Jak stworzyć doskonały program partnerski? [Infografika]

Kwiecień 26, 2012 Marketing Afiliacyjny

W marketingu afiliacyjnym doskonała oferta może różnicować program partnerski i przenieść go na nowy, wyższy poziom zmierzający do sukcesu. Można wskazać stałe kryteria dotyczące oferty, które są wskaźnikiem dobrze prosperujących programów a także wzbudzają duże zainteresowanie

WYPŁATA

Najlepsze oferty proponują zazwyczaj wysoki procent udziału ze sprzedaży, ciągłą prowizję oraz dają możliwość uzyskania kolejnych dochodów. Reklamodawca jest gotowy do wysokich wypłat kierując się wartością nowego klienta oraz ryzykiem. Jednakże, jak każdy produkt z wysoką ceną, jeśli nikt go nie kupuje, to też nikt nie będzie chciał go sprzedawać.

POPULARNOŚĆ

Jeśli ludzie chcą kupić jakiś produkt, to będą też chcieli zarobić na sprzedaży tego produktu. Reklamodawcy muszą nie tylko dbać o to, aby ich oferta w programie partnerskim była ekskluzywna, ale też zachować jej popularność poprzez utrzymanie jej świeżą i atrakcyjną.

MATERIAŁY PROMOCYJNE

Materiały promocyjne powinne być atrakcyjne i zachęcające. Powinni wykorzystywać różne formaty (zdjęcia, pliki, flash, xml etc.) oraz zróżnicowany design. Dzięki promowaniu oferty z programu partnerskiego różnymi kanałami (strony internetowe, blogi, e-maile, seo, smsy etc.), reklamodawcy mają szansę pokazania produktu większej liczbie odbiorców oraz sprawienia, że oferta stanie się ważna dla różnych grup partnerów.

ZASADY

Wysoka jakość ofert promuje produkt, który ma prawdziwą wartość. Jeśli strony wydawców czy e-maile, które wysyłają są nasycone sztucznymi promocjami, to nie tylko oni, ale i reklamodawca, którego reprezentują pokażą się w niekorzystnym świetle.

CZĘŚĆ RYNKU

Wydawcy są elastyczni w wyborze rynku, w którym chcą prowadzić działania. To reklamodawcy muszą sprecyzować, gdzie chcą, aby tworzyć ruch. Podczas gdy popularne są takie branże jak: elektronika, suplementy czy oprogramowanie online, to produkt umiejscowiony w branże muzycznej nadal może korzystać z programu partnerskiego. Taki produkt nie tylko będzie znajdował się w niszy, ale będzie również konkurował w mniej zatłoczonej przestrzeni.

FUNKCJONALNOŚĆ

Jest to trudna część, która obejmuje m.im.: testowanie, śledzenie oferty czy ustalenie warunków i zasad. Jeśli wydawcy nie są w stanie skonfigurować oferty czy zwizualizować konwersji, to osoby, które były zainteresowane uruchomieniem oferty zaczną porównywać i szukać gdzieś indziej.

Choć definicja doskonałej ofert ciągle się zmienia, to powyższe standardy pozostają. Choć nie wszystkie oferty mogą przynosić wypłaty w wysokości stu dolarów, to te naprawdę dobre są uczciwe, spójne i atrakcyjne dla wszystkich zaangażowanych stron.