją inne również oferujące możliwość sponsorowania różnych szablonów. Pomyśl o Joomla, Movable Type, Vbulletin, Invision Power Board, PHPBB, itp.

Zalety: Opłacalne; dają możliwość pozystakania dużej liczny linków w krótkim czasie

Wady: Brak możliwości kontroli tego kto cię linkuje; wiele linków może być blokowanych przez filtry antyspamowe

9. Linkbaiting i przekierowanie stałe (301 Redirect)

Jest to aktualnie jedna z ciekawszych technik. Stwórz bloga wyłącznie na potrzeby linkbaiting’u i pisz artykuły na Wykop, Netscape, Reddit i Stumbleupon. Po zebraniu około 1500 linków przekieruj je wraz ze swoim blogiem stale na swoją istniejącą stronę afiliacyjną, aby zwiększyć jej autorytet w Sieci.

Zalety: Dobra metoda na uzyskanie dodatkowych wyników; możliwość zgromadzenia dużej ilości linków w krótkim czasie

Wady: Linki mogą nie trafić do twojej niszy, co wiąże się z tym, że nie wpłyną na twoje pozycjonowanie; pisanie popularnych postów może być czasochłonne i wymagające predyspozycji do pisania

10. Witryny Link Feeder

Zasadniczo chodzi o to, że używasz istniejących już witryn, które wymagają rejestracji, aby zbudować linkbaiting dla swoich stron partnerskich. Może to być oprogramowanie ściągnięte ze strony lub reciporcal directories. Jeśli właściwie ustawisz swoje oprogramowanie możesz uzyskać nawet 200-300 linków dziennie na stronach, które określisz za pomocą głównego tekstu służącemu pozycjonowaniu.

Zalety: Możesz zbudować targetowane linki w krótkim czasie; Możesz samodzielnie określić główny tekst

Wady: Brak kontroli nad stronami na które trafiają linki; Zbyt duża liczba linków z tym samym tekstem głównym może uruchomić filtry antyspamowe, więc ich zmiana jest konieczna

 

Powyżej przedstawiliśmy podział najpopularniejszych metod służących polepszeniu wyników twoich stron partnerskich w wyszukiwarkach zarówno pokazując metody zwiększenia ruchu na nich.

Przeczytaj poprzedni wpis:
5 powodów dla których warto zwrócić uwagę na marketing mobilny

Każda z osób czytających ten artykuł ma pewne pojęcie na temat smartphonów, czy będzie to Android, Blackberry czy iPhone. Dość...

Zamknij