Kim są Reklamodawcy i Wydawcy w sieciach programów partnerskich?

Drukuj Drukuj Marzec 21, 2012 Marketing Afiliacyjny

REKLAMODAWCA – („MERCHANT”,  „ADVERTISER”)

Reklamodawcy są podmiotami sprzedającymi w sieci produkty.  Można  zaliczyć do nich sklepy internetowe, serwisy takie jak Amazon.com czy BestBuy.com, gdzie możemy dokonać zakupów online. Jeżeli więc na stronie jest możliwość złożenia zamówienia online a następnie płatności kartą, to z pewnością mamy tutaj do czynienia z Reklamodawcą.

Reklamodawcy dysponują zapleczem w postaci  całodobowego serwisu, zapasów oferowanych produktów i systemu online, gdzie  klient może złożyć zamówienie, które później zostanie mu dostarczone. Nie ma tutaj znaczenia to, czy sprzedają oni jeden czy więcej produktów.

Istotną kwestię odgrywa tutaj reklama. Reklamodawcy zamieszczają ją w wyszukiwarkach, na stronach internetowych, portalach społecznościowych („social media”) czy też wysyłają drogą e-mailową. Możliwości są nieograniczone. A jedną z nich jest marketing afiliacyjny. Dzięki niemu Reklamodawcy mogą dotrzeć i zdobyć dodatkowych, nowych klientów. Wykorzystując tą metodę, istotne jest to, że płacą za reklamę dopiero po wynikach ze sprzedaży. Przy wykorzystaniu tradycyjnej reklamy obowiązuje system przedpłaty („pre – pay”). W marketingu afiliacyjnym liczy się przede wszystkim wydajność. Ta forma płatności jest tylko jedną z wielu zalet marketingu afiliacyjnego , o których mowa będzie później.

WYDAWCA – („AFFILIATE”,  „PUBLISHER”)

Afilianci czy inaczej Wydawcy promują Reklamodawców. Na swoich stronach internetowych, e-mailach zapewniają im reklamę w zamian za prowizje ze sprzedaży, którą Reklamodawcy generują. Trafiają z reklamą do wszystkich osób odwiedzających i subskrybentów.

Afiliantów nazywa się Wydawcami, ponieważ podobnie jak wydawcy magazynów i gazet tworzą pewną treść a następnie ją publikują. Tyle, że Afilianci robią to online.

Wydawcą może być tak naprawdę każda osoba, która posiada stronę internetową i chce promować produkty które lubi, a przy okazji na tym zarobić. To, że jesteś złym sprzedawcą, nie znaczy, że nie możesz być dobrym Wydawcą. Często osoby, które w coś wierzą, są wierne danemu produktowi, usłudze czy firmie potrafią najlepiej ją zareklamować.

Ja to zrobić? Wystarczy, że zdobędziesz osoby odwiedzające twoją stronę internetową, na której reklamujesz określony produkt, usługę czy firmę. Dzięki odpowiedniej treści reklamy, banerom, rekomendacjom sprawisz, że klikną oni na reklamowanego przez ciebie Merchanta a być może zakupią też jego produkt.  W momencie, w którym dany klient zakupi taki produkt za pośrednictwem twojej strony, Reklamodawca będzie wiedział, że posłużył się on linkiem z twojej strony internetowej a prowizja ze sprzedaży trafi do ciebie. Takie dochody można traktować jako dodatek do wypłaty albo główne źródło dochodu, jeśli zaangażujesz się w to bardziej.

Marketing afiliacyjny daje możliwość rozwiązywania problemów ludzi poprzez znalezienie tego, czego potrzebują i tym samym zaspokojenie ich potrzeb. Co ważne, Afiliantem może być każdy!

Przeczytaj poprzedni wpis:
Najważniejsze pojęcia związane z marketingiem afiliacyjnym

Odmiany marketingu afiliacyjnego – jego początki sięgają lat 1995/96 i jak każdy nowy rynek w okresie rozwoju przybierał różne formy,...

Zamknij