5 wskazówek jak rozpocząć swój własny biznes w internecie

Drukuj Drukuj Czerwiec 12, 2012 Biznes w Sieci

Biznes w Internecie

Milion razy na minutę, użytkownicy internetu otworają okno przeglądarek i wtedy właśnie zaczyna się przygoda online marketingu. Każda nazwa firmy, slogan i logo ma szansę zostać dostrzeżony i zapamiętany dzięki czujnemu oku internauty. Teraz, kiedy masz świadomość, że masz do zaoferowania na rynku coś ciekawego, pojawia się pytanie w jaki sposób Twoja firma ma zostać zauważona? Wybór odpowiedniego oprogramowania e-commerce jest tylko jedną z wielu decyzji do podjęcia. Oto najważniejsze wskazówki związane z rozpoczęciem twojego biznesu internetowego:

1. Chwytliwa nazwa przedsięwzięcia

Być może już posiadasz nazwę firmy, ale jeśli nie, pamiętaj, aby zdecydować się na taką nazwę, która będzie prosta do zapamiętania, a także do zapisania. Ludzie mogą zapamiętać nazwę firmy, ale nie w przypadku wyjątkowej pisowni, ponieważ będą mieli trudności gdy zdecydują się przejrzeć oferowane przez ciebie produkty. Zrób tak, aby im było łatwej, a przy okazji tobie również, poprzez prostotę nazwy. Po podjęciu decyzji dotyczącej nazwy twojego biznesu online, upewnij się, że jest ona gotowa do użycia. Sprawdź czy ktoś inny nie posiada już na nią patentu. W tym samym czasie możesz rozpocząć także proces zakupu nazwy domeny. Nazwa domeny to adres internetowy, który pozwoli klientom i innym użytkownikom Internetu wyświetlić z łatwością stronę twojego biznesu w sieci. Koszt domeny to mniej niż 10 dolarów rocznie. Zwróć uwagę na to, że nazwy domen kończące się na „.com” lub „.pl” są najłatwiejsze do zapamiętania. Po zarejestrowaniu się, musisz się upewnić, że nazwa domeny, którą wybrałeś jest dostępna, jeśli nie, spróbuj następnego preferowanego wyboru.

Pamiętaj:

  • Zachowaj prostą nazwę i pisownia
  • Połącz nazwę firmy z nazwą domeny

2. Stworzenie funkcjonalnej strony

Zwiększysz procent powracających klientów przez stworzenie profesjonalne wyglądającej strony internetowej. Wykorzystaj obecnych klientów, aby dowiedzieć się czego potrzebują, aby zapewnić im łatwość obsługi, prostotę i szybkość. Samo zbudowanie profesjonalnej strony twojego biznesu internetowego nie przyniesie ci żadnych korzyści, jeśli nie będzie ona przyjazna dla użytkownika i łatwa w nawigacji. Jeśli użytkownicy będą zmuszeni poświęcić więcej czasu, aby zrozumieć sposób jej funkcjonowania, z dużym prawdopodobieństwem zdecydują się na skorzystanie z innej witryny. Wykorzystaj inne strony z których sam korzystasz na co dzień i zdecyduj, co lubisz w nich najbardziej. Spójrz na niektóre z Twoich ulubionych stron i ucz się od nich. Możesz również przejrzeć „najgorsze strony w historii” i uczyć się na błędach innych. Po przeglądzie przykładów dobrych i złych stron, łatwiej zrozumieć podstawowe klucze projektowe, które będą utrzymać klientów przeglądających twoją witrynę. Pomocne jest także informacja dla użytkowników, że strona jest bezpieczne. Profesjonalnie wyglądająca konstrukcja strony z uporządkowanymi i łatwymi w użyciu zakładkami, ikonami i linkami jest esencją łatwości i profesjonalizmu. Klient stanie się stałym odwiedzającym, kiedy będzie mógł z łatwością poruszać się po stronie twojego biznesu online, zatem upewnij się, że linki i tabulatory są ustawione tak, że użytkownik może znaleźć to, czego potrzebuje mając możliwość przejścia do kolejnych zakładek i bez trudności powrócić do poprzednich, jeśli będzie miał taką potrzebę.

  • Kwestie o których warto pamiętać:
  • Strona o profesjonalnym i czytelnym wyglądzie
  • Łatwa w obsłudze nawigacja

3. Reklama

Istnieje wiele sposobów i możliwości, aby reklamować swój biznes online. Utworzenie strony na Facebooku jest jednym z wielu narzędzi, który można użyć do połączenia reklam biznesowych z popularnością mediów społecznościowych. Droższym, ale również wydajnym źródłem reklam jest zakup banerów reklamowych. Baner reklamowy jest bardziej rozległą formą reklamy, ponieważ wymaga zaprojektowania reklamy i znalezienia odpowiedniego lub popularnego miejsca na jej ulokowanie. Inną powszechną formą reklamy są listy mailingowe. Rozpocznij od stworzenia listy e-maili i dostarczania wiadomości klientom poprzez możliwość dobrowolnego dodawania adresów e-mail na twojej stronie. Wysyłane wiadomości powinny zawierać aktualizacje związane z twoim biznesem w sieci, promocjami, prezentami i promocjami z których mogą skorzystać. Ważne, abyś reklamował się taktownie, korzystając z profesjonalnych reklam, a wtedy nie będzie sprawisz, że użytkownicy poczują się nimi osaczeni. Celem jest, aby firma zaistniała w oczach opinii publicznej i ich świadomości.

  • Proste i łatwe zagadnienia:
  • Media społecznościowe
  • Banery reklamowe
  • Lista mailingowa

4. Search Engine Optimization (SEO)

Każdego dnia miliony użytkowników Internetu wyszukują w Sieci produkty i usługi, których pragną lub potrzebują. Wyszukiwarki rejestrują każdą aktualizację danych i tworzą kopie odwiedzonych stron, a następnie je przetwarzają. Dodawanie słów kluczowych lub fraz do strony twojego biznesu internetowego zwiększy liczbę wyświetleń twojej domeny w wyszukiwarkach. Zbadaj z wykorzystaniem SEO słowa kluczowe, aby znaleźć jak najwięcej informacji na temat sposobu w jaki Twoja firma może zyskać uznanie.

5. Satysfakcja klienta

Zadowolenie klienta stworzy lub zniszczy reputację twojego biznesu online. Zachowaj jakość swojej doskonałej pracy i upewnij się, że poświęcasz klientom wystarczającą uwagę i dostarczasz im usługi, których potrzebują, aby utrzymać ich tendencję do „powracania po więcej”. Klienci będą stale powracać i pomogą ci w rozwoju firmy, jeśli zapewnisz im wysokiej jakości produkty i usług, których poszukują.

Każda firma ma szansę zostawić po sobie ślad, decydentem jest tutaj skuteczny marketing internetowy. Znając te pięć prostych kroków jesteś na początku swojej przygody w świecie handlu elektronicznego. Polecamy pozostałe artykuły na Afiliotece, dzięki którym dowiecie się jak dalej rozwijać i uskuteczniać prowadzone działania w swoim biznesie internetowym.

Przeczytaj poprzedni wpis:
5 wskazówek w jaki sposób wprowadzić leady pochodzące z social media do lejka sprzedażowego

Czy do tej pory byłeś w stanie włączyć swoich fanów i obserwatorów do aktywnych działań przynoszących ci zyski? Jesteś zainteresowany...

Zamknij