Kilka słów o marketingu internetowym

Drukuj Drukuj Czerwiec 16, 2012 Marketing i Reklama

Żyjemy w dobie Internetu, więc w naturalny sposób wszystkie działania prowadzone w realnym świecie offline znajdują swoje odzwierciedlenie w wirtualnym wydaniu. Dotyczy to także działań związanych ze sprzedażą, pozyskiwaniem klientów i ich obsługą, budowaniem wizerunku, promocją i rozprzestrzenianiem informacji w dużo szybszym tempie, a na wszystko to składa się marketing internetowy. Marketing i promocja przyjmują w Internecie nieco inny format niż w swoim tradycyjnym wydaniu. Całość przedsięwzięć skupiona jest w obrębie marketingu i reklamy.

Reklama i marketing skupiają się przede wszystkim na formatach – banerach, reklamach zajmujących całą powierzchnię strony, także zmieniających wielkość w trakcie przeglądania witryny, wskakujących okienkach i reklamach stanowiących tło danej strony internetowej. Istnieje cała gama narzędzi zwiększających skuteczność prowadzonego marketingu i promocji. Najważniejszym celem jest pozyskanie nowych klientów, zwiększenie zaangażowania w markę tych istniejących, a także stworzenie silnego wizerunku firmy. Są one gwarantem odniesionego sukcesu. Bez odpowiednio skonstruowanych reklam, pojawiających się w dostosowanych do odbiorców miejscach internetowa kampania reklamowa nie przyniesie zysków, a wręcz stanie się bezsensownym obciążeniem finansowym. Kluczem jest określenie grupy docelowej będącej odbiorcami oferowanych produktów i usług, a następnie odnalezienie miejsc w Sieci w których przebywają oni najczęściej, a także tych stron www gdzie toczą się wirtualne rozmowy na temat ofert twoich, jak i konkurencji. Jeżeli znajdziesz swoją niszę odbiorców i odpowiednio do nich skonstruujesz komunikat, możesz mieć pewność, że marketing i reklama twojej firmy zaczną przekładać się na realne działania klientów, a co za tym idzie, zaczniesz zarabiać więcej.

Mówiąc o reklamach internetowych nie możemy zapomnieć o istocie mediów społecznościowych. Ludzie uwielbiają social media, komunikacja bezpośrednia już nie wystarcza, tym bardziej, że stajemy się coraz bardziej mobilni, więc potrzebujemy pozostać w kontakcie ze znajomymi, rodziną, a co więcej.. z marką, którą lubimy! To właśnie szansa, którą powinieneś wykorzystać. Jednym z największych hitów mediów społecznościowych jest Facebook, zatem czas zaplanować odpowiednie działania związane z marketingiem na Facebooku. Na blogu Afilioteka.pl znajdziesz mnóstwo wskazówek z nim związanych – jakie oferty przygotował Facebook dla Reklamodawców, w jaki sposób tworzyć skuteczne komunikaty, jakie grupy demograficzne możemy odnaleźć w social media, a także cały zestaw dodatkowych informacji związanych z wpisami sponsorowanymi i reklamami na Facebooku. Ilość użytkowników zalogowanych na portalu i regularnie z niego korzystających otwiera szerokie pole możliwości dla marketingu na Facebooku. Poziom jego popularności stanowi pole do popisu w zakresie marketingu i promocji firm. Zamieszczenie konkursów, wydarzeń, aktualności, ciekawostek związanych z marką, opinii o produktach i stała interakcja z klientami powoduje zwiększenie konwersji sprzedaży, a także pozytywnego wizerunku prowadzonego biznesu online.

Zatem nie da się ukryć, że marketing i reklama, podobnie jak marketing i promocja są kluczem do sukcesu firmy, pozwalają na stałe pozyskiwanie nowych klientów, zwiększanie grona stałych odbiorców, najważniejsze jest zaprojektowanie i przeprowadzenie odpowiedniej kampanii reklamowej. Głównym zadaniem internetowych kampanii reklamowych jest dostarczenie jak najbardziej dopasowanej do odbiorców informacji marketingowej, która z potencjalnego klienta doprowadzi ich do dokonania transakcji i stania się realnym klientem twojego biznesu online. W tym celu wykorzystywane są wcześniej wymienione formaty reklam tj. reklama kontekstowa, baner, e-mail marketing, itp. Bez podjęcia tego typu działań firma ma duże prawdopodobieństwo poniesienia porażki. Liczba internautów stale wzrasta, obecność w Sieci jest dziś rodzajem wymogu, który stanowi uzupełnienie działań prowadzonych poza światem wirtualnym. Skuteczne kampanie marketingowe wymagają stworzenia unikatowej strony www firmy, ponieważ to ona stanowi podstawę wszelkich starań marketingu i promocji. Następnie należy dokonać wyboru odpowiednich narzędzi dostosowanych do produktu/usługi, a także grupy docelowej – jeżeli nie czujesz się na siłach stworzyć jej samodzielnie, w Internecie istnieje wiele firm, które przygotują ją indywidualnie dla twojego biznesu internetowego.

Idealnym formatem udoskonalenia i uwieńczenia wszelkich starań związanych z marketingiem i reklamą jest wykorzystanie marketingu afiliacyjnego. Jest to specyficzna odmiana marketingu internetowego, gdzie wszystko bazuje na programach partnerskich. W marketingu afiliacyjnym najważniejszą i jak sądzę, najlepszą kwestią jest sposób rozliczania realizowanych działań – płacisz za konkretne wyniki. W programie partnerskim znajdują się Reklamodawcy i Wydawcy, gdzie ci drudzy prowadzą kampanie reklamowe tym pierwszym, a rozliczani są wyłącznie za te, które zostały skutecznie wykonane. Przedmiotem promocji Wydawców są produkty i usługi oferowane przez Reklamodawców, miejscem promocji w marketingu afiliacyjnym są wszelkie strony www, serwisy internetowe, blogi, fora i wszelkie miejsca związane z konkretnym rynkiem. Ta forma marketingu daje Reklamodawcom pełen wachlarz możliwości, ponieważ płacą wyłącznie za uzyskane wyniki sprzedażowe lub uzyskane leady, a całą resztą zajmują się Wydawcy. Można powiedzieć, że marketing afiliacyjny jest idealnym rozwiązaniem dla tych, którzy chcą skutecznie i na długi czas zająć pewną pozycję na rynku, być konkurencyjnym dla pozostałych, a także rozpoznawalnym w branży, a także polecanym przez cały zestaw Wydawców. Całością działań i kontrolą rozliczeń najczęściej zarządza sieć afiliacyjna. Jeśli chcesz poznać więcej informacji związanych z marketingiem afiliacyjnym, polecamy dalszą lekturę Afilioteki, która stanowi internetową bibliotekę afiliacji i dostarcza całego zestawu wiadomości dotyczących działań w obrębie marketingu afiliacyjnego, programów partnerskich, a także najważniejszych kwestii związanych z marketingiem i promocją.

Przeczytaj poprzedni wpis:
56% badanych zamierza wykorzystać analitykę w Social Mediach w 2012 roku

Zgodnie z badaniem „Adobe 2012 Digital Marketing Optimization Survey” z dnia 1.06.2012r., wykorzystanie analityki w social mediach jest w tym...

Zamknij