Kampanie e-mailowe – jak skutecznie komunikować się z partnerami

Drukuj Drukuj Kwiecień 25, 2012 Email Marketing

Nawet najlepsi Wydawcy nie potrafią czytać w myślach, dlatego należy nauczyć się regularnej i jasno sformułowanej komunikacji z nimi, tak aby mogli być na bieżąco z najważniejszymi wydarzeniami, a także pozostali zmotywowani i efektywni. Mimo, iż indywidualny kontakt z Wydawcami jest oczywiście obowiązkowy dla zarządzających sieciami partnerskimi, zbudowanie spójnego newslettera dla wszystkich pełni ważną rolę. Dzięki niemu Wydawcy mogą zainteresować się ofertą, którą wcześniej ominęli lub o niej zapomnieli, także przesyłając tą drogą specjalne nagrody i promocje budujemy wzajemne zaufanie i lojalność.

Jak należy budować grupowe e-maile?

  1. Bądź konsekwentny – stwórz harmonogram wysyłania maili, którego jesteś w stanie przestrzegać. Nieregularny newsletter przysporzy wyłącznie dużo stresu i przez cały czas będziesz myślał o wysłaniu kolejnych wiadomości. Konsekwencja ponadto przyzwyczai Twoich partnerów do systematycznie otrzymywanych wiadomości.
  2. Dopracuj szablon – w zasadzie tworzysz kampanię mailową dla ekspertów email marketingu. Musisz poświęcić trochę czasu na stworzenie czegoś o mocnym przekazie z wyraźnym wyzwaniem do działania. Wszystko musi wyglądać tak, aby jasne było, że wiesz co robisz. Wierz lub nie, ale tym sposobem można uzyskać dużą dozę szacunku.
  3. Stwórz kreatywny tytuł wiadomości – to jest moment w którym możesz się trochę zabawić. Wszyscy spędzamy masę czasu przeglądając skrzynkę odbiorczą, więc tytuł maila przechodzi długą drogę. Będziesz zaskoczony jak wielu partnerów pochwali twoją kreatywność. Aby sprawdzić swoją skuteczność przetestuj każdy z tytułów za pomocą open rates (wskaźnika otwarć kampanii mailingowych) oraz click thru rates (wskaźnik klikalności kreacji reklamowej) tak jak zrobiłbyś to w przypadku swojego programu partnerskiego.
  4. Przejdź do sedna – raz jeszcze, kierujesz wiadomość do osób ze swojej branży. Odbiorcy znają się na rzeczy, więc pomiń zbędne informacje i pisz wprost przekazując partnerom najważniejsze aktualności, promocje, porady, nowe pomysły, najlepsze oferty i strony generujące wysoką konwersję.
  5. Zapewnij jakość – informuj na bieżąco swoich partnerów o zmianach kampanii w których biorą udział, uprzedzaj o terminach ich zakończenia, a nawet dostarczaj wiadomości na temat ustawodawstwa i innych istotnych nowości związanych z branżą. Wykorzystaj system mailingowy, który pozwala wysyłać wiadomości do Wydawców związanych z konkretnymi kampaniami do których należą, niezależnie od ich stopnia aktywności.
  6. Zamieszczaj link do strony logownia – może się to wydawać bezsensowne, ale pamiętaj, że link ten jest przydatny do przeglądania statystyk i dotychczasowych wyników. Może także okazać się zachęcający, jeśli dany Wydawca nie był aktywny przez jakiś czas. Link zawsze można zamieścić w stopce.
  7. Śledź sukces – to istotny element w końcu na tym polega skuteczność marketingu. Pamiętaj o dobrej jakości grafice i linkach do śledzenia, aby móc sprawdzić skuteczność przeprowadzanej kampanii. Im więcej danych zbierzesz, tym lepiej będziesz mógł dostosować swoją kampanię e-mailową do potrzeb partnerów. Zapisuj uzyskane wyniki statystyk dla porównań w przyszłości.

Czego nie robimy w kampaniach e-mailowych?

  1. Nie bądź irytujący – z tego samego powodu, nawet najwięksi spamerzy, nienawidzą być spamowani. Wybierz rozsądną częstotliwość wysyłania maili na przykład raz w tygodniu, w przypadku Wydawców maksymalnie dwa razy na tydzień. Tym sposobem będziesz miał większą ilość interesujących i istotnych treści do jednorazowego przekazania pozostając taktownym w mniemaniu swoich odbiorców.
  2. Udostępnij możliwość ustawienia subskrypcji – najlepszym rozwiązaniem jest prowadzenie kilku różnych list e-mailowych skonstruowanych w oparciu o wyselekcjonowane pod kątem odbiorców wiadomości (np. jedna dotycząca aktualności w systemie śledzenia, inna dotycząca prezentacji nowych ofert, itd.) Na końcu każdego maila należy zamieścić link do ustawień zarządzania subskrypcjami, tak, aby odbiorcy sami mogli wybrać interesujące informacje, które chcą otrzymywać. Jeżeli użytkownik chce zrezygnować z subskrypcji, nie oznacza to, że wcale nie chce otrzymywać informacji, dlatego dajmy mu możliwość ich personalizacji.
  3. Unikaj wysyłania wiadomości z adresów bez możliwości odpowiedzi – Wydawcy w przypadku jakichś pytań muszą mieć możliwość szybkiej odpowiedzi na otrzymany e-mail, nawet jeśli po porostu chcą  zapytać o sprawy związane ze swoim kontem. Nie wysyłaj do swoich partnerów maili z adresu na który nie ma możliwości bezpośredniej odpowiedzi. Największą skuteczność osiągniesz, jeśli grupowe maile wysyłać będzie manager do spraw programu partnerskiego. Sęk tkwi w otwartej komunikacji.
  4. Nie nadużywaj listy mailingowej – zawsze istnieje pokusa, aby wykorzystać listę mailingową jako kanał reklamowy dla innych produktów, czy programów. Jeśli zdecydujesz się na ten krok, odbiorcy będą licznie rezygnować z subskrypcji, a co więcej możesz stracić dużych producentów ruchu w sieci partnerskiej. Zwyczajnie jest to nieopłacalne ryzyko. Jeśli nie chcesz być potraktowany jak spam, należy samemu dawać dobry przykład.

Zatem nie pozostaje nic innego jak być zorganizowanym i przygotować niesamowity newsletter dla swoich partnerów. Zdziwisz się jak duży ma to wpływ na ich aktywność i jednocześnie poprawia relacje. Dzięki mailom będą pamiętać o twoich ofertach, a co więcej, jeśli uda ci się pobudzić ich wyobraźnie zdecydują się na uruchomienie dużych kampanii. Niech każda z wysyłanych wiadomości będzie prostym przypomnieniem, że jesteś po ich stronie, stanowisz źródło informacji i że zależy ci na dobrych relacjach i owocnej współpracy.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Mobilne urządzenia – nową szansą dla marketingu interenetowego?

W 2012 roku 25% płatnych kliknięć w Google będzie pochodzić z mobilnych wersji stron www Według przewidywań do końca grudnia...

Zamknij