6 sposobów w jaki konkursy na Facebook’u mogą zwiększyć zaangażowanie

Clicked Like Button

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Marketerzy zawsze szukają nowych i efektywnych sposobów na dotarcie do swojej grupy docelowej. W momencie gdy stroną, na której najwięcej czasu spędzają aktualni i potencjalni klienci jest Facebook, zwiększanie efektywności fanpage’a twojej firmy jest niezbędne.

W tym artykule przedstawimy jak sprawić by konkursy na Facebook’u były efektywną metodą na dotarcie do stron, zaangażowanie i rozwijanie Facebook’owej społeczności.

Zdefiniować zaangażowanie

Najpierw zdefiniujmy jedną z kluczowych danych w marketingu na Facebook’u, zaangażowanie.

Zaangażowanie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Według Facebook’a, zaangażowanie to „liczba osób, która kliknęła gdziekolwiek w twój post”. Obejmuje to polubienie, komentowanie, udostępnianie, a także ludzi, którzy wyświetlili stronę z wideo lub kliknęli w link i zdjęcia, które umieściła strona. Obejmuje to także ludzi, którzy kliknęli w nazwę komentującego, polubili komentarz, kliknęli na nazwę twojej strony, a nawet tych, którzy negatywnie odpowiedzieli na twój post.

W skrócie, zaangażowani użytkownicy to ci, którzy kliknęli w treść skądkolwiek i w jakikolwiek sposób.

Zaangażowanie to ważny wskaźnik, ponieważ mierzy liczbę osób, które popadły w interakcję z zawartością twojej strony.

Dlaczego to takie ważne?

Mając zaangażowanie marka jest w stanie zwiększyć połączenia, widoczność i lojalność wśród społeczności. Mówiąc prosto, to wzrost liczby fanów. Fani są ważni, ponieważ mają potencjał aby zobaczyć i skonsumować post w swoim News Feedz’ie.

Zaangażowanie wpływa także na przyciąganie. Zasadniczo, w ekosystemie Facebook’a, im bardziej twój fan jest zaangażowany w twoją treść, tym bardziej Facebook wierzy, że twoja marka dodaje wartości jego treści i więcej twoich postów będzie pojawiało się w jego News Feedz’ie!

LubiszToZaangażowanie wpływa także na zasięg (tych, którzy potencjalnie mogą zobaczyć treść twojej strony), ruch (tych, którzy przychodzą na twoją stronę lub są przenoszeni przez link), a także jest zdolny do generowania sprzedaży ze społecznych interakcji.

 

Faktoid: Zaangażowanie jest ważne ponieważ 79 % Facebook’owych fanów jest bardziej skłonna do zakupu od marki, którą polubili.

Podstawy konkursów:

Konkurs to coś innego niż loteria czy oferta, gdzie użytkownicy wchodzą lub dostają ofertę i to wszystko. Konkurs zazwyczaj wiąże się z głosowaniem publiczności lub sędziów, którzy wyłaniają zwycięzcę. Najczęstszymi konkursami są te fotograficzne, jednak istnieją też takie, które wymagają nakręcenia wideo czy napisania eseju.

KonkursFotograficzny

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jak konkurs na Facebook’u może pomóc Ci wygenerować wzrost zaangażowania:

Poniżej informacje o tym jak konkursy na Facebook’u mogą wspomóc zaangażowanie twoich fanów.

Uwaga: Wszystkie konkursy na Facebook’u muszą używać aplikacji wyświetlanej w zakładce Facebook Page. Jest to niezbędne do przestrzegania Polityki promocji Facebook’a.

1. Dodaje Fanów

Konkurs może wykorzystać sposób z Like’ami, umożliwiając twojej stronie na zdobycie Like’ów i tej najważniejszej bazy połączenia z użytkownikiem, nowych użytkowników stających się fanami.

2. Zwiększa ekspozycję

Ludzie wchodzący do jeden segment uczestniczących. Ci, którzy wchodzą by zobaczyć wpisy i głosują są inną grupą ludzi. Razem może to dać większy ogólny zasięg, ekspozycję i interakcje ze stroną (w warunkach mając dwa rodzaje uczestników).

3. Dodaje propagacji

Wchodzący uczestnicy są zmotywowani do poszukiwania głosów na wejście i stają się społecznym katalizatorem, którzy przyciągają znajomych na stronę, by na nich głosowali.

4. Zwiększa ruch

Konkursy wyciągają użytkowników i pozwalają na wielokrotne łączenie na różne sposoby, jak również na prosty sposób na dotarcie do znajomych uczestników konkursu i głosujących.

5. Więcej społecznego udostępniania

Po wejściu do konkursu uczestnik powinien mieć możliwość by się tym społecznie podzielić. To umożliwia uczestnikom na podzielenie się tym wydarzeniem także w innych portalach społecznościowych, takich jak Twitter, G+ itd. Wiele aplikacji, wliczając TabSite, oferuje głosującym łatwy mechanizm udostępniania do dalszego zwiększania zasięgu na Facebook’u i reszcie portali społecznościowych.

Udostępnij

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Wzrost komentowania

Komentowanie strony i treści może wzrosnąć, ponieważ konkurs jest namacalnym powodem aby ludzie wchodzili na stronę. Wchodzący często komentują namawiać na głosowanie, głosujący komentują ich ulubione wejścia, a sama strona musi regularnie powiadamiać na swoim News Feedz’ie o statusie konkursu, terminie zakończenia, i zachęcać do brania udziału. To wszystko na wpływ na zaangażowanie fanów i odwiedzających. Te powtarzające się akcje budują sieć połączonych ze sobą fanów, a tym samym zwiększają swoją widoczność.

Jak przedstawiono w tej liście, uruchomiony na Facebook’u konkurs ma potencjał by wygenerować długoterminową wartość do fanpage’a marki i by być kluczowym czynnikiem sukcesu na Facebook’u i social marketingu. Konkurs musi pasować do ogólnej strategii sprzedaży i marketingu. Gdy jest on realizowany ze strategicznego budowania społeczności i strategii pozyskiwania klientów, konkurs może dobrze oddziaływać na specyficzne ROI.

Oto kilka dodatkowych wskazówek na temat konkursów:

  • Wartość nagrody powinna być zgodna z czasem jaki uczestnik na niego poświęcił (Bon na 30 dolarów nie zachęci nikogo do stworzenia 30 – sekundowego trailera z aktorami i edycją!)
  • Spraw by konkurs się ruszał! Nie ogłaszaj konkursu, który będzie trwał miesiąc. Koncentracja uwagi użytkownika Facebook’a nie jest nastawiona na śledzenie wpisu i codzienne głosowanie przez 30 dni. Lepiej niech konkurs trwa 5-7 dni, albo 10 jeśli to konkurs dwuetapowy (początkowe i finałowe rundy) 
  • Ustaw głosowanie na „raz dziennie”. To zmusi użytkowników na namawianie głosujących na powrót każdego dnia, co jest idealną sytuacją dla twojej strony! 
  • Rozważ konkurs dwuetapowy – Konkurs dwuetapowy zawiera ogólną rundę powszechnego głosowania, po której następuje druga runda, gdzie głosy można oddawać tylko na osoby ze ścisłej „listy”. Niektóre przypadki pokazują, że dwuetapowy konkurs może wygenerować większe zaangażowanie, zwłaszcza przez fakt, że początkowa tura konkursu wzmaga zainteresowanie głosowaniem i więcej głosujących wraca na stronę w drugim etapie by zobaczyć kto jest finalistą i na niego zagłosować. Większa liczba etapów z dziennym głosowaniem = większa interakcja i zaangażowanie

Tak więc koło połączenia pomiędzy fanem i fanpage’m może urosnąć dzięki aplikacji Konkurs. W skrócie, im bardziej fan jest zaangażowany w treść strony internetowej (duża ilość like’ów, komentarzy, udostępnień) tym bardziej wzmacnia się przekazywanie. Konkursy mogą być silnym narzędziem dla marketerów Facebook’owych jak oczęść społecznej strategii do wzrostu ich społecznej wspólnoty.