Facebook w końcu pozwala na uruchomienie reklam dostosowanych wyłącznie do urządzeń mobilnych

Kiedy Facebook wprowadził formularz S-1, Mark Zuckerberg przedstawił 35 czynników ryzyka, które mogą mieć istotnie negatywny wpływ na firmę. Znacie punkt trzeci na tej liście? „Mobilna platforma Facebooka nie pokazuje reklam – więc im bardziej jej wykorzystanie wzrasta, tym gorzej dla nas”.

A wykorzystanie telefonów komórkowych znacząco wzrasta. 91% obywateli USA ma telefon komórkowy w swoim zasięgu 24/7! Dlaczego więc Facebook tak długo zwleka z wykorzystaniem tych informacji?

Dobrze, że w końcu podjęli działania w tym kierunku – przynajmniej w przypadku zainteresowania reklamami. Według Forbes’a, Facebook uruchomił swoje pierwsze reklamy dostosowane wyłącznie do urządzeń mobilnych. Chodzi tutaj o czas. Zatem dowiedzmy, się czegoś więcej na ten temat.

Informacje na temat reklam Facebook’a dostosowanych wyłącznie do urządzeń mobilnych

Możesz sobie teraz pomyśleć – stop, przecież Facebook ma już mobilne reklamy! Masz rację, ponieważ je posiada. W lutym ogłoszono, że marketerzy mogą zamieszczać reklamy dostosowane do urządzeń mobilnych.. ale, wymogiem był zakup reklam mobilnych w połączeniu z ich wydaniem tradycyjnym dostosowanym do komputerów. Nowa oferta natomiast skierowana jest do marketerów, którzy zainteresowani są wyłącznie wydaniem mobilnym reklam. Jeśli jesteś nowy w tematyce mobilnych reklam Facebooka, oto jak one wyglądają:

 Grafika dostępna dzięki uprzejmości VentureBeat

Zatem, za co konkretnie marketarzy mogą zapłacić w ramach promocji na urządzeniach mobilnych? Za dobrze już wszystkim znane Sponsored Stories (wpisy sponsorowane)! Wiesz, te posty za które możesz zapłacić, żeby mieć lepszą widzialność w aktualnościach użytkowników. Zatem jeśli masz szczególnie skuteczne lub istotne aktualizacje na swojej osi czasu, na dzień dzisiejszy możesz zapłacić za ich pokazanie w aktualnościach swoich fanów i ich sieciach – nie tylko w okienku po prawej stronie Facebooka, gdzie tradycyjnie pokazywane są reklamy (i przypuszczalnie uzyskują mniej kliknięć). Reklamodawcy mogą sami wybrać taktykę umieszczania swoich reklam poprzez API i Power Editor:

Wszystkie możliwe miejsca: Opcja ta zawiera reklamę po prawej stronie + w aktualnościach (news feed) w wydaniu dostosowanym do komputerów + w aktualnościach (news feed) w wydaniu dostosowanym do urządzeń mobilnych.

Wszystkie możliwe miejsca dostosowane do komputerów: Opcja ta zawiera reklamę po prawej stronie + w aktualnościach (news feed) w wydaniu dostosowanym do komputerów.

Reklama w aktualnościach (news feed) zarówno dostosowanych do komputerów jak i urządzeń mobilnych: Opcja ta zawiera reklamę w aktualnościach (news feed) w wydaniu dostosowanym do komputerów + w aktualnościach (news feed) w wydaniu dostosowanym do urządzeń mobilnych.

Reklama w aktualnościach (news feed) dostosowanych do komputerów: Opcja ta zawiera włącznie reklamę w aktualnościach (news feed) w wydaniu dostosowanym do komputerów.

Reklama w aktualnościach (news feed) dostosowanych do urządzeń mobilnych: Opcja ta zawiera wyłącznie reklamę w aktualnościach (news feed) w wydaniu dostosowanym do urządzeń mobilnych.

Zatem jeśli jesteś Reklamodawcą, który lubi mieć wybór to twój szczęśliwy dzień.

Dlaczego ma to znaczenie dla marketerów

Jeśli płaciłeś do tej pory za promocję swojej marki z użyciem wpisów sponsorowanych na Facebooku, oznacza to, że twoje wydatki mogą stać się wiele bardziej efektywne. Do tej pory nie byłeś w stanie określić, czy lepsze wyniki uzyskiwałeś dzięki reklamom mobilnym czy tym dostosowanym do komputerów. Jest to najlepszy moment, aby usprawnić swoją pracę, ponieważ w końcu będziesz w stanie testować skuteczność reklam dostosowanych do obu wydań. Jeśli okaże się, że w twoim wypadku lepiej sprawdza się wydanie dla urządzeń mobilnych masz możliwość ustawienia kampanii reklamowej dostosowanej wyłącznie do nich! Forbes podkreśla również, że agencje i marketerzy posiadający duży budżet, powinni dostrzec większą efektywność kupując wybrane reklamy na Facebooku, ponieważ mogą oni korzystać z samoobsługowych narzędzi bez pośrednictwa pracownika platformy społecznościowej.

Alternatywnie, mogłeś nie korzystać do tej pory z opcji reklam wpisów sponsorowanych, ponieważ już wiesz, że masz dużą grupę odbiorców w wydaniu mobilnym. W tym przypadku, masz możliwość rozpoczęcia eksperymentowania ze swoimi reklamami Facebooka bez inwestowania pieniędzy w coś, czego nie potrzebujesz. Zatem jeśli posiadasz biznes z ustabilizowanym już statusem, prawdopodobnie wykorzystałeś dostęp do ludzi, którzy w międzyczasie poszukiwali informacji o twojej firmie, co za zazwyczaj oznacza, że korzystali z urządzeń mobilnych do swoich poszukiwań. W tym przypadku masz bardzo duże prawdopodobieństwo uzyskania zysków z promocji jednego z wpisów sponsorowanych na platformie mobilnej Facebooka, niż z jego wydania dostosowanego do komputerów, czyż nie?

Rzecz w tym, że wciąż nie jesteśmy pewni jaki klienci mają stosunek do reklam pojawiających się na ich mobilnym wydaniu Facebooka. Jeśli odbiorcy są poirytowani twoimi pojawiającymi się reklamami w trakcie przeglądania stron za pośrednictwem komputera, istnieje ogromne prawdopodobieństwo, że zachowają się podobnie w przypadku reklam wyświetlanych na urządzeniach mobilnych. Pomyśl o tym – ekran jest mały, użytkownicy są w biegu, a ich usługodawca może spowalniać czas wczytywania stron – nie są zatem w nastroju oglądać niczego innego, jak treść której poszukują. Z tym ryzykiem zmagają się wszyscy Internetowi Reklamodawcy.. wszystko zależy od nas samych, musimy eksperymentować, aby dowiedzieć się czy nasza konkretna grupa odbiorców jest w stanie się z tym oswoić. Ale jak zawsze, im bardziej istotne treści tworzysz, tym rzadziej twoja nisza uzna je za zbędne i przeszkadzające.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Dlaczego Google Shopping nie sprawdzi się dla Reklamodawców?

Google ogłosił, że ich Product Search nie będzie dłużej darmowo dostępny dla Reklamodawców w zamian dając im możliwość umieszczania reklam...

Zamknij