Programy partnerskie: Dlaczego warto korzystać z marketingu afiliacyjnego?

Marketing afiliacyjny przede wszystkim skutecznie działa. Jest w 100 % skoncentrowany na wynikach firmy i kanale marketingowym, który ukierunkowany jest na wzmożoną sprzedaż i leady opłacane według ustalonej kwoty. W marketingu afiliacyjnym każdy odnosi sukces kiedy sprzedaż zostanie dokonana.

  • Reklamodawca otrzymuje dodatkowe przychody z wygenerowanej przez Wydawców sprzedaży i wypłaca mu według wcześniej ustalonej formy należności wynikające z dokonanych przez użytkowników zakupów;
  • Wydawca zarabia na prowizjach z wygenerowanej dzięki niemu sprzedaży;
  • Opiekun Wydawcy również otrzymuje rekompensatę za swoją pracę;
  • Sieć afiliacyjna zarabia ustaloną stawkę od dokonanych transakcji;
  • Klient wykorzystuje wartość nadaną przez działania Wydawcy (bezpośrednio przechodzi na stronę Reklamodawcy, bez potrzeby indywidualnego poszukiwania produktu, może przeczytać recenzje i rekomendacje, a także otrzymać tutorial  dotyczący obsługi wybranego przedmiotu, itd.);

Dlaczego Reklamodawcy uwielbiają marketing afiliacyjny i programy partnerskie?

Jednym słowem: wydajność.

Reklamodawcy ponoszą wiele kosztów marketingowych związanych z ich biznesem, sklepami i produktami. Często wydają krocie na reklamę i działania marketingowe nie mając gwarancji ich skuteczności w zainteresowaniu klientów swoimi produktami. W innych gałęziach marketingu, ROI (Return On Investment – Zwrot z inwestycji) jest bardzo trudny do oszacowania.

Nawet jeśli Reklamodawcy tworzą zaawansowany system sprawdzania efektywności działań marketingowych nie są w stanie zidentyfikować, który z kanałów przyniósł im największą skuteczność w sprzedaży. Jedno zastrzeżenie – jedyną dziedziną w której system śledzenia skuteczności i ROI są ściśle monitorowane jest Paid Search Marketing (marketing w wyszukiwarkach). W marketingu w wyszukiwarkach, Reklamodawcy płacą za kliki na ich stronach internetowych, a jeśli prowadzą skrupulatne analizy swojego systemu e-commerce powinni być w stanie zidentyfikować jak wiele kliknięć i w jakiej cenie przynosi im ostateczną sprzedaż.

Jednakże, w marketingu afiliacyjnym (w programach partnerskich) Reklamodawcy płacą wyłącznie po dokonanym przez użytkownika zakupie. W tym tkwi sedno: płacą dopiero kiedy sprzedadzą produkt. Co więcej, jeśli klient dokonuje zwrotu towaru, Reklamodawca zazwyczaj nie płaci Wydawcy od którego dany użytkownik trafił, dzięki czemu nie odnotowuje zbędnych strat finansowych. Reklamodawcy wypłacają prowizje jedynie ze sprzedaży w pełni zakończonych. W marketingu afiliacyjnym wszystko jest całkowicie mierzalne, uzasadnione i przynoszące sukces.

Dlaczego Wydawcy uwielbiają marketing afiliacyjny i programy partnerskie?

Programy partnerskie dają Wydawcom dostęp do tego w czym są najlepsi: tworzą zawartość, dostarczają rozwiązania, rekomendują i promują produkty, a przede wszystkim dzięki temu zarabiają. A co najlepsze – to naprawdę łatwe zacząć własny biznes jako Wydawca. Już w przeszłości przeszkody stojące na drodze Wydawców były małe, a z biegiem czasu stały się jeszcze mniejsze.

Dziś to bardzo proste jest stworzyć stronę internetową niskim kosztem, tak samo prosto jest zostać Wydawcą. Rozpoczynając nie trzeba kupować żadnych produktów, tworzyć call center, inwestować w zaawansowane systemy e-commerce, aby móc zarządzać uzyskanymi danymi,  a także rozwiązaniami CRM (Customer Relationship Management – system zarządzania relacjami z klientami). Wydawcy zwyczajnie tworzą własne strony WWW, listy mailingowe, dokumenty PDF, raporty, wideo, blogi, artykuły, itp. Ich głównym wyróżnikiem jest ich treść, kreatywność i pomysłowość w tworzeniu. Natomiast kiedy chcą zacząć zarabiać dzięki swoim treściom, nie muszą tworzyć cennika usług za zamieszczenie reklam, sprzedawać ich i zarządzać całym zasobem materiałów Reklamodawców na swoich stronach, wystarczy, że przyłączą się do sieci afiliacyjnej. Tam otrzymują właściwe bannery (lub inne potrzebne marketingowe materiały) i mogą zająć się promocją Reklamodawcy. To nie może być jeszcze prostsze!

Podsumowując:

Dla Reklamodawców – marketing afiliacyjny jest jedyną w pełni wydajną i miarodajną metodą marketingową, dzięki której promują swoje sklepy i produkty.

Dla Wydawców – marketing afiliacyjny jest najprostszą metodą zarabiania pieniędzy poprzez publikację. Bardzo łatwo zostać Wydawcą i rozpocząć nowy biznes online, gdzie można promować dobrej jakości marki i świetnych Reklamodawców.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Kim są wydawcy reklam w programach partnerskich?

Wydawcy, czy też Afilianci promują na swoich stronach Reklamodawców. Dzięki odpowiedniej reklamie (materiały otrzymują od Reklamodawców) generują ruch na stronie,...

Zamknij