Najlepsze Porady: Jak z Sukcesem Przeprowadzić Kampanie PPC?

Zawsze istnieje możliwość poprawy swoich działań, dlatego przedstawiamy kilka porad dla tych, którzy zajmowali się już kampaniami PPC w Google Adwords. Te wskazówki są odpowiedzią na często pojawiające się pytania i mogą pomóc w bardziej efektywnym wykorzystaniu budżetu:

 

Reklama nie jest wyświetlana gdy nowa kampania wchodzi w życie

Wyszukiwanie w Google

Kiedy twoja kampania po raz pierwszy wchodzi w życie to normalne, że nie widzisz swoich reklam w Google przez cały czas, ponieważ na początku mogą być one nieodpowiednio wyświetlane, gdyż AdWords wypracowuje punkty jakości dla twoich słów kluczowych. Nawet później twoja osobista historia wyszukiwania może wpływać na wyniki. Użyj narzędzia podglądu reklamy w Google, by zobaczyć wyniki takie, jakimi widzą je inni użytkownicy. Możesz także sprawdzić jak wyniki widzieli użytkownicy innych regionów w kraju lub na świecie.

 

Pamiętaj o powiązaniu kont AdWords i Analytics – zwłaszcza w przypadku firm e-commerce

Konfigurowanie usług AdWords i Analytics nie powinno odbywać się w pośpiechu. Poświęć na to trochę czasu i upewnij się, że prawidłowo połączyłeś konto AdWords z kontem Analytics. To pozwoli ci na dokładne sprawdzenie powodzenia twojej nowej kampanii. Potrzebujesz kompletnego wglądu w to jak wykorzystywany jest twój budżet kampanii PPC. Wtedy będziesz mógł zdecydować czy kampania jest dobrą inwestycją i czy pracuje na optymalnym poziomie.

Co za tym idzie, upewnij się, że kod śledzenia konwersji w AdWords został prawidłowo wdrożony (albo alternatywnie skonfigurowano cele w Google Analytics i zaimportowano je do Google AdWords). W przypadku witryn e-commerce musi to uwzględniać również śledzenie wartości. Bez tego ciężko będzie śledzić skuteczność kampanii i wywnioskować czy kampania odnosi sukces czy nie.

 

Dobre zarządzanie kampanią PPC wymaga czasu

Kiedy kampania trwa nie może być pozostawiona bez nadzoru. PPC wymaga ciągłej optymalizacji takiej jak zmiany i aktualizacje teści reklamy i stałe dostosowywanie twojej maksymalnej stawki. W każdym miesiącu kampania będzie wymagała zainwestowania w nią czasu. Powinieneś oceniać jej skuteczność i wprowadzać poprawki na bieżąco. Wahania sezonowe także mogą mieć wpływ na twój sukces, więc planuj z wyprzedzeniem działania na czas szczytu i upewnij się, że twoje kampanie PPC są ustawione na maksymalizację szans w tych okresach.

Jeśli nie możesz poświęcić czasu kampanii albo czujesz, że twoja wiedza na temat kampanii PPC i matematyki nie jest na odpowiednim poziomie zwróć się o pomoc do specjalistycznej agencji, a będziesz mieć szansę na osiągnięcie najlepszych wyników.

 

Regularnie sprawdzaj swój budżet

Należy upewnić się, że twój budżet jest na tyle odpowiedni by wystarczył na cały dzień. Jeśli zużywasz swój dzienny budżet przed końcem doby, może nie musisz go podwyższać, ale za to skupić się na najbardziej rentownych kampaniach i wyłączyć te, które nie zapewniają ci odpowiedniego zwrotu z inwestycji (ROI).

 

Optymalizuj, testuj i dostosuj treść reklamy by osiągnąć lepsze wyniki

Jednym z najważniejszych elementów podczas tworzenia skutecznej kampanii PPC jest postaranie się żeby treść twojej reklamy miał charakter informacyjny oraz była angażująca i wolna od błędów gramatycznych i ortograficznych. Takie błędy mogą negatywnie wpłynąć na wizerunek marki lub współczynnik klikalności. Każda reklama powinna być także skierowana do odpowiedniej grupy demograficznej, więc różne formy komunikatów będą skuteczne dla różnych typów grup. Powinieneś podzielić testowe teksty reklamowe i różne wezwania do działania aby zobaczyć, które są najbardziej efektywne. Ogłoszenia z ulepszonym wskaźnikiem klikalności (CTR) pozwolą także zwiększyć Wynik Jakości. Jeśli nie jesteś pewien przeczytaj informacje od Google czym jest Wynik Jakości i jak wpływa na twoją kampanię.

 

Nie zaniedbuj stron docelowych

Aby kampania PPC naprawdę odniosła sukces strona docelowa reklam musi być odpowiednio ukierunkowana na konwersję. Wprowadzenie ruchu na stronie poprzez ogłoszenia jest dobre, ale jeśli nawigacja na stronie jest niskiej jakości, a strona nie prezentuje żadnego wezwania do działania to ten ruch nic nie da. W związku z tym trzeba przeprowadzić testowanie strony docelowej by ustalić najlepsze rozwiązanie, aby pojawiły się konwersje.

 

Jeśli potrzebujesz skorzystaj z edytora AdWords by wprowadzić zbiorcze zmiany

W zależności od wielkości kampanii wprowadzanie zmian może być trudne. Pobierając edytor AdWords będziesz w stanie dokonać masowych zmian w kampanii w znacznie prostszy sposób i ustawić nawet najtrudniejsze punkty kampanii bez wielkiego wysiłku.

 

Zdobądź większy wgląd i zainteresuj się atrybutem modelowania

Skorzystaj z wielokanałowych ścieżek Google Analytics lub ścieżek wyszukiwania Google AdWords by uzyskać pełniejszy wgląd we wkład kampanii w sprzedaż. Przykładowo, jeśli otrzymujesz dużą liczbę konwersji poprzez własne warunki marki, może to znaczyć, że twoje ogólne warunki odgrywają kluczową rolę. Jednakże jeśli nie są one ostatnim punktem przed dokonaniem się sprzedaży, nie będą one otrzymywać przypisania. Aby stawki były ustawione odpowiednio ważne jest by przypisać sprzedaż tam gdzie została ona wygenerowana.

 

Podsumowanie

Stosując się do powyższych wskazówek jesteś w stanie poprawić działanie swoich kampanii PPC i zwiększyć swój zwrot z inwestycji. Efektywna płatna kampania nie tylko zapewni ci wzrost sprzedaży, ale także wzrost zysków.

By mieć pewność, że pozostajesz na bieżąco z aktualizacjami związanymi z kampaniami PPC warto śledzić oficjalnego bloga AdWords. Dzięki niemu można pozostać o krok przed konkurencją.