Jak właściwie oblicza się współczynnik efektywności reklamy (CPC) w Google AdWords?

Jeśli uruchomiłeś konto w Google AdWords by zarządzać kampanią marketingową Pay Per Click, prawdopodobnie zauważyłeś, że twój maksymalny CPC i aktualny CPC są często bardzo różne. Na szczęście, średnie CPC jest często znacznie niższe niż maksymalna stawka CPC, którą ustawia reklamodawca. Oznacza to zwykle, że zazwyczaj reklamodawca będzie płacił mniej niż maksymalny koszt za kliknięcie w reklamę online. Ta różnica jest spowodowana przez Wynik Jakości i konkurencji reklamodawców dla pozycji reklamy. Przyjrzyjmy się w jaki sposób Google określa aktualny CPC w Google AdWords.

Kiedy reklamy PPC zostały wprowadzone, system licytacji był dość przejrzysty i łatwo można było zrozumieć jak osiągnąć najlepszą pozycję (oferować więcej niż konkurencja). Niestety te czasy dawno odeszły. Teraz pozycja twojej reklamy i aktualny CPC są określane przez skomplikowane algorytmy zaprojektowane dla zwiększenia trafności reklam w wynikach wyszukiwarki gdy zwiększają się przychody Google.

CPC w reklamach PPC Google AdWords jest określane przez kilka czynników zawierających najniższą stawkę, Ranking Reklamy i Wynik Jakości.

Najpierw należy zrozumieć jak rankingowane są reklamy w Google AdWords. Ranking reklamy to nie to samo co średnia pozycja. Ranking reklamy to to, co jest określone przez równanie rankingu Google i później określi pozycję reklamy w danej aukcji reklam. Różnica jest taka, że wysoki ranking reklamy będzie wyższą liczbą podczas gdy najlepszą liczbą w pozycjonowaniu reklam jest 1. Przykładowo, jeśli twoja reklama utrzymuje pozycję nr 1 w aukcji reklam, osiągnąłeś najwyższy ranking reklamy wśród swoich konkurentów walczących o najlepszą pozycję.

Równanie rankingowe jest całkiem proste:

Ranking reklamy = Maksymalna stawka CPCxWynik Jakości

Twoja maksymalna stawka CPC maksymalną ilość, którą kiedykolwiek zapłacisz za kliknięcie w ekosystemie AdWords, a Wynik Jakości to wartość liczbowa Google tego jak trafne są twoje reklamy w oparciu o szereg czynników. Jak zobaczymy później, maksymalne CPC jest często wyższe niż to co w efekcie płacisz średnio za kliknięcie.

Zobaczymy jak to równanie działa w aukcji reklam.

RankingReklam

W tym przypadku widzimy, że ani największa stawki ani najwyższa jakość reklam nie wygrywa prestiżowej najwyższej pozycji reklam. Reklamodawca 2 wygrywa pierwsze miejsce z drugą najwyższą stawką i drugim najgorszym Wynikiem Jakości z tych wielu reklamodawców.

Każde wyszukiwanie przeprowadzane w Google lub wyszukiwania partnera Google, ten sam proces rozwija się i określa miejsce reklamy i koszt każdego reklamodawcy, jeśli ich reklama jest kliknięta. Teraz jak już widzisz jak reklama jest rankingowana, zobaczmy jak Google determinuje jaką cenę zapłaci każdy reklamodawca jeśli ich reklama jest kliknięta przez użytkownika Google.

Równanie na aktualne CPC wygląda tak:

(Aktualny ranking reklamy następnego najwyższego licytującego/ twój Wynik Jakości) + 0,01 dolara

Zobaczmy jak to zgrywa się z naszym wcześniejszym przykładem.

RankingReklam2
Widzimy, że masz wspaniały Wynik Jakości i ranking reklamy, a tym samym radzisz sobie całkiem dobrze płacąc niską cenę za kliknięcie w wysokiej pozycji. W rzeczywistości, jeśli twoja reklama była kliknięta, możesz zapłacić ponad 2 dolary mniej za kliknięcie niż reklama poniżej ciebie. Możemy zobaczyć, że równanie Google używa do określenia rzeczywistego CPC w każdej aukcji, która daje reklamodawcom doskonały Wynik Jakości wielką przewagę zarówno w tym jak ich reklama jest rankingowana, jak również w tym jak dużo będą płacić za kliknięcie.

Jak wielkie korzyści? Spróbujmy zwiększyć twój Wynik Jakości do 10 i zobaczyć co się stanie:

RankingReklam3

Uzyskałeś teraz pierwsze miejsce w pozycji reklam i płacisz 0,004 dolara mniej za kliknięcie niż wcześniej. To lepsza pozycja z niższym kosztem – prawdziwym powodem do zrobienia twoich reklam odpowiednimi tak bardzo jak to możliwe.

Istnieje kilka ograniczeń tych równań:

  1. Google daje reklamodawcom tylko wgląd w Wynik Jakości na poziomie słów kluczowych. Oznacza to, że istnieje wiele warstw jakości, które pozostają nieujawnione: Wynik Jakości Kampanii, Wynik Jakości grupy reklam, Wynik Jakości tekstu reklamy, Wynik Jakości konta itd.
  2. To wysoce nieprawdopodobne, że kiedykolwiek zbierzesz informacje na temat stawek lub Wyniku Jakości konkurencji.
  3. Google nie ujawnia informacji o minimalnej stawce. W rzeczywistości, ekspert Brad Geddes ujawnił, że każda reklama w danej aukcji ma swoją minimalną stawkę, która może lub nie wchodzić w grę, w zależności od tego jak działa aukcja.
  4. Mogą być setki oferentów na dane słowo kluczowe i może nigdy ich nie zobaczyć, nawet jeśli pójdziemy dalej w dół wyników, a najlepsze wyniki często pojawiają się na innych stronach o niższej jakości reklam i niższym rankingu reklam.

Wiedząc dokładnie jak bardzo Wynik Jakości będzie wpływał na twoje koszty i pozycjonowanie reklamy pomoże ci to w ustaleniu priorytetów twoich wysiłków reklamowych. Często przeglądając Wynik Jakości i będąc czujnym na sytuację negatywnych słów kluczowych, testowanie kopii reklam i organizację konta może pomóc ci w podniesieniu Wyniku Jakości i wykorzystaniu tego jak Google rankinguje reklamy i jak pobiera opłaty za reklamy. Zazwyczaj zwiększenie Wyniku Jakości pomaga w zwiększeniu ROI (zwrot z inwestycji) z PPC.

Przeczytaj poprzedni wpis:
6 danych na Facebook’u, które powinien mierzyć marketer

Czy śledzisz swój Facebook'owy marketing? Czy czujesz się zagubiony gdy patrzysz na statystyki swojej strony? Cóż, nie jesteś sam. Dane...

Zamknij