Programy Partnerskie: Wprowadzenie dla Wydawców

Drukuj Drukuj Marzec 9, 2012 Marketing Afiliacyjny

Marketing afiliacyjny jest podstawa w biznesie internetowym.


Jak działają programy partnerskie?

W przeszłości firmy zmagały się z mierzalnością zwrotu inwestycji w stosowane przez nich narzędzia reklamowe jak billboardy, czy spoty telewizyjne. Dzisiaj nie inwestują już wyłącznie w reklamy w formie bilboardów, reklam drukowanych czy telewizyjnych mając nadzieję na oczekiwany rezultat. Teraz przewidują w swoim budżecie działania reklamowe w Internecie oparte na marketingu afiliacyjnym. W tego typu działaniach wszystko monitorowane jest w czasie rzeczywistym, dzięki czemu firmy mogą na bieżąco obserwować zwrot kosztów zainwestowanych w reklamę. Ponad to mają dostęp do informacji o klientach: co, kiedy, gdzie i jak zakupił ich produkt, czasami nawet wiadomo dlaczego się na niego zdecydował.

Zamieszczony poniżej diagram pokazuje w jaki sposób marketing afiliacyjny funkcjonuje obejmując klienta, partnera oraz sprzedawcę.


Jako przykład działania programu afiliacyjnego zastosuję popularną księgarnię online. Jako właściciel bloga piszę recenzję ostatnio przeczytanej książki, która mnie zachwyciła. Co więcej do tekstu dołączam link, który kieruje czytelnika bezpośrednio do wybranej księgarni internetowej. W takim przypadku wybrana księgarnia czerpie pełną korzyść z mojej recenzji, jednak w tej sytuacji mogę także dołączyć do programu partnerskiego (jeśli taki posiadają) oraz zacząć zarabiać jako partner księgarni. Jako partner w takiej sytuacji zarabiam na prowizji od każdej sprzedaży, w której jestem pośrednikiem lub od każdej akcji wykonanej na stronie (w tym wypadku księgarni) przez użytkownika, który dotarł do niej dzięki mnie.

Kiedy oficjalnie zostaję partnerem księgarni mogę zalogować się na moje indywidualne konto i wygenerować partnerski link do wybranego przeze mnie produktu na stronie. W takim przypadku zamiast w treści posta odnosić się do księgarni w ogóle, lepiej zamieścić bezpośrednio wygenerowany link do produktu, dzięki czemu zarabiam.

W marketingu afiliacyjnym nigdy nie musisz zajmować się obsługą zamówień, kontaktami z klientami czy opłatami związanymi z zamówieniem, co najważniejsze nie musisz się martwić o odpowiedni zapas towaru. Wszystko jest nadzorowane online i jako partner otrzymujesz wypłatę każdego tygodnia, albo miesiąca w zależności od preferencji. Może wydawać się to nieco uproszczone, jednak dzięki temu marketing afiliacyjny jest jedną z najlepszych metod, aby uruchomić własny biznes i zacząć zarabiać online oszczędzając przy tym tysiące złotych z tytułu zatrudnienia pracowników, zakupienia odpowiedniej ilości produktów czy nawet zbędnego wynajmu biura.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Coraz mniej użytkowników Facebooka w USA, a Twitter coraz popularniejszy

Jak donosi eMarketer wśród gigantów platform społecznościowych w Stanach Zjednoczonych coraz większy sukces odnosi Twitter, który odnotowuje stały wzrost użytkowników....

Zamknij