Anatomia Doskonałej Reklamy PPC [Infografika]

Reklama Pay Per Click staje się myląca w swoich najlepszych czasach. Google nieustannie zmienia zasady programu AdWords, reklamy graficzne cierpią z powodu paskudnie zaprojektowanych bannerów, nie wspominając o tym, że Facebook nie pozwala na wskazywanie stron docelowych w reklamach.

Jednak nie jest tak najgorzej. Jeśli reklama jest zaprojektowania właściwie, PPC może przynieść natychmiastowe rezultaty w porównaniu do innych metod, takich jak SEO, które wymagają czasu, aby awansować w rankingach.

Poniższa infografika ma być pomocna w przejściu wszelkich komplikacji oraz rozpoczęciu maksymalizacji wydatków reklamowych.

 

Anatomia doskonałej reklamy PPC

Co składa się na sukces reklam PPC (Pay Per Click) dzisiaj? Jako jeden z najpopularniejszych kanałów marketingowych, dla wielu startup’ów i małych firm stanowi metodę osiągnięcia sukcesów. Poniżej, przeanalizujemy cztery typowe rodzaje reklam PPC, tak, aby jak najlepiej pokazać Wam jakie poszczególne elementy reklamy decydują o uzyskaniu kliknięć i konwersji.

Reklamy graficzne

Reklamy graficzne, często określane jako bannery, aktualnie są jednym z najpopularniejszych typów reklam internetowych.

1# Stosowny nagłówek

  • Z punktu świadomości marki, nagłówkiem powinno być logo i krótki slogan. Wykorzystaj wersję logo o najwyższej jakości oraz zoptymalizowane wydanie sloganu. Postaraj się zawrzeć słowo kluczowe istotne dla twoich odbiorców.
  • Z punktu ilości kliknięć, nagłówkiem może być coś bardziej przyciągającego uwagę. Podkreśl promocję lub zniżkę, wysokie korzyści lub polecenie. Przykładowo „FREE” lub „STOP”, potraktuj jako wstęp, a następnie umieść w nieco mniejszym rozmiarze tekst „Ebook do pobrania” lub „Płacenie za reklamy”.

2# Idealny obraz

  • Jeśli wykorzystujesz zdjęcie, to powinno być ono tłem. Wybierz obraz o wysokiej jakości, który jest zarówno interesujące, jak i istotny. Przykładowo, firma odzieżowa może wykorzystać zdjęcie prezentujące strój z najnowszej kolekcji.
  • Upewnij się, że pozostawiłeś miejsce na nagłówek, treść i wezwanie do działania.
  • Zawartość zdjęcia powinna być zamknięta w widocznym obszarze i nie powinna przytłaczać odbiorców, szczególnie w części centralnej. Możesz dodać do tego subtelny wzór w pustych przestrzeniach. Najlepsze są paski i zyg-zaki. Po prostu dodaj wzór, dzięki któremu rozbijesz pozostawioną wolną przestrzeń na treść przekazu.

3# Przekonywująca treść przekazu reklamowego

  • Z punktu świadomości marki, twoja treść nie musi być niczym więcej, jak zoptymalizowanym sloganem, jak wspomniano wcześniej.
  • Z punktu ilości kliknięć, powinieneś spróbować dać minimum dwie korzyści w maksymalnie 9 – 10 słowach. Zacznij od korzyści najważniejszej. Jaki jest najważniejszy powód, aby pobrać twój eBook lub przestać płacić za reklamy? Jako drugą korzyść wymień podstawy, podkreślając jakie jest to łatwe lub szybkie.
  • Stosuj wielką literę dla każdego ze słów w celu przyciągnięcia uwagi. Wytłuść słowa kluczowe lub słowa, które mają silny wpływ na konwersję osób przeglądających reklamę.

4# Wezwanie do działania

  • Z punktu świadomości marki, w treści zwracaj się osobowo. Przykładowo, „Pobierz swoją” lub „Kup swoją”. Umieść CTA na dole, po prawej lub lewej stronie, w zależności od umiejscowienia zdjęcia i szarego pola. Nie musi być ono duże.
  • Z punktu ilości kliknięć, pozostań przy tradycyjnych zwrotach typu „Kup Teraz” lub „Dowiedz Się Więcej”. Wyśrodkuj CTA w dolnej części reklamy i zrób je tak duże, jak nagłówek.
  • Stosuj wielką literę na początku każdego słowa.
  • Pamiętaj o psychologii kolorów. Dla świadomości marki, wykorzystaj niebieski, zielony lub fioletowy, aby prezentować się wiarygodnie i stonowanie. Dla ilości kliknięć, wykorzystuj agresywne kolory jak czerwony, pomarańczowy lub żółty.

 

Reklamy Facebook’a

Reklamy Facebook’a są małymi obrazkami i spotami tekstowymi, które pojawiają się z boku większości stron na świecie.

1# Przekonywujący nagłówek

  • Stwórz poczucie pilności w nagłówku. Może być trudno przyciągnąć uwagę bez poczucia pilności na Facebook’u, ponieważ ludzie nie poszukują aktywnie stron, ani odpowiedzi.
  • Kieruj się zniżką, promocją lub zaskakującym faktem. Odnoś się do informacji demograficznych – specyficzne słowa kluczowe są również skutecznym narzędziem.

2# Fascynujące zdjęcie

  • Przetestuj od 7 do 10 zdjęć na kampanię. Zdjęcia są bardzo ważne dla sukcesu reklamy na Facebook’u – działają lub nie.
  • Szczęśliwa kobieta, kolorowe logotypy i przybliżone zdjęcia twarzy są najskuteczniejszymi formami obrazów na Facebook’u.
  • Wykorzystaj zdjęcie uśmiechniętej lub śmiejącej się kobiety patrzącej prosto w obiektyw. Jeśli twoje logo, nie jest kolorowe, zastosuj kolorowe obramowanie lub tło. Zdjęcia twarzy powinny oddawać ekspresję i pozytywne emocje, podobnie jak w przypadku obrazków szczęśliwej kobiety.

3# Przekonywująca treść przekazu reklamowego

  • Treść powinna być krótka i słodka. Powiedz to co musisz w kilku słowach, ale nie bądź zbyt ogólnikowy. Użyj każdego słowa świadomie.
  • Miej swoich odbiorców i nagłówek w pamięci. Połącz treść z nagłówkiem i wykorzystaj słowa kluczowe istotne zarówno dla przeznaczenia reklamy, jak i docelowej grupy demograficznej. Spróbuj odnieść się do konkretnych potrzeb lub lokalizacji, które wybrałeś.
  • Jeśli twoje reklamy się nie sprawdzają, nawet stosując 7 do 10 różnych powtórzeń zdjęć, problem tkwi w twojej treści. Zawsze testuj swoją treść przekazu reklamowego. Uruchom wiele wersji jednocześnie.
  • W tej części zawrzyj wezwanie do działania.

 

AdWords

Reklamy AdWords’a pojawiają się w czołówce lub po prawej stronie wyników wyszukiwania Google. Wyświetlają się kiedy ktoś wyszukuje frazę pasującą do słów jakie licytuje reklamodawca.

1# Chwytliwy nagłówek

  • Opracuj przekonywujący nagłówek, który będzie przyciągał uwagę i jednocześnie zmuszał poszukujących do przeczytania reszty twojej reklamy. Nagłówek jest tym, co przyciągnie poszukującego w pierwszej kolejności.
  • Wykorzystaj słowo kluczowe w nagłówku i eksperymentuj łącząc go z różnymi korzyściami. Przykładowo, zniżkę lub bezpłatne zakupy.
  • Upewnij się, że stosujesz pierwszą wielką literę dla każdego słowa, tak aby przyciągnąć większą uwagę. Unikaj wszelkich nagłówków, które są zbyt szerokie.

2# Mocna treść przekazu reklamowego

  • Kieruj się słowami kluczowymi i co najwyżej jedną wartościową ofertą. Jedna konkretna propozycja jest lepsza, niż cztery skrótowe i mylące oferty.
  • Zakończ zdecydowanym wezwaniem do działania. Chcesz, żeby poszukujący zarejestrował się lub pobrał coś? Bądź bardzo konkretny.
  • Testuj różne wersje reklamy. Ta sama wartość oferty i CTA nie zadziała na każdego, więc sprawdź, która z kombinacji działa najskuteczniej.

3# Wyświetlany adres URL

4# Docelowy adres URL

  • Upewnij się, że twoja wartościowa oferta w reklamie jest wyraźnie podkreślona na stronie docelowej adresu URL, gdzie przekierowany zostaje poszukujący.
  • Wykorzystaj docelowy adres URL to śledzenia indywidualnego działania reklamy poprzez dodanie niestandardowych parametrów URL (www.Onboardly.com/adwords/ad1).

 

Reklamy pływające

Pływające reklamy, są ewolucją dawniej popularnych wyskakujących okienek, unoszą się na stronie i wymagają od odwiedzających kliknięcia, aby móc zobaczyć zawartość strony.

1# Intrygujący nagłówek

  • Z pływającymi reklamami już masz zapewnioną uwagę. Sęk w tym, aby ją utrzymać zanim odwiedzający będzie miał możliwość zamknięcia reklamy.
  • Zadaj istotne pytanie lub wygłoś niespodziewane stwierdzenie. Przykładowo. „Chciałbyś zwiększyć społeczne zaangażowanie i poziom sprzedaży w swojej firmie o 110%?”
  • Następnie, przekonaj odbiorców słowem które zainspiruje ich do kontynuacji lektury. Przykładowo, „Powiemy ci, jak nam się to udało BEZPŁATNIE”
  • Zapisz drukowanymi literami lub wytłuść wybrane słowo, tak aby wyróżniało się z pozostałej części twojego nagłówka

2# Wiarygodne zdjęcie

  • Użyj swojego zdjęcia, najlepiej zbliżenie twarzy lub interesujące zdjęcie akcji. Przykładowo, twoje zdjęcie na snowboardzie lub kiedy stoisz na szczycie góry.
  • Twoje zdjęcie czyni reklamę bardziej osobową i pomaga odbiorcom nawiązać głębszy kontakt. Prawdopodobnie będą oni rzadziej zamykali okienko, uważając ją za „kolejną irytującą reklamę”.
  • Alternatywnie, użyj zdjęcia swojego produktu lub grafikę, która go reprezentuje. Jest to zdecydowanie efektowniejsze od logotypu, chyba że jest on rozpoznawany i niesie ze wysoką wartość.

3# Zwięzła treść przekazu reklamowego

  • Wykorzystaj pierwszą linię tekstu do rozwinięcia treści nagłówka. W jaki sposób powiesz odbiorcom w jaki sposób mogą zwiększyć zaangażowanie społeczne i sprzedaż w swojej firmie o 110%?
  • Pierwsza linia treści reklamowej powinna prowadzić do listy. Zarówno tłumaczenie co konkretnie zrobisz oraz wymienienie korzyści jest tutaj skuteczne. Przetestuj obie wersje, żeby sprawdzić która lepiej działa dla ciebie
  • Nie umieszczaj zbyt dużo tekstu. Staraj się trzymać nagłówka, dodając jedno opisujące zdanie i najważniejsze rzeczy wypunktować.

4# Wezwanie do działania

  • W CTA kieruj się krótkim zdaniem, które wzbudza poczucie pilności. Przykładowo, „W limitowanym czasie, możesz pobrać DARMOWY eBook”
  • CTA powinno gromadzić szybkie informacje. Trzymaj się dwóch pól: imienia i adresu e-mail. Im mniej danych wymagasz, tym większe konwersje uzyskasz.
  • Przycisk powinien być żółty lub czerwony dla lepszych wyników. Powinien być również bardzo konkretny. Przykładowo, „Napisz do mnie, mój darmowy eBook”

 

Jak działa umysł

Za sposobem w jaki ludzkie oczy przemieszczają się po reklamie stoi nauka – wszystko zależy od jej formatu, kluczowych elementów oraz strategii. W przypadku reklam graficznych i pływających, kolor, design i layout są kluczowe do zdobycia kliknięć. Dotyczy to także położenia poszczególnych elementów reklamy, takich jak nagłówek, CTA i zdjęcie. Poniższy Z-układ pokazuje w jaki sposób ludzie odczytują twoje reklamy oparte na zdjęciach.

  1. Umieść elementy, które chcesz, aby osoba zobaczyła w pierwszej kolejności na szczycie „Z”.
  2. Drugi element wprowadza większą pewność co do przedmiotu promocji.
  3. Zwykle obraz, który przyciąga gałki oczne i przekonuje ludzi do przejścia do końcowego elementu.
  4. Element końcowy (CTA) sprawia, że reklama wpływa na aktywność i ludzie decydują się na kliknięcie.

 

anatomia reklamy infografika