Poradnik dla Wydawców: Jak korzystać z programów partnerskich?

Drukuj Drukuj Marzec 14, 2012 Marketing Afiliacyjny

Pod koniec lat 90 na rynku funkcjonowała tylko garstka firm zajmujących się marketingiem afiliacyjnym prowadząc programy partnerskie. Dziś jest ich tysiące. Która z sieci jest najlepsza i której powinieneś zaufać ? – to najważniejsze czynniki wpływające na ostateczny wybór. Jakie są korzyści wynikające z korzystania z sieci afiliacyjnych i dlaczego niektóre z nich są lepsze od innych? Odpowiedzi na te pytania znaleźć można w dalszej części artykułu.

Czym jest sieć afiliacyjna?

Najlepszym sposobem, aby opisać sieć programów partnerskich jest wyobrażenie sobie pośrednika między Merchantami (Reklamodawcami) i Wydawcami. Jeżeli kiedykolwiek kupowałeś dom, zapewne miałeś prawnika i korzystałeś z rachunku powierniczego. Zarówno kupujący jak i sprzedający nie będą wymieniać pieniędzy/domu dopóki obie strony nie będą zadowolone. Posługując się tą koncepcją można także opisać sieci afiliacyjne. Sieć znajduje się pomiędzy Reklamodawcą, a Wydawcą i chroni prawa obu stron. Głównym powodem dla którego sieci programów partnerkich istnieją, jest możliwość odnalezienia szerokiego wyboru ofert w jednym miejscu przez Wydawców, natomiast Reklamodawcy uzyskują dostęp do wielu Wydawców. Sieci programów partnerskich zajmują się rekrutacją Wydawców, wprowadzaniem nowych Reklamodawców, a także kontrolą potencjalnych klientów oraz wysyłaniem płatności. Same natomiast utrzymują się z prowizji z transakcji dokonanych za ich pośrednictwem, która zazwyczaj oscyluje w granicach 15-30%  (przykładowo, jeżeli w zastosowanej metodzie Pay Per Lead Reklamodawcy przekazują sieci ofertę płacąc za nią 13 dolarów, Wydawcy zarabiają na niej 10 dolarów, a sama sieć programów partnerskich otrzymuje pozostałe 3 dolary za lead).

Dlaczego warto korzystać z sieci afiliacyjnych?

Wydawcy mają wiele opcji wykorzystania bieżących ofert i zarabiania dzięki nim pieniędzy. Najlepszym i najefektywniejszym sposobem na znalezienie nowych ofert i rozpoczęcie swojego biznesu w internecie jest przyłączenie się do sieci programów partnerskich. Oprócz obszernej bazy ofert i Reklamodawców sieć oferuje także partnerskie wsparcie, usługi kreatywne, co więcej jeśli Wydawca jest w stanie zapewnić zwiększoną wydajność może zarobić więcej niż zwykle. Co najważniejsze istnieje możliwość operowania kilkoma ofertami w tym samym czasie, po czym pieniądze zastają przekazane pod koniec tygodnia czy miesiąca w zależności od preferowanej formy wypłaty.

Korzyści płynące z członkostwa w sieciach afiliacyjnych

Korzystając z sieci afiliacyjnych otrzymujemy możliwość kontroli skuteczności naszych działań, a wielkim udogodnieniem jest to, że wszystkich płatności dokonuje sieć. Pełni ona funkcję pośrednika znajdującego się między jej użytkownikami i w wielu przypadkach wypłaca Wydawcom prowizje, nawet jeśli sama sieć nie otrzymała należności od Reklamodawców. W swojej polityce sieci programów partnerskich stosują także system nagród i zachęt, aby motywować swoich członków do zwiększenia wydajności oraz uzyskiwania większych dochodów. Czasami niektóre sieci oferują bonus w postaci dodatkowych 1-2% miesięcznych dochodów, zdarzają się także nagrody w postaci wyjazdów wakacyjnych i innych form, które mają na celu wspierać działania partnerów sieci zachęcając ich do zwiększenia wydajności.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Metody płatności w programach partnerskich

Amazon.com jako jeden z pierwszych wprowadził program partnerski, który przyczynił się do odniesionego sukcesu i stworzenia przedsiębiorstwa jakie znamy dziś....

Zamknij