Najciekawsze wieści ze świata Social Media – wydarzenia z maja 2012

Abyście pozostali na bieżąco z najważniejszymi informacjami z social media przedstawiamy najważniejsze informacje z branży.

Google Analytics wprowadza nowy format raportów

Мają one pomóc użytkownikom mierzyć wpływ inicjatyw marketingu społecznościowego, a także ocenić efektywność social media w osiąganiu swoich celów i aktywności e-commerce.

Społeczności mają coraz większe znaczenie jako kanał marketingowy. Ale w jaki sposób mierzyć wpływ i efektywności twoich społecznych inicjatyw? Cztery elementy definiują wpływ społeczny:

  • ŹRÓDŁA: kiedy twoje treści są udostępniane i ludzie odwiedzają twoją stronę, ważne jest aby zrozumieć zaangażowanie użytkowników pochodzących z różnych źródeł social media
  • KONWERSJE: udostępniana w linkach treść staje się punktem wejść na twoją stronę, generując ruch z różnych źródeł social media. Mierzenie konwersji i określenie wartości pieniężnej tego ruchu pomoże ci zrozumieć wpływ social media na twój biznes.
  • STRONY: Ludzie angażują się coraz bardziej, udostępniają treści i dyskutują o nich na platformach społecznościowych. Ważne jest, aby wiedzieć które strony i treści są udostępniane, gdzie i w jaki sposób.
  • WTYCZKI SPOŁECZNOŚCIOWE: Dodanie ich na twojej stronie (przykładowo przycisk Google „+1”) pozwalają użytkownikom udostępniać treści na platformach społecznościowych bezpośrednio z twojej strony. Dane dotyczące twoich wtyczek społecznościowych pokażą ci, która treść została udostępniona i na jakich portalach.

 

Pinterest ogłasza łatwe przypisywanie i udostępnianie działań na Flickr

Pinterest wraz z Flickr i innymi społecznościami opracował nowy system, ułatwiający zaznaczanie i udostępnianie treści ich twórców. Obrazy udostępniane na Flickr można teraz zaznaczyć za pomocą przycisku „Pin It”, dzięki któremu udostępnione zostają także na profilu Pinterest.

Twitter poprawił Discover Tab i tworzy bardziej spersonalizowaną treść

Twitter stworzył nowe wydanie Discover Tab. Twitter uruchomił dodatkowe sygnały personalizacji, aby móc wybrać Discover story, zawierające popularne tweety  śledzone przez samych użytkowników, a także ich znajomych.

Dyskusje z klubów sieciowych

Tysiące marketerów social media i właścicieli małych firm zadają pytania innym i sami oferują pomoc. Poruszono kilka ciekawych kwestii dotyczących relacji z projektantem stron www, największych wyzwań związanych z blogowaniem i problemami z HootSuite przy publikacji postów na Facebooku.

LinkedIn kupiło SlideShare za 119 milionów dolarów

Najpopularniejsza sieć społecznościowe marketerów B2B dodała stronę umożliwiającą udostępnianie prezentacji PowerPoint w swoim obszarze.

Foursquare ułatwia firmom podjęcie pierwszych działań

Firmy mają teraz opcję natychmiastowej weryfikacji na Foursquare za jednorazową opłatą 10 dolarów. Nadal można korzystać z bezpłatnej weryfikacji drogą mailową, ale zajmuje ona od trzech do czterech tygodni. Kiedy zostaniesz zweryfikowany, możesz zacząć korzystać z darmowych narzędzi Foursquare takich jak oferty specjalne, aktualizacje swoich list i otrzymywanie statystyk dotyczących twoich odwiedzających.

Produkty sponsorowane dostępne na Tumblr

Oto pierwsze typy reklam oferowanych na Tumblr.

Tumblr Radar ma ponad 120 milionów odsłon dziennie i prezentuje on próbkę najbardziej kreatywnych i interesujących mediów naszej sieci. Sponsorzy otrzymują specjalną uwagę, dostając szansę na zdobycie tysięcy obserwatorów, „Lubię to” i reblogów.

Tumblr Spotlight napędza dziesiątki milionów obserwatorów każdego tygodnia dla nowych i ekscytujących użytkowników. Stworzony przez zespół redaktorów, oferuje próbkę możliwości najbardziej utalentowanych twórców na Tumblr. Sponsorzy znajdują się w centrum uwagi.

Google TV aktualizuje swoją aplikację YouTube

Pojawiły się nowe funkcje: Recommendations i Search, a poza tym wprowadzono przycisk Google +1 wewnątrz nowej aplikacji.


Jakie wydarzenia z ostatniego miesiąca były interesujące dla ciebie?

Zachęcamy do komentowania!

 

Przeczytaj poprzedni wpis:
Telefon Facebooka: Dlaczego Facebook musi spróbować i dlaczego najprawdopodobniej będzie to niewypał?

Facebook postrzega samego siebie jako coś więcej niż tylko sieć społecznościową.  Chce stać się systemem operacyjnym dla stron internetowych lub...

Zamknij