Menedżerowie Programów Afiliacyjnych

Marzec 12, 2013 Marketing Afiliacyjny

Zatrudnienie menedżera do uruchomienia systemu partnerskiego w zamian za bonusy jest korzystne dla właścicieli produktu, menedżera i w końcu dla partnerów. Sprawienie, że będą szczęśliwi to jedyna droga, aby aktywnie sprzedawali twoje produkty lub usługi, a to z kolei ulepszy twój biznes.

Russel Brunson wie jak zarządzać swoimi partnerami po stracie ponad dwóch lat pracy i 6,5 tysiąca partnerów w jeden dzień, gdy jego system upadł. Zapisał to co zadziałało, a co nie i zaczął od początku. Po niecałych dwóch miesiącach powrócił. Teraz 18 miesięcy później, posiada listę 30 tys. partnerów i czerpie z nich ogromne zyski.

Jego sposoby okazały się tak skuteczne, że wraz z Stu McLaren’em, menedżerem afiliacyjnym, stworzył specjalny partnerski treningowy program dla menedżerów. Obaj wierzą, że brakuje doświadczonych menedżerów, a to oni są najważniejszym elementem w efektywnym programie marketingu partnerskiego.

Oto szerokie spojrzenie na trzy najważniejsze elementy, które pomogą ci stać się skutecznym menedżerem:

 

1# Badanie partnerskie

Ważne jest by menedżerowie przyciągali do sprzedaży ich produktów najlepszych sprzedawców. Jeśli co miesiąc nie ma sprzedaży, liczba wydawców jest nieistotna. Stu zazwyczaj zbiera listę 2500-3000 stron internetowych, które mogłyby być zainteresowane sprzedażą produktu, a potem sprawdza, która z nich posiada największą ilość jakościowego ruchu. Może być to czasochłonne, ale tworzy podstawy skutecznego planu marketingowego. Na koniec dnia możesz mieć 150-200 stron, które mogą stać się dobrej jakości partnerami.

„Chcielibyśmy podzielić partnerów na dwie grupy, A i B. Pomiędzy grupami nie ma żadnej różnicy z wyjątkiem takiej, że partnerzy w grupie A mają większy ruch lub dłuższą listę mailingową” – mówi. „To będą ludzie, z którymi będziesz chciał skontaktować się w pierwszej kolejności, ponieważ będą mieli największy wpływ na twój biznes w krótkim czasie i mają największy wpływ na dużą liczbę ludzi.”

 

2# Rekrutacja partnerów

Po zidentyfikowaniu potencjalnych partnerów trzeba przejść do działania. Zwiększenie jakości partnerów wpłynie na wzrost sprzedaży. Sekretem jest bycie aktywnym i wykraczanie poza to co jest oczekiwane.

„To nie jest takie trudne, by po prostu trzeba podnieść słuchawkę i zadzwonić do wszystkich z naszej listy.” mówi Stu McLaren. „Powodem dla którego dzwonimy jest to, że każdy leniwy menedżer afiliacyjny po prostu wysłałby maila. Dzwoniąc oddzielamy się od innych systemów partnerskich. Natychmiast zaczynamy budowanie relacji.”

„Przed wykonaniem telefonu sprawdzamy, jaka jest ich strona internetowa? Co sprzedają? Jaki rodzaj ludzi przyciągają na swoją stronę internetową? Trzeba przygotować dla nich promocję z wyprzedzeniem. Im bardziej zredukujemy ich pracę tym bardziej będą skłonni do powiedzenia „tak”. To miejsce w którym chcesz być.”

 

3# Szkolenia partnerów

Jeśli partnerzy mają powód by sprzedawać produkt pozostaną aktywni. Inne programy partnerskie tworzą tylko jeden program i oczekują od wydawców takiej samej sprzedaży z takimi samymi materiałami. Russell Brunson koncentruje się na tworzeniu powodów dla partnerów, które będą ich motywować do comiesięcznej sprzedaży i skupią się na wydarzeniach w materiałach promocyjnych.

„Każdego miesiąca tworzymy nowe promocje. Moja rada to zacząć od wakacji lub wydarzenia. Wyobraź sobie, że dla swoich partnerów stworzyłeś wokół tych promocji narzędzia. Zaoszczędzasz im czasu i pracy, a prawdopodobieństwo sprzedaży bardzo rośnie” mówi Stu.

 

A Wy jakie macie doświadczenia z menedżerami programów partnerskich w Polsce? Działacie już w jakichś programach partnerskich?