Kolejne dodatki na Facebook’u – Interest Lists

Drukuj Drukuj Marzec 9, 2012 Newsroom


Facebook Interest List

Jakiś czas temu Facebook wprowadził możliwość organizowania swoich kontaktów według list np. rodzina, znajomi bliżsi i dalsi. Dzięki temu użytkownicy mogą z łatwością skupić się na komunikacji z najważniejszymi dla nich znajomymi, ponieważ pomysł okazał się trafny. Facebook stopniowo wprowadza kolejne innowacje. Tym razem listy zainteresowań, jest to zupełnie nowa droga pozwalająca na uzyskanie najważniejszych dla użytkowników informacji dając możliwość uporządkowania ich według własnych preferencji.

Listy zainteresowań mają zmienić Facebook’a w spersonalizowane źródło informacji podzielone na segmenty tematyczne zgodne z oczekiwaniami użytkowników. W nowej odsłonie znajdziemy tradycyjny podział wiadomości na m.in. Biznes, Sport i Styl, jednak aby usatysfakcjonować użytkowników Facebook pozwala stworzyć własny kanał informacji jak np. Nowości Technologiczne, Rozgrywki NBA, czy Krytycy Sztuki.

Zainteresowania łączą w sobie informacje ze stron związanych z konkretnym tematem i powiązanymi z nim ludźmi, a wszystko to możliwe dzięki aktywności użytkowników. Najpopularniejsze wiadomości z zakresu wybranych zainteresowań będą pojawiać się w powiadomieniach, dzięki czemu odbiorca będzie mógł przejrzeć i zdecydować, które są najbardziej interesujące, a klikając w dany kanał zostanie skierowany do większej ilości postów związanych z tematem.

W nadchodzących tygodniach w zakładkach po lewej stronie profilu zobaczymy link „Dodaj Zainteresowania”, od tego momentu każdy z użytkowników będzie mógł subskrybować dowolny temat, np.:

– jeśli jesteś fanem piłki nożnej, subskrybuj listę „Zespoły NFL”, dzięki czemu sprecyzujesz swoje zainteresowania otrzymując wyłącznie wiadomości z nimi związane. Teraz nie będziesz musiał sprawdzać osobno każdej z drużyn NFL, czy profili ulubionych sportowców. Wszystkie te informacje znajdziesz w jednym miejscu.

– jeśli interesujesz się polityką USA, subskrybuj listę „2012 US Kandydaci na Prezydenta”, aby na bieżąco śledzić wiadomości dotyczące kampanii wyborczych, oraz otrzymywać zestaw najważniejszych postów z serwisów informacyjnych takich jak CNN, Fox, MSNBC i the Wall Street Journal.


Użytkownicy, którzy nie znajdą listy swoich zainteresowań, będą mieli możliwość utworzenia jej samodzielnie. To rozwiązanie pozwoli dostosować zawartość do swoich ulubionych źródeł informacji, a także pomoże dotrzeć innym do nowych tematów. Dostępna będzie także funkcja w której posiadacz konta na Facebook’u będzie mógł zdecydować, czy lista ma pozostać prywatna, czy dostępna do subskrypcji dla innych.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Programy Partnerskie: Wprowadzenie dla Wydawców

Marketing afiliacyjny jest podstawa w biznesie internetowym. Jak działają programy partnerskie? W przeszłości firmy zmagały się z mierzalnością zwrotu inwestycji...

Zamknij