Krótka historia rozwoju reklamy internetowej [Infografika]

Drukuj Drukuj Kwiecień 10, 2012 Marketing Społecznościowy

Jeszcze kilkanaście lat temu świat niewiele wiedział o social media. Obecnie jest to obszar, na który przeznacza się znaczną część budżetów marketingowych. Social media i reklama online zmieniają tradycyjną formę komunikowania się firm z klientami.

W prawie każdej dziedzinie, reklama internetowa opanowała już większość rynku.  Platformy cyfrowe, które od lat odnotowują ciągły wzrost, są odpowiedzialne za rozwój dokonujący się w reklamie. Co to oznacza?

Według ROI Media, reklamy internetowe nie są chwilową modą! Poniższy schemat przygotowany przez tą agencję pokazuje najważniejsze z wydarzeń w branży reklamowej. Jednocześnie maluje ponury obraz dla tradycyjnych mediów.

Internet „zagarnia” potężną część pieniędzy pochodzących z marketingu. Jednak dopiero widząc konkretne liczby, które stają za pewnymi trendami, widać, jak ogromna jest ich skala. Można mieć jedynie nadzieję, że tak jak aktywność online zdominowała rynek reklamy, tak przypisana do Internetu wolność, także przeniknie do tego ryneku.

A może, to napływ gotówki zniszczy demokratyczny charakter social mediów, filmów wirusowych czy przesyłanych linków? Jaka będzie przyszłość, czas pokaże. Pewne jest natomiast to, że na odpowiedź nie będzie trzeba długo czekać.

A tymczasem, warto spojrzeć na nadal zadziwiające wyniki przygotowane przez ROI Media.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Twitter czy Facebook – który portal jest skuteczniejszy w prowadzeniu sprzedaży?

Zarówno Twitter jak i Facebook mają swoje narzędzia, stosują odmienne metody i przedstawiają różne możliwości dla marek, które chcą reklamować...

Zamknij