Jak uruchomić Oferty na Facebook’u w kilka minut

Drukuj Drukuj Styczeń 31, 2013 Marketing Społecznościowy

Oferty na Facebook’u są jedną z najskuteczniejszych funkcji, którą możesz użyć do promocji swojej firmy. I wiesz co? To bardzo dobra wiadomość. Jeszcze lepszą wiadomością jest fakt, że stworzenie takich ofert trwa zaledwie chwilę. Poniżej znajduje się opis jak krok po kroku wygląda ten proces – od samego pomysłu do wykupienia oferty.

 

Krok po kroku

Oferta na Facebooku

1. Na swojej stronie, po lewej stronie na górze osi czasu ujrzysz obrazkową listę: Status, Zdjęcie / film, Oferta / wydarzenie +

 

Oferta

2.    Kliknij: „Oferta / wydarzenie +”
3.    Zostanie otwarte okienko dialogowe. Kliknij „Oferta”. (Obszar ten posiada także inne narzędzia, takie jak: Wydarzenie, Ważne wydarzenie, Pytanie.)
4.    Otworzy się nowe okno dialogowe i to jest właśnie miejsce, gdzie wszystko się zaczyna.

 

Stwórz Ofertę

Stwórz ofertę

Prześlij obrazek, który będzie przejrzysty i czytelny. Prostota jest tym co jest w tym przypadku potrzebne.

Napisz nagłówek, który będzie prosty i silny. To właśnie on zmusi ludzi do działania i przyprowadzi ich do Ciebie.

Ogranicz liczbę ofert, z których użytkownicy mogą skorzystać. Istnieją dwie możliwości. Wpisz dużą liczbę ofert, a ludzie pomyślą, że ich znaczna ilość jest wynikiem potrzeby zaspokojenia dużego popytu. Udostępnij małą liczbę ofert, a stworzysz wrażenie niedoboru i pilności. Wybór należy do Ciebie.

Ustaw datę wygaśnięcia oferty.

Dodaj swoje warunki: 1 na osobę, 1 dziennie, 1 na stół, nie można łączyć z innymi promocjami. Wszystko co jest odpowiednie do Twojej sytuacji.


Przykładowa oferta

Przykładowa Oferta4a. Na obrazku widać przykładową ofertę. Zawiera prosty obrazek i silny nagłówek. Wymieniona jest także liczba darmowych ofert, warunki oraz data wygaśnięcia.

Na tym etapie, jeśli wszystko wygląda OK, kliknij przycisk Podgląd.

 

Opublikuj Ofertę

Opublikuj OfertęTwoja Oferta jest gotowa do publikacji. Kliknij przycisk Opublikuj.

Oferta pokaże się na Twojej osi czasu i Twoi fani będą mogli ją zobaczyć.

Fani wykupują Ofertę

Wysłano wiadomośćKiedy Twoi fani klikną „Pobierz Ofertę” i wykupią Twoją fantastyczną propozycję otrzymają wiadomość oraz e-mail. Dzięki temu będą oni mieli możliwość wydrukowania tej wiadomości  lub pokazania jej innym bezpośrednio na swoim smartfonie.

 

Gdzie się promować

Gdzie należy promować swoją Ofertę?

Facebook
Newsletter
Na miejscu: w sklepie, restauracji, wszędzie gdzie firma prowadzi działalność.

 

Pomysły na promocję i zbieranie „Lubię to”

Przykładowa ulotka

Kombinacja tekstu i obrazka w poście przyciąga zdecydowanie większą uwagę. Czy to przypadek, że Facebook stworzył szablon oferty jako połączenie tekstu i obrazu? Nie.

Robiąc jeden krok dalej, stwórz reklamę w punkcie sprzedaży, ulotki, wszystko co chcesz umieścić w witrynie swojego sklepu, na stołach restauracyjnych, ścianach w łazience, wszędzie gdzie możesz umieścić ważny powód dla klientów, by odwiedzili Twoją stronę na Facebook’u.

 

Wartość „Lubię to”

Może wydawać się dziwne, by informować o specjalnej ofercie osoby, które są w sklepie, ale to że ktoś tam jest nie oznacza, że „Lubi Cię” na Facebook’u. Dodaj na ulotce informację „Polub nas na Facebook’u”, a możesz zdobyć nowego fana. Wartość jednego fana to około 137 dolarów, dlatego warto postarać się by mieć ich jak najwięcej.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Remarketing priorytetem marketerów w Google

Agencja marketingu cyfrowego, Greenlight, apeluje do specjalistów zajmujących się performance marketingiem, aby zapoznali się z ostatnimi odkryciami w produktach Google...

Zamknij