7 pomyłek, których nie możesz popełnić na swoim koncie AdWords

google-adwords
Zarządzanie kontem Google AdWords może czasami sprawić trudności i wszystkim zdarza się popełnić jakąś pomyłkę. Niektóre z nich mogą nie mieć dużego znaczenia, jednak część z nich może okazać się brzemienna w skutkach. Oto 7 fatalnych pomyłek, których lepiej nie popełniać.

1. Pozostawianie włączonej sieci reklamowej

To coś dużego. Sieć reklamowa zawiera tysiące niepowiązanych stron internetowych w całym Internecie. Jeśli pozwolisz na to by twoje reklamy były tam wyświetlane twój współczynnik klikalności znacznie spadnie, a twój wynik jakości będzie bardzo niski. Co to jest wynik jakości? To wynik, który daje ci Google (z 10), oparty głównie na tym jak dobrze piszesz swoje ogłoszenia reklamowe. Jeśli masz małą liczbę kliknięć masz niski wynik, a to oznacza, że każde pojedyncze kliknięcie kosztuje cię 10 razy więcej niż powinno! Ałć!

2. Wysyłanie odwiedzających do strony głównej

Nigdy nie wysyłaj gości prosto do strony głównej. Lepiej wysłać ich do najważniejszych stron na twojej stronie internetowej. Nazywane są one stronami docelowymi i musisz upewnić się, że masz kilka z nich dla każdego produktu lub usługi, które oferujesz. Ludzie są leniwi i jeśli wylądują na stronie głównej, po prostu stamtąd wyjdą!

3. Nie śledzenie swoich wyników

Jeśli nie śledzisz swoich wyników przez śledzenie konwersji ( a najlepiej również śledzenie celów w Google Analytics) to po prostu wyrzucasz pieniądze w błoto. Musisz ustawić szereg konwersji lub akcji, które mają być śledzone na twojej stronie. Następnie musisz je śledzić żeby zobaczyć, które słowa kluczowe działają, a które nie. Proste.

4. Dodawanie zbyt małej liczby grup reklam

Typowa konfiguracja zawiera zazwyczaj kilkaset lub nawet kilka tysięcy grup reklam. Niektóre jednak zawierają tylko jedną lub garść grup. Normalnie grupa reklam zawiera setki słów kluczowych! Rozważ teraz, że celem w AdWords jest dopasowanie reklamy do tego co wpisał odwiedzający, aby mogło ukazać się odwiedzającemu w wyszukiwarce Google. Ale w jaki sposób możesz dopasować setki słów kluczowych do tylko jednej reklamy z grupy reklam?! Odpowiedź to: nie możesz. Nie bądź leniwy. Ustaw dziesiątki, a nawet setki grup reklam, wszystkie zawierające odpowiednie słowa kluczowe i odpowiednie ogłoszenie.

5. Brak badania konkurencji

Istnieje wiele narzędzi, za pomocą których możesz badać swoją konkurencję i zobaczyć jakie słowa kluczowe licytują. Zaoszczędź sobie czas, badaj ich słowa kluczowe i upewnij się, że zawarłeś wszystkie z nich u siebie! Upewnij się także, że zbadałeś ich reklamy i zrobiłeś wszystko by twoje się wyróżniały! Co jest w tobie unikalnego? Upewnij się, że uwzględniłeś to w swoim ogłoszeniu.

6. Brak reklamy na urządzenia mobilne

Obecnie ludzie nie tylko wyszukują, ale także kupują rzeczy za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Twój współczynnik będzie często wyższy, a na niektórych rynkach możesz nawet ustawić reklamy, więc dostajesz 100% konwersji! Upewnij się, że w pełni wykorzystałeś nowe wzmocnione kampanie Google i licytujesz również na urządzenia mobilne. Jeśli to możliwe nie zapomnij także o optymalizacji strony na te urządzenia, tak by ludzie mogli się łatwo na nich poruszać.

7. Ustalenie zbyt małego budżetu

Wielu ludzi nie wierząc, że Google AdWords działa wydają na niego tylko kilka złotych. Wynika to z innych wspomnianych już błędów, w szczególności z braku śledzenia konwersji i celów AdWords. Możesz także się nie przejmować! Aby uruchomić dokładny test potrzebujesz około 1000 dolarów miesięcznie. Jednak najpierw upewnij się, że zająłeś się najpierw innymi wymienionymi tutaj punktami!

Mamy nadzieję, że powyższe informacje okazały się dla ciebie pomocne. Powodzenia!

Przeczytaj poprzedni wpis:
6 sposobów na radykalne obniżenie wskaźnika odrzuceń w koszyku (test)

Wysoki wskaźnik odrzuceń na etapie koszyka jest solą w oku każdego marketera e-commerce. Ludzie dodają rzeczy do koszyka, widzą ceny...

Zamknij