Kliknij tutaj: 11 sposobów na poprawę swoich wezwań do działania

Drukuj Drukuj Styczeń 21, 2015 E-Commerce Marketing i Reklama

contact us

 

 

 

 

 

 

 

 

Istnieją dwa kluczowe elementy marketingu. Pierwszy to kierowanie ruchu do swojej witryny, a drugi to sprawienie by ten ruch zamienił się w klientów. Możesz mieć milion odwiedzających na swojej stronie, ale nie potrafisz ich przekonwertować, o co chodzi?

Czasami trzeba poświęcić wiele czasu na naukę tego jak poprawić wskaźnik konwersji. Uczyć można się od konsultantów współczynnika konwersji czy własnych testach A/B.

Jednym z najprostszych sposobów na podniesienie swojego wskaźnika konwersji jest optymalizacja wezwań do działania (call-to-action – CTA). Oto 11 sposobów aby to zrobić:

Taktyka 1: Przetestuj kopię przycisku

Jakiej kopii przycisku powinieneś użyć? Kliknij tutaj, kup teraz, dodaj do koszyka, kup teraz, zamów teraz – to kilka tekstów wezwań do działania, które możemy zobaczyć na stronach internetowych. Niestety, ogólne słowa, takie jak te wymienione, nie mają dużego wpływu na wzrost wskaźnika konwersji. Jeśli jednak mają, jest jeszcze wiele innych elementów na twojej stronie, które powinieneś przetestować.

Kopiowanie testów innych ludzi (np. „zobacz ceny i plany” poniżej), które rzekomo podniosły im wskaźnik konwersji o 200 %, nie zawsze u ciebie zadziała. Czasami takie wezwanie do działania może nawet obniżyć twój wskaźnik konwersji.

ZobaczPlany

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lekcja dla ciebie: wezwania do działania, które są związane z twoim produktem lub usługą będą działały lepiej niż te ogólne. Spróbuj przetestować te wezwania do działania, które są silnie związane z tym co oferujesz.

Taktyka 2: Kolory mają znaczenie

Gmail przetestował 50 odcieni niebieskiego dla ich wezwania do działania i znalazł ten, który konwertował najlepiej. Końcowym rezultatem był duży przyrost rejestracji. Prawdopodobnie nie będziesz w stanie przetestować 50 odcieni jednego koloru, ale możesz przetestować kilka podstawowych kolorów. W ten sposób Performable (patrz poniżej) odkrył, że kolor czerwony podniósł ich wskaźnik konwersji o 21 %.

Kolory

 

 

 

 

 

 

 

Lekcja dla ciebie: różne kolory mają różne znaczenia, np. czerwony może stworzyć poczucie pilności. Głównym celem twoich CTA to upewnienie się, że się wyróżniają i istnieje odpowiedni kontrast pomiędzy kolorem przycisku i strony.

Taktyka 3: Lokacja, Lokacja, Lokacja

Jak w przypadku każdego biznesu lokalizacja jest jednym z najważniejszych czynników. Powinieneś przetestować umieszczenie twojego CTA wszędzie gdzie myślisz, że ma to sens.

W poniższym przykładzie CTA umieszczono zaraz po krótkiej informacji. CTA położony ponad tą informacją doprowadził do zmniejszenia się wskaźnika konwersji. Właściciel odkrył, że klienci zanim klikną w przycisk chcieliby się dowiedzieć czegoś więcej o tym co jest oferowane.

UstawieniePrzycisku

 

 

 

 

 

 

 

Lekcja dla ciebie: nie zakładaj, że umieszczenie twojego wezwania do działania wyżej na stronie podniesie wskaźnik konwersji. Upewnij się, że odwiedzający wiedzą o czym jest mowa, zanim pokażesz im CTA.

Taktyka 4: Design ma znaczenie

Poniżej widać CTA do produktu Quick Sprout Traffic System, który oprócz napisu „dodaj do koszyka” zawiera także obrazek produktu. Początkowo przetestowano CTA, który zawierał jedynie napis „dodaj do koszyka”, jednakże okazało się, że klienci nie wiedzieli co otrzymają wraz z systemem. Poniższy CTA spowodował 28 % wzrostu konwersji.

CTAzObrazkiem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lekcja dla ciebie: To, że wszyscy inni używają prostych przycisków, które zawierają kilka słów i mają zaokrąglone rogi, nie oznacza, że ty masz robić to samo. Testując różne rozmiary, zaokrąglone rogi, czy nawet umieszczenie zdjęcia produktu, możesz podnieść swój wskaźnik konwersji. Wszystko dzięki byciu kreatywnym.

Taktyka 5: „Czas to pieniądz”

Myślisz, że pokazanie CTA od razu o wiele lepiej wpłynie na konwersje niż pokazanie go później, prawda? Kimberlysnyder.net przeprowadził niedawno test A/B, gdzie odwiedzający musiał najpierw obejrzeć wideo sprzedażowe i dopiero wtedy pokazywało mu się wezwanie do działania.

delayedcta

 

 

 

 

 

 

 

Wideo trwało 30 minut, więc prawdopodobnie przypuszczasz, że obniżyło wskaźnik konwersji. Zwłaszcza dlatego, że nie było możliwości aby przeskoczyć cały film lub go przyspieszyć. Jednakże w związku z tym, że opóźnili pojawienie się wezwania do działania, zmusiło to ludzi do obejrzenia całego filmu, co spowodowało wzrost ich konwersji o 144 %.

Lekcja dla ciebie: przez zmuszenie ludzi do zrozumienia tego co sprzedajesz i korzyści jakie z tego płyną możesz zwiększyć swoją konwersję. Najlepszym sposobem jest nie pokazywanie im CTA zanim nie przeczytają o tym co im oferujesz. To pomoże we wstępnej kwalifikacji potencjalnych klientów i sprawi, że staną się podekscytowani twoją ofertą.

Taktyka 6: Bądź kreatywny

CTA nie musi być przyciskiem. KISSmetrics przetestowało ostatnio coś unikalnego, gdzie przycisk dodano w środku filmiku.

Wideo

 

 

 

 

 

 

 

 

To wezwanie do działania zyskało 38 % więcej kliknięć niż normalny pasek boczny. Przyciągnęło też 65 % więcej kliknięć niż CTA w trakcie ankiety.

Lekcja dla ciebie: nie zakładaj, że standardowy CTA konwertuje najlepiej. KISSmetrics nigdy nie przypuszczało, że CTA umieszczone w trakcie wideo wygeneruje więcej kliknięć niż zwykły przycisk.

Taktyka 7: Mów ludziom żeby nie klikali

Czy możesz zmienić tekst swojego wezwania do działania na „Nie klikaj tutaj” i oczekiwać wzrostu konwersji? To nie działa we wszystkich przypadkach, ale może zadziałać u ciebie.

Przykładowo, Timothysykes.com przetestował ostatnio przycisk, który mówił „nie klikaj tutaj jeśli jesteś leniwy”. Wygenerował 39 % więcej kliknięć niż „Kliknij tutaj”.

Ramit Sethi z I Will Teach You To Be Rich używa podobnej metody mówienia ludziom aby nie klikali.

Nieklikaj

 

 

 

 

 

 

 

 

Używanie psychologii odwrotnej może być efektywnym sposobem na przekonanie ludzi do zrobienia tego co oczekujesz. Przetestuj kilka wariacji tej taktyki i spróbuj powiedzieć ludziom dlaczego powinni kliknąć używając negatywnego języka. Na przykład, jeśli posiadasz stronę e-commerce twój CTA może brzmieć „nie klikaj tutaj jeśli nie chcesz oszczędzić 10 %”.

Lekcja dla ciebie: używając w CTA fraz, które są odwrotnością tego co zazwyczaj widzą ludzie, możesz potencjalnie zwiększyć swoją konwersję.

Taktyka 8: Efekty specjalne

Kolejną wspaniałą praktyką jest dodanie do wezwania do działania efektów specjalnych. Możesz do CTA dodać suwak, możesz sprawić by się on poruszał, możesz zrobić wiele rzeczy, które przyciągną uwagę użytkownika i zwiększą twoją konwersję.

nextbigpick

 

 

 

 

 

 

 

CTA „Kolejny duży wybór” na stronie TimothySykes.com otrzymuje 21 % więcej konwersji ponieważ się przesuwa.

Lekcja dla ciebie: niewielka ilość efektów może zwrócić uwagę na twoje CTA, co może spowodować częstsze kliknięcia. Nie oznacza to, że twoja konwersja pójdzie w górę. Po prostu otrzymasz więcej kliknięć.

Taktyka 9: Wyjście wezwania do działania

Jeden rodzaj wezwania do działania, który nie jest często używany, to wyjście wezwania do działania. Zastosowano go przez BounceExchange na stronie NeilPatel.com. Wezwanie do działania widać dopiero gdy kursor myszy zbliża się do przycisku „wstecz” w twojej wyszukiwarce.

BounceExchange wykrywa gdy ktoś chce opuścić twoją stronę, pokazuje mu twoją ofertę i próbuje zwrócić jego uwagę. Efekt końcowy to 46 % wzrost współczynnika konwersji.

Odrzucenia

 

 

 

 

 

 

 

 

Lekcja dla ciebie: możesz czuć, że taktyka taka jak wyjście wezwania do działania jest nieco spamerskie, ale inni mogą mieć inne zdanie na ten temat. Nie dowiesz się czy coś działa lub denerwuje odwiedzających do momentu aż tego nie spróbujesz.

Taktyka 10: Pusta przestrzeń

Dobrym pomysłem na wyróżnienie twojego wezwania do działania jest pozostawienie pustej przestrzeni wokół niego. Pusta przestrzeń może być twoim przyjacielem, póki sprawia, że twój przycisk jest bardziej widoczny. Możesz to zrobić poprzez następujące kroki:

  • Zredukuj elementy w designie twojej strony.
  • Zredukuj liczbę jasnych kolorów na twojej stronie.
  • Nie wstawiaj zbyt wielu rzeczy wokół swojego CTA.

PustaPrzestrzeń

 

 

 

 

 

Lekcja dla ciebie: Umieszczanie zbyt dużej ilości elementów wokół twojego przycisku z wezwaniem do działania może uśmiercić twój współczynnik konwersji. Użyj pustej przestrzeni do zwrócenia uwagi na twoje wezwanie do działania.

Taktyka 11: Żadnych wezwań do działania

Ośmieliłbyś się usunąć swoje wezwania do działania? Tim Sykes zrobił to na swojej stronie ze sklepem internetowym i odkrył coś interesującego. Nie zrobił tego aby przetestować to testem A/B, tylko dlatego, że jego deweloper nie skończył jeszcze jego sklepu e-commerce.

Jego produkty nie były połączone z koszykiem, dlatego usunął wezwania do działania na stronie i zauważył, że jego produktami zainteresowało się więcej ludzi. To wszystko w związku z tym, że myśleli, że nie będą mogli ich już kupić.

NoCallToAction

 

 

 

 

 

 

 

Przez usunięcie CTA i dodanie swojego adresu e-mail na stronie sklepu, otrzymał więcej zapytań od potencjalnych klientów niż wtedy gdy na stronie widniały przyciski wezwania do działania.

Lekcja dla ciebie: zalewanie twojej strony przyciskami wezwania do działania nie zawsze jest dobre, ponieważ może to sprawić, że ludzie będą czuli, że jesteś tam tylko po to by im coś sprzedać. Kiedy usuniesz swoje wezwania do działania może to dać odwrotny efekt, gdyż ludzie będą czuli, że więcej nie będą mogli już kupić tego produktu.

Podsumowanie

Co działa na innych stronach nie zawsze musi zadziałać u ciebie. A co nie działa na innych stronach może zadziałać u ciebie. Jeśli chcesz dowiedzieć się co jest dla ciebie najlepsze musisz przetestować swoje wezwania do działania.

Najważniejszą nauką, którą powinieneś wyciągnąć z tego artykułu jest to, że cały czas musisz przeprowadzać testy A/B. Jeśli nie będziesz próbował poprawić swojego współczynnika konwersji, nigdy nie wzrośnie. Nie bój się testów!

W jaki inny sposób możesz podnieść swój wskaźnik konwersji?

Przeczytaj poprzedni wpis:
Email Marketing: Poza E-mailem

E-mail jest i zawsze będzie istotną częścią każdej kampanii marketingowej. Pisaliśmy już o e-mail marketingu wiele razy, zazwyczaj o rzeczywistym...

Zamknij