Czy filmy produktowe mogą zwiększyć współczynnik konwersji?

Drukuj Drukuj Lipiec 30, 2012 Marketing i Reklama

Jeśli obraz wart jest tysiąca słów, to film produktowy równie dobrze może być wart tysiąca sprzedaży!

Filmy video pojawiają się w 70% ze 100 największych wyników wyszukiwania w Internecie. Oglądający są wszędzie, 64-85% z dużym prawdopodobieństwem dokonuje zakupów po obejrzeniu filmu produktowego. Nie można zignorować tych wyników i trzeba odpowiednio wykorzystać to w marketingu. A dlaczego?

Video marketing online osiągnął w końcu „pełnoletność”. Nie mamy już do czynienia z ogromną liczbą powolnych połączeń, niekompatybilnych technologii czy „błagających nas” słodkich reklam. Inteligentne firmy i innowacyjni przedsiębiorcy przemieniają nadawanie online w komunikacyjny „róg obfitości”, gdzie obowiązuje dwukierunkowa wymiana (dać-wziąć).

W jakim stopniu filmy online dobrze dokonują konwersji?

Dużym atutem w  filmach online jest to, że ludzie coraz częściej oglądają, w porównaniu do czytania (kiedy ostatni raz oglądaliście TV, a kiedy przeczytaliście gazetę?). Dotyczy to prawie każdej branży i grupy demograficznej.

Sklep internetowy ze sprzętami i produktami do domu StacksAndStacks.com poinformował, że odwiedzający w 144% byli bardziej skłonni do zakupu po obejrzeniu filmu produktowego, w porównaniu z osobami, które go nie widziały.

Sami zobaczcie, dlaczego film wywołuje wzrost konwersji:

http://www.stacksandstacks.com/pet-screen-door-doggie-doors-cat-flaps?id=175&sku=73061

 

 

Także detaliści zajmujący się częściami zamiennymi do samochodów, jak Advance Auto Parts, odkryli, że film instruktażowe, zamieszczone zarówno na swojej stronie jak i Facebooku prowadzą do zaskakujących odkryć. Użytkownicy, którzy obejrzeli video poświęcili stronie dwa razy więcej czasu i odwiedzili dwukrotnie większą liczbę podstron, niż odwiedzający, którzy nie widzieli filmu. A udostępnianie wszelkich samouczków na Facebooku dodatkowo zwiększa zasięg sprzedawcy.

 

Filmy instruktażowe mogą być udostępniane na Facebooku dla większego zasięgu.

Unikalne sposoby wykorzystania video marketingu

Zwiększenie konwersji polega na czymś więcej niż tylko trzymaniu filmów video na swojej stronie internetowej i YouTubie. Musimy cały czas twórczo myśleć, aby zwiększać zakupy i wyniki przeglądania. Na przykład, firma zajmująca się produkcją filmów FlipSeek stworzyła technologię o nazwie ‘Live Link Video’, w której można zamieścić hotspoty  do filmów, aby niektóre elementy były klikalne. Tak jak w poniższym przykładzie:

                                           Screen prezentuje ‘Live Link Video’ do swetra firmy GAP.

Nawet jeśli nie sprzedamy naszych produktów poprzez koszyk z zakupami, to nadal możemy wykorzystać personalizację, którą daje nam film video. Dla przykładu, Lands’ End zawsze szuka sposobów na poprawę doświadczeń klientów. Posuwa się w tym nawet do zatrudnienia reprezentantów czatów na żywo, z którymi można porozmawiać za pomocą wiadomości tekstowych albo osobiście. Video czat działa również na kilku urządzeniach mobilnych, w tym na iPadzie, Androidzie, iPhonie i wykorzystuje lokalizację osób, które znajdują się na zakupach, aby polecić im okoliczne produkty.

 

Lands’ End przenosi obsługę klienta na nowy poziom, który obejmuje czat na żywo z wirtualnymi przedstawicielami.

 

Zdarza się, że marketing filmów produktowych może zarówno inspirować, jak i mieć odwrotny skutek. Stało się tak w przypadku Dove, kiedy okazało się, że w ich ‘kampanii na rzecz prawdziwego piękna’ wzięły udział kobiety, które przeszły cały proces zabiegów(kosmetycznych i cyfrowych).

Kiedy kilka lat temu kampania powstawała, było wiele  prasy poświęconej młodym kobietom, ich samoocenie oraz wizerunkowi. Szczęście odwróciło się od kampanii, kiedy okazało się, że „prawdziwe piękno” to przede wszystkim kosmetyczny i cyfrowy retusz.

Najlepszym sposobem, aby nasze filmy stały się wirusowe jest zaangażowanie użytkowników. Przykładu dostarcza film ‘Billabong’s I Surf Because …’. Internauta wybiera film startowy, wpisuje uzasadnienie, a następnie ma możliwość udostępnienia tego znajomym (wszystko oznaczone jest marką Billabong). Zanim będzie mógł podzielić się swoim dziełem, musi wypełnić krótki formularz online zawierający imię, e-mail, wiek, płeć i miejsce zamieszkania.

 

 

Przyszłość filmów online

W przyszłości można oczekiwać, że filmy online będą jeszcze bardziej skierowane w stronę personalizacji. Tak jak w przypadku firmy z branży technologii video, Eyeview. Spersonalizowane filmy pozwalają bardziej precyzyjnie dokonać segmentacji reklam w stargetowanych grupach demograficznych. Odnosi się to nie tylko do lokalnych obszarów. Filmy mogą rozwijać się także koncentrując się na ofertach w czasie rzeczywistym, prognozie pogody, a nawet porach dnia.

 

Reklamy Eyeview są personalizowane w oparciu o lokalizację osoby oglądającej.

Jak dotąd, wyniki wyglądają bardzo obiecująco. W badaniach konsumenckich przeprowadzonych przez Eyeview, reklamy spowodowały w 100% bardziej korzystny obraz marki, o 73% większą szansę na jej polecanie oraz 37% wzrost prawdopodobieństwa, że klient odwiedzi sklep ponownie.

Jest to korzystne dla wszystkich stron. Nie tylko tworzymy istotny film dla osób, które mieszkają na danym obszarze, ale także zwiększamy skuteczność marki i jej znaczenie.

O czym pamiętać!

Jak zatem włączyć wszystkie rodzaje powyższych działań do własnych kampanii marketingowych? Oto kilka ważnych kroków, o których warto pamiętać:

  • Zatrudnienie profesjonalnej, lokalnej firmy, która zrealizuje dla nas film produktowy. Powinniśmy wykorzystać wszystkie korzyści płynące z właściwego oświetlenia i ustawienia. Niestety, ale aparat cyfrowy tego nie dokona.
  • Pokazanie produktu z różnych punktów widzenia. Pokazanie, jak go połączyć i powiększenie jego najlepszych cech.
  • Szukanie sposobów, aby zaangażować reprezentantów marki w zakresie tworzenia lub marketingu produktów. Tak samo, jak Lands’ End wykorzystał przedstawicieli w czatach na żywo.
  • Skupienie uwagi na  zdobyciu większej korzyści z plików video, poprzez ich podział dla różne obszary geograficzne, kupujących czy różne grupy.

Jeśli w naszych kampaniach marketingowych znajdą się niektóre z omówionych wskazówek i przykładów, to z pewnością będzie to dodatkowy atut, który zwiększy skuteczność, zainteresowanie i wyniki w sprzedaży.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Sukces w e-mail marketingu: przewodnik dla początkujących

„Masz wiadomość!”, to jeden z fragmentów historii Internetu, który doskonale znamy. Budowa skutecznych kampanii e-mail marketingowych jeszcze nigdy nie była...

Zamknij