Jak używać AdWords i mieścić się w budżecie

Artykuł dotyczy sposobów w jaki możesz maksymalizować swoje kampanie AdWords bez przekraczania swojego budżetu. Zawiera kilka trików i wskazówek jak zoptymalizować Google AdWords.

Chcesz osiągnąć lepszy współczynnik klikalności i wskaźnik konwersji dzięki Google AdWords?

Co jeśli możesz to osiągnąć dzięki mniejszym wydatkom?

Geniuszem modeli PPC dla firm z określonym budżetem jest to, że płacisz dopiero gdy potencjalny klient kliknie w twoją reklamę. To oznacza, że nie musisz płacić za tych, którzy nigdy nie byli zainteresowani twoim produktem (logicznie myśląc, oni nigdy nie klikną w twoją reklamę). Oznacza to również, że nawet jeśli nie kliknęli w twoją reklamę to ją widzieli. To można zaklasyfikować jako darmową reklamę.

Brzmi świetnie, choć rzeczywistość nie jest taka idealna. Na pewno widziałeś wiele reklam produktów, które wydawały się tym czego szukasz, ale takie nie były. Dlaczego? Słowa kluczowe. Jeśli kliknąłeś kosztowałeś firmę jakąś kwotę z 0% szansy, że sprzedadzą ci produkt. Pytanie brzmi: Jak tego uniknąć?

Najbardziej prawdopodobną przyczyną problemu opisanego powyżej jest to, że użyte w reklamie słowa kluczowe nie były ściśle dostosowane do produktu lub usługi, którą sprzedawała firma. Najczęściej nie związane z wynikami są ogólne słowa kluczowe. Rozwiązanie jest więc oczywiste – należy usunąć wszystkie słowa kluczowe i powstrzymać się od ich używania, tak by były one związane z usługą lub produktem, który chcesz sprzedać. Pamiętaj, że płacisz tylko za rzeczywiste kliknięcia w reklamy. W związku z tym zawsze lepiej mieć wiele kampanii z małą liczbą słów kluczowych niż mieć jedną z dużą ilością ogólnych słów kluczowych. Tak, możesz cierpieć z powodu całkowitego zasięgu reklamy, ale przynajmniej możesz być pewien, że współczynnik klikalności i wskaźnik konwersji wzrosną. Będziesz otrzymywał więcej z każdej zainwestowanej złotówki.

Chcesz się upewnić, że twoje słowa kluczowe nie są ogólne? Użyj narzędzia Google Keyword. Pokaże ci ono jak często dane wyrażenie bądź słowo kluczowe są wyszukiwane, ale co ważniejsze pokaże też poziom konkurencji. Idealne słowo kluczowe do użycia w kampanii AdWords będzie miało ogromną liczbę wyszukiwań w każdym miesiącu i niską konkurencję jednocześnie będąc właściwym dla twojego produktu. Niestety obecnie jest to prawie niemożliwe, więc będziesz to musiał jakoś zrównoważyć. To dlatego masz kilka kampanii. Niektóre będą działać w środowisku niskiego wskaźnika wyszukiwań z małą konkurencją, inne odwrotnie.

Oto kilka prostych, ale bardzo przydatnych wskazówek, które pozwolą ci zaoszczędzić czas, pieniądze i frustracje gdy będziesz zarządzał i utrzymywał swoje kampanie AdWords.

  • AdWords Editor to narzędzie, które pozwala na pracę w trybie offline, masowe zmiany, kopiowanie i przenoszenie elementów pomiędzy grupami reklam. Zawiera w zasadzie wszystko czego potrzebujesz by zminimalizować szum eksportowania i zarządzać kampanią AdWords.
  • Licznik znaków w arkuszu kalkulacyjnym: Ta bardzo prosta wskazówka, która zaoszczędzi ci wiele godzin edycji tekstu w momencie gdy odkryjesz, że twój opis jest za długi.
  • Filtrowanie geograficzne może być bardzo przydatną opcją do rozważenia gdy twój biznes jest ograniczony do pewnego obszaru. Filtrowanie odległości jest praktycznie dowolne, niezależnie czy jest to 25 km, województwo czy kilka krajów. Jest to szczególnie przydatne dla firm, które mogą wysyłać towary tylko do niektórych obszarów. Użycie filtrowania geograficznego zapewnia, że ci, którzy kliknęli w reklamę są w twoim zasięgu. Ustawienie małego obszaru może być użyteczne dla takich firm jak kwiaciarnie, gdzie odległość dla szukającego jest naprawdę ważna. 
  • Ogłoszenie czasowe: Czy jest sens pokazywać reklamę jeśli: 1. Nikt jej nie zobaczy, 2. Nie ma możliwości zareagowania na wszelkie pytania? Filtrując reklamy w oparciu o czas wyświetlania możesz być pewien, że ktoś kto ujrzał reklamę będzie mógł natychmiast otrzymać usługę. 
  • Ustaw dzienny budżet na poziomie wyższym niż proponuje Google: Być może jest to sprzeczne z tytułem, ale nie sprzeczne z prawdą. W idealnym świecie wszyscy klikaliby w twoje reklamy w takim tempie, że budżety byłby wykorzystany każdego dnia. To nie taki przypadek. Ustawienie wyższego dziennego budżetu zmusi Google do ustawienia cię na szczycie innych ogłoszeń, gdyż będzie się starał wykorzystać wszystkie twoje pieniądze. Tak długo jak ludzie będą klikali w twoje reklamy, aż do chwili gdy twój budżet się wyczerpie, tak długo twoja reklama będzie na pierwszej pozycji. Pamiętaj, płacisz tylko wtedy gdy ktoś kliknie na twojej stronie, więc jeśli nikt nie kliknie w twoją reklamę będzie ona na pierwszym miejscu i nie będzie cię to kosztowało ani złotówki! 
  • Ustaw wyższe stawki na dokładnym dopasowaniu: Najgorsze co mogłoby się zdarzyć to to, że ktoś wpisze twoje dokładne słowo kluczowe lub nazwę twojej firm, a twoja konkurencja dostanie pierwsze miejsce. Dlatego naprawdę ważnym jest by ustawiać wyższe stawki na dokładne dopasowania.

Mamy nadzieję, że ten artykuł rozwiał wątpliwości na temat AdWords i wygenerował kilka nowych pomysłów na kampanie.

Przeczytaj poprzedni wpis:
4 sposoby na poprawę reklamy w modelu efektywnościowym na Facebook’u

W szybko rozwijającym się świecie reklamy w modelu efektywnościowym Facebook stał się istotną częścią ogólnego planu marketingowego. W ostatnim panelu,...

Zamknij