Poradnik dla Wydawców: Jak korzystać z programów partnerskich?

Marzec 14, 2012 Marketing Afiliacyjny

Pod koniec lat 90 na rynku funkcjonowała tylko garstka firm zajmujących się marketingiem afiliacyjnym prowadząc programy partnerskie. Dziś jest ich tysiące. Która z sieci jest najlepsza i której powinieneś zaufać ? – to najważniejsze czynniki wpływające na ostateczny wybór. Jakie są korzyści wynikające z korzystania z sieci afiliacyjnych i dlaczego niektóre z nich są lepsze od innych? Odpowiedzi na te pytania znaleźć można w dalszej części artykułu.

Czym jest sieć afiliacyjna?

Najlepszym sposobem, aby opisać sieć programów partnerskich jest wyobrażenie sobie pośrednika między Merchantami (Reklamodawcami) i Wydawcami. Jeżeli kiedykolwiek kupowałeś dom, zapewne miałeś prawnika i korzystałeś z rachunku powierniczego. Zarówno kupujący jak i sprzedający nie będą wymieniać pieniędzy/domu dopóki obie strony nie będą zadowolone. Posługując się tą koncepcją można także opisać sieci afiliacyjne. Sieć znajduje się pomiędzy Reklamodawcą, a Wydawcą i chroni prawa obu stron. Głównym powodem dla którego sieci programów partnerkich istnieją, jest możliwość odnalezienia szerokiego wyboru ofert w jednym miejscu przez Wydawców, natomiast Reklamodawcy uzyskują dostęp do wielu Wydawców. Sieci programów partnerskich zajmują się rekrutacją Wydawców, wprowadzaniem nowych Reklamodawców, a także kontrolą potencjalnych klientów oraz wysyłaniem płatności. Same natomiast utrzymują się z prowizji z transakcji dokonanych za ich pośrednictwem, która zazwyczaj oscyluje w granicach 15-30%  (przykładowo, jeżeli w zastosowanej metodzie Pay Per Lead Reklamodawcy przekazują sieci ofertę płacąc za nią 13 dolarów, Wydawcy zarabiają na niej 10 dolarów, a sama sieć programów partnerskich otrzymuje pozostałe 3 dolary za lead).

Dlaczego warto korzystać z sieci afiliacyjnych?

Wydawcy mają wiele opcji wykorzystania bieżących ofert i zarabiania dzięki nim pieniędzy. Najlepszym i najefektywniejszym sposobem na znalezienie nowych ofert i rozpoczęcie swojego biznesu w internecie jest przyłączenie się do sieci programów partnerskich. Oprócz obszernej bazy ofert i Reklamodawców sieć oferuje także partnerskie wsparcie, usługi kreatywne, co więcej jeśli Wydawca jest w stanie zapewnić zwiększoną wydajność może zarobić więcej niż zwykle. Co najważniejsze istnieje możliwość operowania kilkoma ofertami w tym samym czasie, po czym pieniądze zastają przekazane pod koniec tygodnia czy miesiąca w zależności od preferowanej formy wypłaty.

Korzyści płynące z członkostwa w sieciach afiliacyjnych

Korzystając z sieci afiliacyjnych otrzymujemy możliwość kontroli skuteczności naszych działań, a wielkim udogodnieniem jest to, że wszystkich płatności dokonuje sieć. Pełni ona funkcję pośrednika znajdującego się między jej użytkownikami i w wielu przypadkach wypłaca Wydawcom prowizje, nawet jeśli sama sieć nie otrzymała należności od Reklamodawców. W swojej polityce sieci programów partnerskich stosują także system nagród i zachęt, aby motywować swoich członków do zwiększenia wydajności oraz uzyskiwania większych dochodów. Czasami niektóre sieci oferują bonus w postaci dodatkowych 1-2% miesięcznych dochodów, zdarzają się także nagrody w postaci wyjazdów wakacyjnych i innych form, które mają na celu wspierać działania partnerów sieci zachęcając ich do zwiększenia wydajności.