
Czym jest sieć afiliacyjna?
Najlepszym sposobem, aby opisać sieć programów partnerskich jest wyobrażenie sobie pośrednika między Merchantami (Reklamodawcami) i Wydawcami. Jeżeli kiedykolwiek kupowałeś dom, zapewne miałeś prawnika i korzystałeś z rachunku powierniczego. Zarówno kupujący jak i sprzedający nie będą wymieniać pieniędzy/domu dopóki obie strony nie będą zadowolone. Posługując się tą koncepcją można także opisać sieci afiliacyjne. Sieć znajduje się pomiędzy Reklamodawcą, a Wydawcą i chroni prawa obu stron. Głównym powodem dla którego sieci programów partnerkich istnieją, jest możliwość odnalezienia szerokiego wyboru ofert w jednym miejscu przez Wydawców, natomiast Reklamodawcy uzyskują dostęp do wielu Wydawców. Sieci programów partnerskich zajmują się rekrutacją Wydawców, wprowadzaniem nowych Reklamodawców, a także kontrolą potencjalnych klientów oraz wysyłaniem płatności. Same natomiast utrzymują się z prowizji z transakcji dokonanych za ich pośrednictwem, która zazwyczaj oscyluje w granicach 15-30% (przykładowo, jeżeli w zastosowanej metodzie Pay Per Lead Reklamodawcy przekazują sieci ofertę płacąc za nią 13 dolarów, Wydawcy zarabiają na niej 10 dolarów, a sama sieć programów partnerskich otrzymuje pozostałe 3 dolary za lead).
Dlaczego warto korzystać z sieci afiliacyjnych?
Wydawcy mają wiele opcji wykorzystania bieżących ofert i zarabiania dzięki nim pieniędzy. Najlepszym i najefektywniejszym sposobem na znalezienie nowych ofert i rozpoczęcie swojego biznesu w internecie jest przyłączenie się do sieci programów partnerskich. Oprócz obszernej bazy ofert i Reklamodawców sieć oferuje także partnerskie wsparcie, usługi kreatywne, co więcej jeśli Wydawca jest w stanie zapewnić zwiększoną wydajność może zarobić więcej niż zwykle. Co najważniejsze istnieje możliwość operowania kilkoma ofertami w tym samym czasie, po czym pieniądze zastają przekazane pod koniec tygodnia czy miesiąca w zależności od preferowanej formy wypłaty.
Korzyści płynące z członkostwa w sieciach afiliacyjnych



