Marketing Afiliacyjny z wykorzystaniem urządzeń mobilnych

Kwiecień 26, 2012 Urządzenia Mobilne

Mobilny Internet zmienia marketing afiliacyjny, ale jaki właściwie wywiera na niego wpływ? Ponad 10 milionów kliknięć i ponad milion dolarów wypłacanych dziennie, na podstawie tych danych HasOffers opracował przedstawioną infografikę, jednocześnie będąc doskonałym źródłem informacji dotyczących marketingu afiliacyjnego. Odkryto, że 19% ze wszystkich kliknięć pochodzi od użytkowników korzystających z mobilnych urządzeń przy poziomie CPA (Cost Per Action) osiągającym 0,37 dolara więcej niż kliknięcia z użyciem komputerów. Kiedy system Apple (iOS) wciąż dominuje w kwestiach wykorzystania Internetu, to Android stosowany jest w 50% urządzeń mobilnych w USA, co nie oznacza że statystyki te przekładają się na wydajność sieci partnerskich. Przedstawiona infografika pokazuje szczegółowe dane dotyczące funkcjonalności urządzeń mobilnych w marketingu afiliacyjnym.

Wykorzystanie Internetu mobilnego od 2009 było podwajane każdego roku. Dla marketingu afiliacyjnego oznacza to wzrost udziału płatnych kliknięć za jego pośrednictwem, aktualnie osiągnął on poziom 19%. Konwersja w realną sprzedaż w przypadku urządzeń mobilnych jest niższa (14%), niż w przypadku komputerów (86%). Mobilne urządzenia osiągają 16% udział we wszystkich wypłatach, a ich wskaźnik CTR wynosi 3,88% w stosunku do 5.7% osiągniętego przez komputery, co ostatecznie daje średni koszt CPA 2,21 dolara w przypadku urządzeń mobilnych i 1,83 dolara w wypadku komputerów. System Android dominuje na rynku urządzeń mobilnych szczególnie w Japonii i krajach Unii Europejskiej. iPhony nadal znajdują się w czołówce biorąc pod uwagę rzeczywiste wykorzystanie Internetu. Największy udział w konwersji ma również Android, jednak iOS jest tuż za nim i należy podkreślić, że iPad ma dużo wyższy wskaźnik konwersji niż pozostałe platformy skoncentrowane na niej, a nie płatnych klikach. iOS ma większy udział w wypłatach dokonywanych za pośrednictwem urządzeń mobilnych, mimo to Netfront uzyskał najlepszy wynik w przypadku wskaźnika CTR, mimo iż ma bardzo niewielki udział we wszystkich klikach dokonywanych z urządzeń mobilnych. Jeśli chodzi o średni koszt CPA to największą stawkę osiągnął system BlackBerry (2,87 dolara) mimo swojego niewielkiego udziału we wszystkich klikach. Na drugim miejscu znalazł się iPhone (2,46 dolara), który jednocześnie posiada największy udział we wszystkich wypłatach.