Case Study: Zwiększenie Limitów Budżetu AdWords, Osiągając Niski Koszt Przy Wysokiej Konwersji

Luty 14, 2013 Biznes w Sieci

To całkowicie zrozumiałe, że mamy pewne obawy, gdy ktoś poprosi nas o wydanie na jakąś rzecz większej sumy pieniędzy. Zwłaszcza, gdy mówimy tutaj o dziennym budżecie na kampanię AdWords. To, czy będzie to stratą czy zyskiem martwi wszystkich. Trzeba wiedzieć, że w Pay Per Click (PPC) otrzymasz to co wydałeś i w zależności od twojego budżetu i branży może to być negatywne lub pozytywne.

Czy powinniśmy skąpić na nasz budżet AdWords gdy wiemy, że na nas pracuje? Oto 3 najczęstsze sytuacje w których nie powinno się oszczędzać:

 

1# Kiedy twoja branża nie pozwala na bycie skąpcem

W pewnych branżach, jeśli chcesz osiągnąć sukces, nie możesz sobie pozwolić na skąpstwo. Przykładem może być wiele branż usługowych, w tym branża ubezpieczeń. Wszystko zależy od współczynnika efektywności reklamy (CPC). Przykładowo, jeśli hydraulicy czy czyściciele dywanów mają CPC na poziomie od 8 do 15 dolarów, a twój dzienny budżet to 20 dolarów, rezultaty kampanii będą marne.

Czy powinieneś się poddać? Absolutnie nie. Jest powód dla którego ceny CPC są wysokie. Twoi konkurenci znają wartość PPC i także to stosują. W takich przypadkach ważne jest by mieć zabójcze reklamy i rozsądne kwoty na dzienny budżet, które pozwolą na uzyskanie więcej niż 10 kliknięć dziennie. Posiadanie odpowiedniego dziennego budżetu, pozwoli ci na bycie wartościowym graczem i zwiększy twój współczynnik klikalności (CTR). To z kolei prowadzi do wyższych wyników jakości, które obniżą w przyszłości CPC.

 

2# Utracony udział w wyświetlaniach, utracone kliknięcia, utracone konwersje = niepowodzenie kampanii

Posiadanie wystarczającego budżetu pozwoli na bycie widocznym zawsze wtedy, gdy tego potrzebujemy. Ważnym powodem dla którego większość kampanii nie przynosi efektu jest to, że reklama nie ukazuje się przez cały dzień, właśnie z powodu budżetu. To prowadzi do utraty udziału w wyświetlaniach, co oznacza też stracone kliknięcia, a to skutkuje utratą potencjalnych przekierowań i sprzedaży.

Przykładowo: Sprzedawca drewnianych produktów wykończeniowych miał 20 dolarów dziennego budżetu na reklamę. Choć widział sprzedaż z tych 20 dolarów, podczas dni i godzin szczytu był ograniczony limitem swojego budżetu.

Po pewnym czasie, aby uzyskać dodatkowe środki na szczytowe dni, przekonano go do zwiększenia swojego dziennego limitu do 50 dolarów. W rezultacie umożliwiło to uchwycenie 25% więższej konwersji z nieco mniejszego całkowitego kosztu. W ten sposób można było także obniżyć koszt CPC przez skoncentrowanie budżetu na terminach konwersji i ostatecznie zwiększyć całkowite przychody.

 

Poprawa wyników

 

To może być końcem każdej kampanii, lub tak jak w przykładzie, może pomóc kampanii z powrotem odnosić sukcesy. Jeśli jesteśmy niewidoczni w godzinach szczytu może to równać się ze stratą biznesu, czyli przekazaniem go swoim konkurentom.

 

3# Jeśli chcesz więcej zarobić, musisz więcej wydać

Inwestowanie w biznesie to zawsze ryzyko, które trzeba podjąć, aby móc się rozwijać. Tak samo jest z budżetem na kampanię AdWords. Nawet jeśli masz już kampanię, która generuje sprzedaż, zawsze musisz patrzeć na możliwości rozwoju.

Firma, która nie dąży do tego by być lepszą niż w roku poprzednim, ulega stagnacji w momencie, gdy w porównaniu z konkurencją mogłaby być doskonała.

Utrzymywanie tego samego dziennego budżetu przez kilka lat w końcu spowoduje utratę biznesu. Czasami musisz podjąć ryzyko, aby zobaczyć wyniki, albo zostaniesz na marginesie dostając zawsze samo minimum.

 

Jaki jest dobry dzienny limit budżetowy?

Oto kilka wskazówek o których warto pamiętać przy ustalaniu wysokości budżetu:

  1. Odpowiednio oceń swój budżet, przeprowadź analizę CPC w swojej branży i stwórz plan strategiczny
  2. Zawsze miej dodatkowe pieniądze w budżecie na przechwytywanie kliknięć podczas szczytowych okresów
  3. Poprzez poprawną optymalizację kampanii dąż do uzyskania najlepszego możliwego wyniku, aby mieć niższe koszty CPC
  4. Analizuj swoją kampanię, aby zobaczyć kiedy powinieneś bardziej skoncentrować twój budżet. Odnosi się to również do słów kluczowych i grup reklam, które więcej dla ciebie konwertują
  5. Stwórz silną listę nieodpowiednich słów kluczowych, aby uniknąć wydawania pieniędzy na słowa kluczowe, które nie mają nic wspólnego z twoją branżą
  6. Używaj odpowiednich typów dopasowania do twoich słów kluczowych co pomoże ci w otrzymaniu bardziej trafnych wyników. Unikaj używania przybliżonego dopasowania, jeśli twoje CPC jest wysokie i używasz wielu słów kluczowych

 

Kiedy już zaczniesz kampanię AdWords i zobaczysz jej pozytywne wyniki, nie obawiaj się wydawania większej sumy pieniędzy. Ważne jest, aby mieć plan gry i robić dobrą prognozę tego na co wydajesz pieniądze. Ustal czego powinieneś się po tym spodziewać i najważniejsze, bądź pewny, że masz dobrze skonstruowaną kampanię, która jest opłacalna i będzie najefektywniej wykorzystywała twój dzienny budżet.