7 Sposobów Podniesienia Wskaźnika Konwersji z Google Analytics

Google Analytics oferuje niewiarygodną liczbę możliwości wglądu w aktywność odwiedzających twoją stronę internetową. Choć będąc darmowym narzędziem nie jest tak wydajny i dogłębny jak niektóre z płatnych narzędzi (np. Omniture, WebTrends), to dla większości webmasterów i specjalistów ds. marketingu dostarcza mnóstwa informacji, które pozwalają im na podejmowanie racjonalnych decyzji biznesowych.

Wiele osób korzystających z Google Analytics nie wykorzystuje w pełni wszystkich jego funkcjonalności. Być może jest to spowodowane tym, że ich nie rozumieją, lub nawet nie wiedzą o ich istnieniu. Oto siedem sposobów na poprawę skuteczności, by zwiększyć wskaźnik konwersji własnej strony internetowej za pomocą Google Analytics.

 

1# Spójrz na oś czasu wykorzystując wszystkie ramy czasowe  w poszukiwaniu trendów.

(co godzinę, dzień, tydzień, miesiąc) Czy twoi użytkownicy mają tendencję do odwiedzania strony w czasie pracy czy raczej po jej zakończeniu? Czy twój wskaźnik konwersji jest wyższy w weekendy? Czy twoje maile wychodzące są bardziej skuteczne w określone dni tygodnia? Jeśli posiadasz mierzalne dane możesz zaplanować swoje wysiłki. W przykładzie poniżej skoki w ruchu występują około godziny 9 rano – co może być przydatne przy wyborze terminu uruchomienia kampanii, przeprowadzenia konserwacji witryny, itp., w celu zminimalizowania lub zmaksymalizowania jej wpływu na użytkowników.

trendy w ruchu

 

2# Wykorzystaj Zaawansowane Segmenty

Czy kiedykolwiek chciałeś porównać różne grupy użytkowników, ale nie wiedziałeś jak to zrobić lub nie znalazłeś danej grupy w standardowym zestawie udostępnianym przez Google? W przedstawionym przykładzie ruch z urządzeń mobilnych stanowi 20% ogólnego ruchu, ale w porównaniu z odwiedzającymi korzystającymi z urządzeń stacjonarnych jest on w 62% mniej efektywny w konwersji odwiedzających. W drugim przykładzie, Ci którzy odwiedzają stronę pomiędzy 6 rano a południem konwertują więcej i generują większe przychody, niż goście w jakimkolwiek innym czasie. A może chcesz zobaczyć jak użytkownicy z organicznego wyszukiwania wypadają w porównaniu z tymi z płatnego wyszukiwania? Łatwiej jest porównać

i kontrastować różne grupy, gdy można je razem zestawić. Obecnie można zobaczyć i porównać je w czterech zaawansowanych segmentach naraz.

Porównanie ruchu z urządzeń mobilnych i stacjonarnych:

ruch z mobilnych urządzeń

Porównanie efektywności w ciągu całego dnia:

przychody i zyski

 

3# Zwróć uwagę na użytkowników urządzeń mobilnych

Czy znaczna część odwiedzających pochodzi z urządzeń mobilnych? Jeśli tak, to czy używają smartfonów czy tabletów? Czy dużo czasu spędzają na Twojej stronie? Czy konwertują tak samo jak użytkownicy nie-mobilnych urządzeń? Czy mają wyższy wskaźnik odrzuceń? Czasami coś tak prostego jak dodanie motywu urządzeń mobilnych może być pomocne samo w sobie, ale aktywne i regularne rozwiązywanie problemów w różnych obszarach może pomóc stopniowo poprawić współczynniki konwersji wraz z upływem czasu.

 

4# Twórz inteligentne wydarzenia 

Wiedza o znaczących wahaniach w ruchu, współczynnikach konwersji, dochodach, itp. jest bardzo użyteczna. Google tworzy automatyczne powiadomienia, jednak jeśli istnieją konkretne wskaźniki, które chcesz śledzić, możesz  stworzyć także własny alert niestandardowy. Na przykład, jeśli chcesz zostać ostrzeżony, gdy ruch w którymś określonym Zaawansowanym Segmencie (patrz #2) spadnie o więcej niż 25% możesz ustawić powiadomienie, które otrzymasz drogą e-mail lub sms.

 

5# Skonfiguruj Śledzenie Wydarzeń

Czy chciałeś kiedykolwiek wiedzieć ile razy został pobrany twój plik PDF? Ile razy kliknięto na przycisk odtwarzania w twoim video? Albo ile razy ludzie zagrali w grę dla urządzeń mobilnych w pojedynczej sesji? Śledzenie Wydarzeń umożliwia Ci zobaczenie wszystkich tych ciekawych momentów, które nie kończą się na twoim e-mailu dziękującym za transakcję lub oddzielnym adresie URL potwierdzającym rejestrację. Na przykład, jeśli wiesz, że ludzie, którzy pobierają dokument są trzy razy bardziej skłonni do konwersji, możesz dostosować swoją promocję i bardziej uwidocznić cechy dokumentu na swojej witrynie.

kategorie

 

6# Stwórz (i wykorzystuj) raporty niestandardowe

Frustrujące jest przeskakiwanie tam i z powrotem pomiędzy kilkoma raportami by zobaczyć dane, które tak naprawdę mogłyby być w jednym raporcie. W tym momencie przechodzimy do raportów niestandardowych. W przykładzie istnieje wyraźny związek pomiędzy użytkownikami, którzy korzystają z funkcji wyszukiwania na stronie. W porównaniu z ludźmi, którzy tego nie robią ich wartość odwiedzin jest wyższa o 973%. Takie dane mogą prowadzić do poprawienia widoczności okienka do wyszukiwania na stronie internetowej. Niestety, bez spostrzeżeń uzyskanych dzięki raportom niestandardowym tego typu wnioski, mogą zostać łatwo pominięte.

status wyszukiwania

 

7# Ustal skąd i dlaczego ludzie pojawiają się na twojej stronie w pierwszej kolejności.

1. Przekierowania

Czy otrzymujesz ruch z linków z innych stron internetowych? Dlaczego tak lub dlaczego nie? Spędź trochę czasu w sekcji Przekierowań, a będziesz zaskoczony jak duży ruch generuje zaledwie kilka witryn. Prześledź strony na których znajdują się linki do twojej witryny i zobacz z jakich anchor tekstów korzystają dla poszczególnych stron. Nigdy nie wiesz jak bardzo interesujące spostrzeżenia możesz odkryć.

2. Wyszukiwania

Jeśli to wyszukiwanie generuje większą część ruchu na twojej stronie, raport słów kluczowych będzie nieocenionym źródłem danych. Osoby poszukujące na wczesnym etapie zakupu (np. używając frazy: najlepsze aparaty cyfrowe) chcą zobaczyć zupełnie inne informacje, niż ci poszukujący na późniejszym etapie (np. używając frazy: Nikon D3200 aparat cyfrowy ceny). Na przykład, jeśli okaże się, że większość osób pojawiających się na twojej stronie trafia tam po wyszukiwaniu słów kluczowych związanych z wczesnym etapem zakupu i szybko ją opuszcza lub pozostawia bez konwersji, prawdopodobnie będziesz chciał skupić się na zapewnieniu dodatkowych źródeł albo lepszej optymalizacji ukierunkowanych stron docelowych dla tych konkretnych słów kluczowych.

3. Kampanie

Jeśli już prawidłowo tagujesz swoje maile wychodzące, płatne wyszukiwania, itp., będą one widoczne w tym miejscu, dając możliwość szybkiego porównania wszystkich prowadzonych kampanii między sobą. Czy twój link z rabatem umieszczonym w mailu dziękującym za rejestrację do newslettera okazał się skuteczny? Czy przyniósł on wyższy/ niższy dochód od płatnych wyszukiwań? W tej części można to bardzo łatwo porównać. Uwaga: Dokładnie oznacz swoje maile wychodzące (np. „12/17/12 Ostatnia szansa na darmową świąteczną przesyłkę”). Dzięki temu szybko zidentyfikujesz zwycięzców i przegranych. Jeśli używasz szerokiego zakresu dat lista może okazać się przytłaczająca.

Oczywiście zawsze możesz poradzić się internetowej agencji, takiej jak Groove Commerce, która specjalizuje się w SEO i optymalizacji, jednakże każdy właściciel firmy lub webmanager powinien posiadać podstawową wiedzę na temat tego, jak przeglądać własne dane. Poświęć trochę czasu na eksplorację tych sekcji w Google Analytics, a szybko zauważysz trendy i anomalie, które pomogą ci w podejmowaniu bardziej świadomych decyzji biznesowych.