Jak z łatwością opanować kampanie reklamowe Pay Per Click?

Zacznijmy od szybkiego wyliczenia. PPC + Inbound Marketing = Trafność. Co więcej Trafność = Sprzedaż. Płatne wyszukiwanie może być trudne, ale nie musi być, jeśli tylko zastosujesz się do podstawowych zasad Inbound Marketingu. Trafność w działaniu dodatkowo utrudnia wyszukiwanie szans i możliwości rynkowych, ale to właśnie stanowi kluczowy element pozwalający na dotarcie do grupy docelowej. Użytkownik Google lub Bing’a wpisując w wyszukiwarkę konkretne hasło, oczekuje trafnych odpowiedzi, zatem Marketer korzystający z płatnych wyszukiwarek ma niepowtarzalną okazję przedstawić mu ofertę dostosowaną do potrzeb. Czy to nie jest idealna możliwość stania się trafnym i skutecznym?

Użytkownicy „mówią” wyszukiwarkom dokładnie czego potrzebują i kiedy, właśnie w tym czasie Marketerzy mają szansę stać się widocznymi dla swoich odbiorców. Jako Marketer, czy mógłbyś prosić o coś więcej? PPC pozwala na realizację najlepszych praktyk Inbound Marketingu i kierować precyzyjne rozwiązania zaspokajając potrzeby potencjalnych klientów. Zatem jak efektywnie wykorzystać moc trafności w kampaniach płatnych wyszukiwarek, aby osiągnąć cele marketingowe? Oto wskazówki jak tego dokonać.

3 proste sposoby opanowania kampanii reklamowych PPC poprzez trafność

1. Kup trafne słowa kluczowe – To co zapewne brzmi tak łatwo, stanowi dużą trudność dla niejednego Marketera. Kiedy wybierasz słowa kluczowe dla swojego biznesu online dostosowane do wykorzystania darmowego ruchu w wyszukiwarkach, pamiętaj o także reklamie w wyszukiwarkach w swojej całościowej strategii online. PPC jest dodatkiem i należy go zastosować w połączeniu ze wszystkimi działaniami prowadzonymi przez SEO, media społecznościowe i pozostałe kanały Inbound Marketingu.

Podziel swoje słowa klucze, zacznij od małych grup. Najgorsze co możesz zrobić, to zacząć swoją kampanię PPC korzystając z ogólnych słów kluczowych, które będą pożerać twoje finanse przeznaczone na reklamę. Przykładowo, jeśli jesteś właścicielem siłowni i chcesz zwiększyć ilość jej członków, uruchom kampanię stosującą najtrafniejsze słowa klucze na początek. Każdy jest w jakiś sposób związany z siłownią, ale którzy użytkownicy najbardziej?

  • Siłownia
  • Członkostwo siłowni
  • Kup członkostwo siłowni
  • Kup członkostwo siłowni w Warszawie

Uruchamiając kampanie wykorzystujące bardziej ukierunkowane zapytania na początku, zyskujesz pewność, że twój budżet został wydany na odpowiednio sprecyzowane wyszukiwania które są skupione na konwersji, co daje ci trochę czasu, aby zebrać dane i wysunąć własne spostrzeżenia.

2. Napisz trafne kopie reklam – jeśli użytkownik poszukuje „Rower górski Cannondale”, nie pokazuj mu reklamy związanej z hasłem „Rowery Cannondale”. Konsystencja jest bardzo ważna, ponieważ poszukiwacze często reagują na specyfikę. Innymi słowy, chcą widzieć rezultaty pasujące do słów wpisanych w wyszukiwarce. Dodatkowo możemy oferować poszukiwaczom propozycje, wartości i zachęcać ich do działania. Poza tym musisz dać ludziom powód do kliknięcia w twoją reklamę. Jaką ofertę dostaną w zamian za kliknięcie? Treści edukacyjne, wersje próbne, dostęp czasowy, konsultacje, 20% zniżki? Daj im poczucie nagłej potrzeby działania, przekonując ich do jego podjęcia, a osiągniesz lepsze statystyki, ponieważ ludzie będą „zmuszeni” do kliknięcia w twoją reklamę.

3. Łącz słowa klucze z trafnymi stronami docelowymi – każde słowo kluczowe powinno mieć swoją własną stronę docelową. Za każdą kampanią stoją zróżnicowane zachowania wyszukiwań i odmienne grupy reklam, wszystko to przekłada się na wpisywane w wyszukiwarce hasła. Przykładowo, znajdziesz inne wyniki po wpisaniu „Prawnik Wrocław” niż po użyciu hasła „Prawnicy Wrocław”. Mimo jednego tematu i obszaru wyszukiwania, wyniki dla obu zapytań będą różne.

Jako marketingowiec działający pod presją czasu nie mamy możliwości, aby myśleć o unikalnej stronie docelowej do każdego słowa kluczowego. Chodzi o to, aby przynajmniej zawrzeć stronę docelową w grupie reklam, dzięki czemu twoja strona odpowiada tematowi zapytania i reklamie widzianej w wyszukiwarce. Posługując się ponownie przykładem prawników, dla wyników zapytania „Prawnik Wrocław” powinna zostać wyświetlona strona dotycząca prawników. Jeśli zapytanie brzmi „Adwokat Wrocław” pojawią się strony, które zamiast słów docelowych korzystają z terminu „adwokat”.

Pamiętaj, to jedynie matematyka!

Inbound Marketing nie jest darmowy. Płacisz swoim czasem, wypłatami, a nawet opłacasz narzędzia które pomagają ci w pracy. W końcu to wszystko dotyczy matematyki i twojego ROI (zwrotu z inwestycji). Reklama w wyszkiwarkach jest elementem Inbound Marketingu, stawiając sobie pytanie: jeśli otrzymałbym zwrot wydatków na reklamę w wynikach wyszukiwania Google w stosunku 5:1, czy opłacałoby mi się to? Odpowiedź najprawdopodobniej brzmi „Tak”. To wszystko opiera się o matematykę.

Reklamy w wyszukiwarkach działają, ale należy zacząć od podstaw i małych zwycięstw. Im więcej uczysz się na temat swojego pionu i kanału, wtedy możesz zacząć myśleć o skalowaniu, ale zrób sobie przysługę i zacznij od czegoś niedużego i sprawdź swoją trafność. Dla tych „podstaw” żadna z 3 przedstawionych wyżej wskazówek nie jest przełomowa dla świata PPC, ale raz po raz są ignorowane, nieprawidłowo konfigurowane lub nieaktywnie zarządzane. PPC nie jest łatwe, ale też nie jest to fizyka jądrowa. Bez trafnych słów kluczowych, kopii reklam i stron docelowych wiele kampanii kończy się niepowodzeniem. To, że PPC jest łatwe do skonfigurowania i szybko zaczyna funkcjonować, nie oznacza, że musisz się spieszyć. Lepiej upewnij się, że Inbound Marketing i trafność są w centrum wszystkich prowadzonych przez ciebie kampanii PPC. Jeśli to zrobisz, polubisz matematykę oraz formę w jakiej się objawia w wieczornych statystykach.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Studium przypadku: Kampania reklamowa Nutelli na Facebooku

Najnowsze wyniki opublikowane przez Nutellę stanowią dobry przykład studium przypadku dla reklamy w social mediach, która nie tylko wykazała wysoką...

Zamknij