6 Mitów E-mail Marketingu

Drukuj Drukuj Marzec 8, 2013 Email Marketing

Wyślij

Każdy wie, że nie powinieneś wysyłać tego samego e-maila dwa razy, prawda? BŁĄD.

E-mail marketing to jeden z najbardziej efektywnych sposobów na zwiększenie ruchu na stronie i wzrost sprzedaży. Niestety istnieje wiele błędnych przekonań jak dobrze się do tego zabrać. Wiele firm nie wysyła wystarczającej liczby e-maili reklamowych, a wiadomości tych, które to robią, rzadko są otwierane. Oto kilka mitów, które mogą stanąć ci na drodze do stania się wspaniałym e-mail marketerem.

 

Mit 1: Wysyłając wiele e-maili irytujesz swoich klientów

Z testów wynika, że dopóki twoje wiadomości i ich tematy pozostają świeże, urozmaicone i nie wydają się spamem, dopóty mało prawdopodobna jest możliwość ich wysłania w zbyt dużej ilości do klientów. Tak, niektórzy mogą zrezygnować. Jednakże wpływ jaki uzyskasz dzięki wysłaniu wiadomości przeważa utratę kilku subskrybentów. Poza tym, można zmniejszyć liczbę rezygnujących osób dając klientom możliwość ograniczenia liczby e-maili, które będą otrzymywać. To może pomóc zachować jakiś procent osób, które chciały się całkowicie wypisać.

 

Mit 2: Nie powinieneś wysyłać tego samego e-maila dwa razy

Zawsze można wysłać tę samą wiadomość, ale lekko zmienioną. Dobrym sposobem jest przesłanie „re-maila” 48 godzin po pierwszym mailingu, o takiej samej treści, ale innym tytule, do tych osób, które pierwszej wiadomości w ogóle nie otworzyły. Takie działanie może nawet podwoić rezultaty. Co więcej możesz to zrobić bez zbędnego wysiłku związanego z pisaniem i projektowaniem kolejnego e-maila.

 

Mit 3: E-maile powinny być krótkie i „słodkie”

To oczywiste, że każda wiadomość powinna w sobie zawierać wezwanie do działania. Jednakże e-mail na tym się nie kończy. Niektórzy klienci chcą dowiedzieć się czegoś więcej lub zobaczyć dodatkową treść. Daj im to czego chcą. Dodaj wiersz bestsellerów, nowych produktów, tego co polecają inni klienci i inne przydatne informacje.

 

Mit 4: Zawsze należy stworzyć nową wersję

Niektóre z najlepszych e-maili to te, które już wysłałeś. Nie ma sensu od nowa wymyślać koła! Zastanów się, które z twoich wiadomości wysłanych 4-6 miesięcy temu działały najlepiej. Obrób je i prześlij. Klienci tego nie zauważą, a jest to sposób na otrzymanie nowej wersji wiadomości przy znacznie mniejszym wysiłku.

 

Mit 5: Potrzebujesz opisowego tematu wiadomości

Tak naprawdę dopóki nie masz jakiejś dobrej wyprzedaży, której ludzie nie mogą odrzucić, opisowy i zorientowany na transakcję temat wiadomości zazwyczaj nie działa zbyt dobrze. Co tak działa? Kreatywne, chwytliwe, przyciągające wzrok tematy. W związku z tym bądź kreatywny, dowcipny i zabawny. Jeśli sprawisz, że ludzie się uśmiechną nie będą chcieli rezygnować z otrzymywania twoich wiadomości.

 

Mit 6: Przedsiębiorstwa powinny wysyłać newslettery

To nie jest tak, że klasyczne comiesięczne newslettery są całkowicie nieefektywne. Po prostu lepiej jest poświęcić czas potrzebny na jego wysłanie i przygotowanie na wysyłanie e-maili z większą częstotliwością. Faktem jest, że ludzie lubią niewielkie dawki informacji, co oznacza, że twoje starannie przygotowane newslettery będą czytane przez mniejszą liczbę osób niż byś chciał. Jeśli przerzucisz ten wysiłek na stworzenie większej liczby e-maili z „lżejszą” treścią, prawie zawsze otrzymasz większy zwrot.

Które z tych mitów spotykacie najczęściej? A może sami „padliście ich ofiarą”?  Chętnie poznamy Wasze doświadczenia! 

 

  • Bardzo dobre spostrzeżenia, na które każdy kto stosuje e-mail marketing powinien zwracać uwagę. Sam na pewno dostosuję się do nich. Myśle, że jeszcze kolejnym mitem może być częstotliwośc wysyłania wiadomości. Można wysyłać nawet codzienne wiadomości, jednak należy o tym poinformować na początku.
    należy o tym pamiętać – dzięki temu uzyskamy mniejszy współczynnik wypisów z naszej listy.

Przeczytaj poprzedni wpis:
6 Sposobów na Podwyższenie Wartości Życiowej Klientów Poprzez E-mail Remarketing

Gdy przychodzi do analizy twojego biznesu internetowego, jedną z najważniejszych danych jest wartość życiowa klienta (LTV). Niestety jest ona często pomijana!...

Zamknij