Jak Duży Sukces Odnosi Twój Biznes Online? Trzy Kluczowe Pomiary

Drukuj Drukuj Marzec 5, 2013 Biznes w Sieci Narzędzia

wskazówki dotyczące stron docelowychPoświęcamy ogromną ilość czasu na odkrywanie technik tworzenia najlepszych wydań i designu, które pozwolą naszej stronie docelowej odnieść sukces.

Ale czy wiesz jak najlepiej zmierzyć twój sukces?

Oto trzy najważniejsze pomiary na które powinieneś zwrócić uwagę.

 

1# Współczynnik konwersji

Czym właściwie jest współczynnik konwersji? To procent odwiedzających, których obecność zamienia się w lead, sprzedaż produktu lub inny pożądany wynik. Strona sprzedażowa odnosi sukces, gdy konwersja zakupu kształtuje się na wysokim poziomie cyfr, natomiast w przypadku stron generujących leady już „kilkanaście” jest dobrze postrzegane. Średni współczynnik konwersji stron sprzedażowych wynosi około 1-2 %, natomiast stron generujących leady – 5-6%.

Przelicz to. To ogromna liczba ludzi, którzy nie odpowiadają, nie klikają i nie kupują.

Jak obliczyć współczynnik konwersji zakupu? To dość proste. Skorzystaj z pakietu analitycznego swojej witryny (rekomendacje poniżej), znajdź liczbę unikalnych użytkowników w pożądanym okresie i podziel tę liczbę przez ilość transakcji sprzedaży dokonanych w tym samym czasie. Jeśli wynik to 2 % lub mniej, dobrą wiadomością jest to, że masz duże możliwości na rozwój firmy. Gdy zwiększysz swoje transakcje nawet o 1 punkt procentowy, zarobisz jakieś pieniądze.

Powiedzmy, że w miesiącu odwiedza cię 10 000 unikalnych użytkowników i generujesz 100 sprzedaży miesięcznie (1 %) o średniej kwocie 90 dolarów. Zwiększ współczynnik konwersji zakupu swojej witryny o 1 %, a przełoży się to na dodatkowe 108 000 dolarów rocznie. Jeśli twój współczynnik konwersji wzrośnie do 5 %  twoja sprzedaż wzrośnie do 432 000 dolarów rocznie.

Właśnie dlatego zawsze poświęca się dużo czasu, by omówić ten temat.

 

2# Współczynnik porzuceń strony głównej

Ta część ma charakter tylko informacyjny, nawet jeśli interesujesz się przede wszystkim stronami docelowymi, na które ruch kierują e-maile reklamowe, linki promocyjne i kampanie PPC. Rozważmy jednak twoją stronę docelową w tym samym świetle co stronę główną. Jak dużo osób, które docierają na twoją stronę docelową zaraz z niej wychodzi? Jak w przypadku wszystkich stron sprzedażowych masz bardzo mało czasu i możliwości by przyciągnąć uwagę odwiedzającego.

10 % odwiedzających opuszcza stronę zaraz po pierwszym kliknięciu, ale wielu z nich tworzy albo przypadkowy ruch albo jest niewykwalifikowanym nabywcą. Najprawdopodobniej i tak nie przeszliby konwersji. Zdumiewający jest fakt, że 55 % użytkowników odpada po drugim kliknięciu, a 80% wychodzi ze strony po trzecim kliknięciu. Dobrze skonstruowana strona ze strategiczne rozmieszczonymi wezwaniami do działania może pomóc w sprawie jej porzucania.

 

3# Koszt sprzedaży

Ostatnim parametrem jest koszt sprzedaży. Aby uzyskać średni koszt sprzedaży należy podzielić koszty reklamy przez kwotę sprzedaży. Jaka powinna być twoja średnia? To prawdopodobnie nie ma tak dużego znaczenia do czasu, aż jej nie ustalisz. Ile jest warty dla ciebie twój klient? Zarówno podczas pojedynczej transakcji, jak i przez całe życie (ilość sprzedaży, przewidywane przychody)? Dopiero po odpowiedzeniu sobie na te pytania zacznij myśleć o liczbach. Kiedy możesz skutecznie w bezpośredni sposób zarządzać kosztem sprzedaży, możesz z łatwością realizować swoje zyski na końcu.

Wielu przedsiębiorców nie zna swoich kosztów za akcję (CPA – Cost Per Action) i kosztów za lead (CPL – Cost Per Lead). Kiedy mówi się o wartości życiowej klienta w czasie, możesz na początku ponieść stratę (pozyskanie klienta), ale jeśli go zatrzymasz, będzie on bardzo dużo wart. Koszt PPC na słowo kluczowe o stawce 8 dolarów może wydawać się drogie, jednak jeśli przyciągniesz klienta, otrzymasz zwrot i to z nadwyżką.

Następny krok: Rozpocznij wyświetlanie liczb w swoim podstawowym pakiecie analitycznym

Możesz skorzystać z następujących narzędzi:

A Wy z jakich narzędzi jeszcze korzystacie? Jak często odwołujecie się do tych trzech pomiarów? Chętnie poznamy Wasze doświadczenia!

Przeczytaj poprzedni wpis:
5 Korzyści Płynących z Globalnych Tagów Remarketingu w AdWords

Jedną z bardziej przydatnych funkcji na jakie pozwala retargetowanie w AdWords jest możliwość łatwego podziału odbiorców. Zasadniczo można ręcznie wybrać...

Zamknij