Najciekawsze Statystyki E-mail Marketingu 2012r.

Drukuj Drukuj Luty 4, 2013 Email Marketing

email marketingPrzegląd statystyk e-mail marketingu – rzeczy, które musisz wiedzieć

Email jest podstawą w rozwijaniu grupy odbiorców oraz osiąganiu celów sprzedażowych. Podstawowym obowiązkiem redaktorów internetowych jest odpowiedzialne wykorzystanie treści, ich recykling oraz ponowne wykorzystanie dodatkowych treści informacyjnych dotyczących produktów w postaci newsletterów oraz postów zamieszczanych online. Jeśli jesteś redaktorem w Mequoda System, twoim głównym celem jest zbudowanie jak największej listy subskrybentów. Będą oni doskonałymi kupcami dodatkowych informacji o produktach pochodzących z twojej organizacji.

Pod koniec każdego roku, większość instytutów badawczych oraz firm korzystających z emaili wspólnie tworzy listę zmian jakie zaszły w email marketingu. Mając w pamięci przedstawione cele, zachęcamy do przejrzenia kilku z najciekawszych statystyk email marketingu jakie udało nam się znaleźć:

 

Email nie umarł, statystyki idą w górę

Oto zestaw cennych informacji na temat popularnych wskaźników emaili pochodzących z badań firmy Epsilson, dotyczą one 3 kwartału 2012 roku w Północnej Ameryce. Raport składa się z testów skupionych wokół setek miliardów wysłanych wiadomości email.

  • Średni wskaźnik otwarć emaili wzrósł o 14% w stosunku do ubiegłego roku z wynikiem 27,2%
  • Średni współczynnik kliknięć wynosi 4,5%, który jest wyższy prawie o 3% w stosunku do całości
  • Wiadomości z wezwaniem do działania osiągają wyższy o 75,1% wskaźnik otwarć wiadomości oraz o 114,8% wyższy współczynnik klikalności w porównaniu ze standardowymi emailami. Wiadomości z wezwaniem osiągają tak wysokie wyniki, dzięki inteligentnej automatyzacji (np. maile proponujące pokrewne produkty) oraz wiadomościom zainspirowanym lojalnością klientów.
  • Około 28% subskrybentów otworzyło lub kliknęło w załącznik wiadomości w ciągu ostatnich trzech miesięcy.
  • 66% nowych subskrybentów nie odnotowało żadnych otwarć, ani kliknięć.

 

Nadawcy wciąż zmagają się z dostarczaniem wiadomości

Z badania poświęconego inteligentnemu mailingowi (badano 3 kwartał 2012 roku), przygotowanego przez ReturnPath wynika, że „Emaile są wciąż dostarczane. Email marketing kontynuuje zapewnienie wysokiego ROI, a ludzie wciąż zapisują się do subskrypcji ofert. Inteligentny mailing dostarcza narzędzi niezbędnych do uzyskania wysokich wyników w programie email marketingu.” Oto kluczowe ustalenia wynikające z badania:

  • ISP i dostawcy poczty walczą ze spamem i nadużyciami zarówno ich własnych sieci, jak i innych firm. Same sieci dostarczają około 5% z całego spamu, natomiast 22% pochodzi od innych dostawców zewnętrznych.
  • Maile marketingowe w 70% gromadzą zgłoszenia „To jest spam”, co tłumaczy zawyżony poziom kontroli treści wiadomości przez niektórych marketerów.
  • Maile marketingowe stanowią jedynie ,03% wszelkich unikalnych domen zarejestrowanych przez ISP, ale stanowią one 18% całego mailingu.
  • Konsumenci dają marketerom zgodę na wysyłanie im dużej ilości wiadomości. W rzeczywistości 29% emaili docierających do użytkowników stanowią newslettery – prawie taką samą liczbę osiągają bezpośrednie wiadomości i odpowiedzi (maile „konwersacji”).
  • Mniejsza ilość spamu w skrzynkach odbiorczych użytkowników to dla marketerów z jednej strony błogosławieństwo, a z drugiej przekleństwo. Wiadomości jakie otrzymują na skrzynki, dla marketerów w przeważającej ilości kończą są skargami – zatem czymś więcej niż dynamicznym adresem IP i skompromitowanym kontem email.
  •  Ameryka Północna pod względem wskaźnika dostarczania wiadomości email odnotowała 3% spadek do poziomu 82% w stosunku do tego samego kwartału roku ubiegłego. Europa doświadczyła 5% spadku tego samego wskaźnika, osiągając poziom 84%. Ameryka Łacińska zanotowała największy spadek ze wszystkich – aż 11% pod względem dostarczania wiadomości, pozostając na poziomie 69%.

 

Zaawansowane funkcje dostawców usług email nie są wykorzystywane w pełni

Raport rynku email marketingu w 2012 powstał w oparciu o badanie 800 cyfrowych marketerów na początku ubiegłego roku, aby zdeterminować w jaki sposób wykorzystanie emaili w marketingu zmieniło się na przestrzeni ostatnich 5 lat. Oto najciekawsze wnioski z raportu:

  • Jedynie 40% badanych firm wykorzystywało dostawcę usług pocztowych do czegoś więcej niż do standardowego wysyłania wiadomości. Biorąc pod uwagę bogactwo dostępnych narzędzi pomiaru, optymalizacji i poprawy tego kanału, wygląda na to że jedynie nieliczni potrafią w pełni wykorzystać oferowane usługi.
  • Tylko 31% ankietowanych firm regularnie testuje prowadzone kampanie email marketingu. Jednakże 81% spośród firm deklarujących testowanie, twierdzi, że wynik ROI ich emaili jest wyśmienity lub dobry. Dla porównania, podobnie twierdzi 72% firm okazjonalnie przeprowadzających testy, 65% – testujących kampanie nieregularnie, oraz 37% spośród tych, którzy nie testują maili wcale.
  • Wyłącznie 31% badanych firm operuje programami powitalnymi oraz jedynie 28% wysyła wiadomości z wezwaniem do odwiedzenia strony lub zalogowania się. Ponad jedna trzecia (37%) stwierdza, że nie wykorzystuje żadnych wezwań do działania w automatycznym mailingu.

 

Wydania mobilne uzyskują imponującą liczbę otwarć, ale użytkownicy nie podejmują żadnych działań

Z raportu Knotice poświęconego mobilnym otwarciom wiadomości email dowiadujemy się nieco więcej na temat mobilnego email marketingu. Oto kilka przekonywujących dowodów na to, że powinniśmy projektować wiadomości dostosowane do urządzeń mobilnych:

  • 36,01% wszystkich wiadomości email było otwarte za pośrednictwem urządzeń mobilnych (telefonów i/lub tabletów), co oznacza 32% wzrost od końca 2011 roku, kiedy wynik ten wynosił 27,39%.
  • iPhone i iPad reprezentuje 29,34% wszystkich otwarć emaili, w porównaniu do mniej niż 5% otwarć dokonanych przy użyciu narzędzi z oprogramowaniem Android.
  • iOS i Android, dwa dominujące oprogramowania urządzeń mobilnych w USA odnotowują 99,19% wszystkich mobilnych otwarć wiadomości email.
  • Firmy B2B odnotowują około 14% wynik otwarć wiadomości email za pośrednictwem telefonów, 2,5% poprzez tablety oraz 83,5% z użyciem komputerów.
  • W porównaniu do innych branż, zaobserwowali niewielką liczbę kliknięć uzyskanych za pośrednictwem smartphonów, jedynie 4,5% i 1% dla tabletów – pozostałe kliknięcia pochodzą z komputerów.
  • Produkty konsumpcyjne oraz usługi finansowe są dwoma branżami, które wypadają najlepiej we wskaźniku CTO (Click To Open) zarówno na telefonach, jak i tabletach.

 

Ludzie wciąż lubią emaile, także je czytają!

Badanie z 2012 roku firmy Blue Kangaroo poświecone marketingowym emailom, było niewielką ankietą w której zapytano ludzi o ich mailingowe nawyki. Wyniki przedstawiają w jaki sposób, oraz dlaczego użytkownicy logują się na pocztę email, a przede wszystkim udowadniają one, że ludzie wcale nie nienawidzą emaili, tak jak niektórzy z marketerów twierdzą.

  • 78% respondentów zapisuje się do subskrypcji wiadomości marketingowych korzystając z osobistego adresu email.
  • 40% deklaruje, że lubi dostawać wiadomości od swoich ulubionych marek.
  • 37% twierdzi, że ponad 20% poczty przychodzącej zajmują wiadomości od marketerów, oraz 53% z nich deklaruje, że są zadowoleni z liczby otrzymywanych wiadomości marketingowych.
  • 42% twierdzi, że otwiera i czyta większość otrzymywanych wiadomości marketingowych, ale 48% z nich uważa, że czasami bywa to udręką.
  • 35% deklaruje, że skorzystało z promocji wysłanej drogą email w ciągu ostatniego tygodnia, natomiast 33% deklaruje podobną aktywność w ciągu ostatniego miesiąca.

 

Czy istnieją jakieś interesujące statystyki, które sami odkryliście analizując wykonaną pracę? A co myślicie o przedstawionych powyżej wnioskach? Czekamy na Wasze komentarze!

 

Przeczytaj poprzedni wpis:
12 punktów o których trzeba pamiętać tworząć strony landingowe dla urządzeń mobilnych

Kto mógł wiedzieć, że Disney (Walt, nie korporacja) przewidzi rzeczy, które mają nadejść? Wizjoner, tak. Impresario, oczywiście. Ale kto spodziewał...

Zamknij