Jak Przechytrzyć Konkurencję Na Rynkach o Wysokich Stawkach PPC?

Konkurujesz na rynku PPC o wysokich stawkach mieszczących się w przedziale 25 – 40 dolarów? W takim wypadku nie wystarczy po prostu walczyć z głową. Jeśli tak zrobisz, będziesz musiał płacić wysokie ceny za kliknięcie, które można przechwycić za znacznie mniej. Istnieje kilka sprytnych sztuczek, które można zastosować na twoich mniej czujnych konkurentach. Techniki te zaczynają się od dokładnego monitorowania aktywności PPC przez cały dzień, by odkryć szczeliny czasowe w licytacji PPC i uderzyć w momencie gdy konkurencja śpi.

 

Pierwsze kroki

Te techniki będą skuteczne podczas kampanii prowadzonych w środowisku z wysokimi stawkami, z małymi, ale zdeterminowanymi konkurentami. Chcesz szukać konkurentów ubiegających się o stawki powyżej 20 dolarów, ale te kampanie, aby zostały uruchomione na maksymalnej liczbie dostępnych kliknięć, nie są w pełni budżetowane. Konkretnie, chcemy spojrzeć na reklamy konkurentów, które nie pojawiają się stale lub które znikają w późniejszej części dnia. W ten model dopasowują się często mali konkurenci. Dla lepszego zobrazowania warto zbadać system Google AdWords, ale te zasady mają zastosowanie do każdego programu PPC.

 

Zidentyfikuj reklamowy harmonogram konkurenta

System Google AdWords posiada funkcje planowania harmonogramu co pozwala reklamodawcy na wyświetlanie reklam w określonych godzinach, a nawet wprowadzenie korekty stawek w oparciu o pory dnia.

Istnieje jednak haczyk. System AdWords pozwala na planowanie stawek tylko w 15 minutowych odstępach, tak jak pokazano to na obrazku poniżej.

 

Harmonogram reklam

 

Jeśli twoja konkurencja używa takiego harmonogramu bardzo łatwo będzie określić kiedy ich reklamy przestaną być wyświetlane. Wystarczy uruchomić program testujący. Kiedy już zidentyfikujesz konkurenta używającego harmonogramu reklam, znalazłeś słaby punkt. Stawka będzie niższa, gdy ten konkurent nie licytuje reklam. Jeśli możesz zidentyfikować więcej niż jednego z takich konkurentów, znalazłeś bardzo korzystne otoczenie.

 

Identyfikowanie niskobudżetowych kampanii konkurencji

Istnieje kolejny sposób, by określić słabe punkty w licytacji PPC: szukaj niskobudżetowych kampanii. Te kampanie są bardzo łatwe do rozpoznania. Kampania niskobudżetowa to taka gdzie dzienny budżet na reklamę nie dostarcza maksymalnej liczby kliknięć dostępnych dla reklamodawcy. Przykładowo, konkurent płaci średnio 20 dolarów za kliknięcie za dane słowo kluczowe. Dodatkowo załóżmy, że jego dzienny budżet to tylko 60 dolarów. Jest jeszcze 10 kliknięć dostępnych dla tego reklamodawcy.

Budżet tego reklamodawcy wystarczy na zakup tylko 3 kliknięć, więc Google jest zmuszony do oszczędnego wyświetlania reklam. To daje reklamodawcy tylko dwie opcje do wyboru: wyświetlanie standardowe i wyświetlanie przyspieszone.

 

Metody wyświetleń

 

Opcja standardowa oznacza, że Google rozłoży wyświetlanie reklam na cały dzień. W praktyce, Google może pokazać reklamę za każdym trzecim razem, gdy poszukiwane jest słowo kluczowe. Wyświetlanie przyspieszone oznacza, że Google pokaże reklamy za każdym razem, gdy wyszukane zostanie słowo kluczowe do momentu, aż nie wyczerpie się dzienny budżet.

Tu leży okazja: Jeśli twój konkurent używa przyspieszonej metody w niskobudżetowej kampanii, jego reklamy przestaną być w pewnym momencie wyświetlane. Dowiesz się, że twoi konkurenci używają tej metody, jeśli ich reklamy wyświetlane są zawsze rano (w 99% przypadków reklamodawcy tak ustawiają strefę czasową, że „dzień” w Google AdWords zaczyna się rano), ale później w ciągu dnia znikają.

 

Przechytrz niskobudżetowych konkurentów

Jak możesz wykorzystać konkurenta, który używa przyspieszonej metody wyświetlania reklam? Powiedzmy, że walczy o pierwszą pozycję dla danego zapytania i nie uzyska swojej stawki by pozostać na szczycie (jak później zobaczymy jest to głupie podejście). Możesz zmusić go do szybszego wyczerpania swojego budżetu poprzez podbijanie stawek tak wysoko jak możesz, bez strącania konkurenta z pierwszej pozycji. System kalkulacji stawek Google zajmie się resztą: Google dostosuje aktualną stawkę za kliknięcie bazując na ilości dolarów potrzebnych do przekroczenia „kolejnej reklamy w rankingu”. Jeśli następna reklama w rankingu (twoja) ma wyższą stawkę, to reklama, która zostanie kliknięta (twojego konkurenta) będzie droższa. W ten sposób możesz zaatakować konkurenta wcześniej w ciągu dnia, gdy w tym samym czasie rośnie jego stawka za kliknięcie. Należy jednak uważać podnosząc swoją stawkę, ponieważ może się to skończyć wyższą opłatą za swoje kliknięcia.

 

Teraz ciesz się mniejszą konkurencją

Z wyczerpanym budżetem twojej konkurencji znacząco zmniejszy się konkurencja dla danych słów kluczowych. Przy sprzyjających okolicznościach możesz obniżyć swoje stawki w późniejszych godzinach i cieszyć się tańszymi kliknięciami, wyższym wskaźnikiem klikalności i ostatecznie wynikami lepszej jakości. Istnieją dwa sposoby na obniżenie stawek w późniejszej części dnia.

Pierwsze podejście wykorzystuje zaawansowaną funkcję „dostosowywania stawek” w harmonogramie reklam AdWords opisanym powyżej. Aby z niej skorzystać zaloguj się na swoje konto AdWords, kliknij na kampanię, a następnie wybierz przycisk „Ustawienia”. Stamtąd przejdź do sekcji „Ustawienia zaawansowane” i wybierz „Harmonogram: data rozpoczęcia, data zakończenia, harmonogram wyświetlania reklam”. Następnie w podsekcji „Harmonogram reklam” kliknij „Edytuj”. To pokaże okno harmonogramu reklam pop-up (patrz poniżej). W górnej części okna wybierz tryb „Dostosowywanie stawki”. Możesz ustawić konkretne odcinki czasowe na określone dni i zastosować mnożnik procentowy do obniżenia stawki. Na poniższym obrazku kampania ustawiona jest na dostosowanie stawek na poziomie 72% standardowej stawki między godziną 16 i 19.30. Podczas reszty dnia stawki pozostają na poziomie standardowych, wybranych stawek. W ten sposób można obniżyć swoje stawki, by cieszyć się mniejszą konkurencją w późniejszych godzinach.

 

Harmonogram reklam2

 

Istnieje także drugi sposób na takie obniżenie stawek, mniej eleganckie, jednak wciąż skuteczne. Należy stworzyć dwie kampanie reklamowe: pierwsza kampania powinna być zaplanowana na poranne godziny o większym natężeniu konkurencji, a druga kampania z niższymi stawkami powinna być ustawiona na określone godziny, np. między 16 i 19. Zaletą tej metody jest to, że otrzymasz oddzielne dane analityczne dla osobnych kampanii.

 

Opisane w powyższym tekście techniki mogą pomóc w działaniu na konkurencyjnych rynkach i mogą być przeniesione do codziennej działalności PPC.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Case Study: Zwiększenie Limitów Budżetu AdWords, Osiągając Niski Koszt Przy Wysokiej Konwersji

To całkowicie zrozumiałe, że mamy pewne obawy, gdy ktoś poprosi nas o wydanie na jakąś rzecz większej sumy pieniędzy. Zwłaszcza,...

Zamknij