Błędy popełniane przez Reklamodawców w Programach Partnerskich

Luty 13, 2013 Marketing Afiliacyjny

PomyłkiMyślisz, że gdy wystartujesz program partnerskim sprzedaż nagle oszałamiająco wzrośnie? Nie tak szybko! Stworzenie przynoszącego efekty programu partnerskiego wymaga zwrócenia takiej samej uwagi na jakość, jak w przypadku innych marketingowych działań. Praca, którą na początku wykonasz, określi to jak dobrze twój program partnerski będzie działał później. Gdy będziesz robić wszystko prawidłowo, twój marketingowy kanał afiliacyjny będzie miał tendencje do wzrastania szybciej, niż inne kanały marketingowe. Dzieje się tak, ponieważ o wiele więcej osób koncentruje się na twoim biznesie online.

Niestety, firmy posiadające programy partnerskie często popełniają błędy. Na szczęście można im łatwo zapobiec poprzez traktowanie programu afiliacyjnego z równie szczegółową uwagą jaką obdarzasz swoją strategię reklam PPC (Pay Per Click), reklam graficznych, działań w social media, czy innych kanałach marketingowych, które wykorzystujesz. Oto niektóre z popełnianych błędów wraz z sugestiami jak im zapobiegać.

 

Niesprawdzone strony docelowe

Nie będziesz zwiększać swojego budżetu na reklamę rozliczaną za kliknięcia bez optymalizacji stron docelowych, prawda? Dlaczego z twoimi afiliacyjnymi stronami docelowymi powinno być inaczej?

Przetestuj swoje afiliacyjne strony docelowe, tak samo jak w przypadku innych kanałów marketingowych, ponieważ cel – przyciągnąć tak wielu cennych klientów jak to możliwe, jest wciąż do zdobycia. Upewniając się, że twoje strony docelowe osiągają najwyższe możliwe wskaźniki konwersji, poprawiasz ogólną jakość swojego programu partnerskiego. Połączenie śledzenia ruchu gałek ocznych z narzędziami do testów A/B jak Convert.com, prowadzi do osiągnięcia możliwie najlepszego dostarczanego doświadczenia na stronie docelowej generującego leady. Wysokiej jakości współczynniki konwersji przyciągają wysokiej jakości partnerów.

 

Niewystarczająco przetestowana kreacja

Jednostki powiązane zazwyczaj dzielą się na dwa obozy w podejściu do kreacji. Niektóre z nich chcą rozwijać swój projekt i skorzystać z własnych metodologii testów, tak by zoptymalizować jego wydajność. Reszta twoich partnerów chce kreacji we wszystkich standardowych rozmiarach IAB. Ta druga grupa chce także projektu, który dobrze się konwertuje. Zanim udasz się do Fiwr i kupisz najtańszy pakiet banerów reklamowych, rozwiń projekt i przetestuj go, poprzez uruchomienie go we własnej kampanii reklamowej. Podziel się swoją zwycięską kreacją z partnerami w celu zwiększenia ich szansy na sukces.

Ogólnie mówiąc, dedykowane rozwiązania banerowe będą się konwertować lepiej niż te, które powstały wyłącznie w oparciu o najtańsze rozwiązania. Wciąż jednak, aby dowiedzieć się, która reklama przynosi zyski trzeba je przetestować.

 

Budżetowanie kluczem sukcesu

Wywrzesz złe wrażenie na wydawcach, jeśli oni zarejestrują się tylko po to by odkryć, że potrzebowałeś obniżyć ich prowizję. Lepszym rozwiązaniem jest ustawienie najpierw niskich prowizji, by móc przetestować swój kanał partnerski i dowiedzieć się ile kosztuje zdobycie nowych klientów. Kiedy posiadasz już sprawdzone dane, możesz podnieść prowizje na poziom, który będzie motywował wydawców i jednocześnie trzymał w ryzach twój koszt pozyskiwania klientów. Żaden partner nie będzie narzekał z powodu wzrostu prowizji.

Mimo wszystko, czasami gdy kanał afiliacyjny jest niezgodny z innymi działaniami pozyskiwania klientów, musisz obniżyć prowizję swoim partnerom. Twój marketingowy kanał afiliacyjny działa wspólnie z innymi kanałami marketingowymi. Ustalając rzeczywiste koszty pozyskania klienta, unikniesz dokonywania wstrząsających zmian w stawkach prowizji.

 

Utracone okazje do konwersji

Jeśli otrzymujesz od partnera potencjalnego klienta, który nic nie kupuje, co robisz, aby wrócił?

Jeśli twoja odpowiedź to: nic – tracisz na sprzedaży. Retargetowanie, albo remarketing jak nazywa to Google, jest jednym z najbardziej niewykorzystanych narzędzi w marketingu afiliacyjnym. Reklamodawcy, a nie wydawcy, są w najlepszej pozycji do retargetowania odwiedzających stronę, którzy nie przechodzą konwersji. Poprzez użycie retargetowania na partnerskich stronach docelowych, możesz nadal wprowadzać na rynek nieprzekonwertowanych potencjalnych klientów. Upewnij się, że masz skonfigurowane śledzenie partnerów tak, że gdy twoja retargetowana kampania ostatecznie zamyka sprzedaż, oryginalny partner otrzymuje udział. Pamiętaj, żeby zaplanować retargetowanie jako część całkowitego budżetu, tak by jego koszt wpływał na twoje decyzje gdzie ustawić swoje prowizje partnerskie.

 

Nieszczelny lejek sprzedażowy

Istnieje wiele sposobów by skończyć z nieszczelnymi stronami docelowymi, zwłaszcza, jeśli oferują one więcej niż jedną metodę do zamknięcia sprzedaży. Na przykład, jeśli partner zarabia, gdy ktoś przechodzi do koszyka, ale nie gdy ktoś trafi na stronę docelową i dokona zakupu poprzez bezpłatny numer na stronie, masz przeciek.

Istnieją znaczące powody, by twój numer był dostępny dla potencjalnych klientów, zwłaszcza gdy twój produkt jest złożony. Zamiast tworzyć ogólny numer, skorzystaj z usług firm, które na stronie docelowej podają konkretny numer. Z unikalnym numerem wydawcy otrzymują prowizję ze sprzedaży, która została zamknięta przez telefon.

 

Automatyczny Program Afiliacyjny

Program partnerski to nie operacja „załóż i zapomnij”. Budowa relacji z partnerami i ustanowienie wymaganych zasobów do skonfigurowania programu, by osiągnąć sukces wymagają ciężkiej pracy. Jeśli twój program afiliacyjny jest czymś, czym po prostu się bawisz, by zobaczyć czy zadziała, przestań, ponieważ spalisz po drodze zbyt wiele mostów. Zainwestuj czas wymagany do ustanowienia programu, a twoja sprzedaż wzrośnie.

Przejrzysta komunikacja przechodzi długą drogę by utrzymać twoich partnerów w pobliżu, nawet jeśli musisz często podejmować trudne decyzje. Jeśli jednak użyjesz retargetowania jako sposobu do pomocy wydawcom w uzyskiwaniu wyższej sprzedaży, niech wiedzą, że to świadczenie jest częścią twojego programu partnerskiego. Jeśli potrzebujesz modyfikacji swojego programu, powiadom partnerów o zmianach i wyjaśnij dlaczego są one potrzebne. Kontynuuj badania i optymalizację w celu maksymalizacji konwersji. Jeśli w innych kanałach marketingowych znajdziesz coś co działa, wdroż to także u swoich partnerów, ponieważ im bardziej pomagasz im w osiąganiu sukcesów, tym ciężej będą pracowali nad utrzymaniem sprzedaży.

Twoi partnerzy są elitarnym zespołem sprzedaży gotowym dostarczyć tylu nowych klientów ilu możesz obsłużyć, dlatego traktuj ich odpowiednio.