6 kluczowych elementów strony przyjaznej konwersji

Drukuj Drukuj Kwiecień 2, 2014 Bez kategorii

Nie jesteś usatysfakcjonowany liczbą potencjalnych klientów lub sprzedażą, które generuje twoja strona internetowa? Sceptycznie podchodzisz do wydawania większej sumy pieniędzy na marketing skoro ROI strony jest fatalne? Istnieje szansa, że masz stronę internetową, która nie została zbudowana lub przeznaczona do generowania konwersji.

W tym artykule przedstawimy 6 kluczowych elementów by strona była przyjazna konwersji, tak abyś mógł rozpoznać i wdrożyć rzeczy, które pomogą ci w naprawieniu swojego biznesu.

conversion-friendly-website

Co to tak naprawdę znacz „przyjazna konwersji”?

Zdefiniujmy te słowa żeby lepiej zrozumieć w jaki sposób można sprawić aby twoja strona była przyjazna konwersji.

Przyjazna konwersji to kolejny sposób żeby opisać stronę internetową, która jest zaprojektowana, opracowana i wypełniona treścią, która przyciąga odwiedzających do wykonywania czynności, które są cenne dla twojej firmy.

Projekt = branding, grafika, kolory, czcionka, layout i ogólny interfejs użytkownika (UI)

Opracowanie = architektura witryny, kodowanie, funkcjonalność, szybkość i ogólne doświadczenie użytkownika (UX)

Treść = tekst, media, wiadomości i ogólne informacje

Wszystko razem, gdy jest zaplanowane, wdrożone i odpowiednio zoptymalizowane tworzy stronę internetową przyjazną konwersji – taką, która może stworzyć potencjalnych klientów, rejestracje i sprzedaż dla ciebie.

Zanim możesz ocenić swoją stronę musisz odpowiednio śledzić swoją konwersję.

Śledzenie konwersji 101

Zanim będziesz wiedział jak dobrze twoja strona konwertuje odwiedzających w potencjalnych klientów lub kupców musisz mieć na niej odpowiedni system śledzenia konwersji.

Istnieje wiele narzędzi, które mogą pomóc ci w dostarczeniu wielu cennych danych, ale najczęściej wybieranym jest Google Analytics.

Można stworzyć wiele artykułów na temat używania Google Analytics, ale tutaj przedstawimy tylko podstawowy sposób skonfigurowania programu, aby śledzić konwersje.

Konfiguracja celów konwersji

Cel to dana metryczna, którą każdy właściciel strony może określić i ustawić jako „konwersję” na ich stronie. Powszechnymi celami stron internetowych są:

  • Użytkownik odwiedza specyficzny kod URL
  • Użytkownik spędza określoną ilość czasu na stronie
  • Użytkownik odwiedza określoną liczbę podstron podczas jednej wizyty
  • Użytkownik wykonuje określoną akcję (ściąga plik, wchodzi w interakcję z elementem flashowym, itd.)

Najbardziej podstawowym typem celu konwersji jest ten, który wiąże się z odwiedzeniem przez użytkownika konkretnego kodu URL. Przykładem może być odwiedzenie strony z podziękowaniem, która jest używana do potwierdzenia przesłania formularza internetowego i dalszego zaangażowania użytkownika.

celekonwersji

Oto jak ustawić Google Analytics:

  1. Wybierz profil, który chcesz dodać do celów.
  2. Wybierz Cele z Menu.
  3. Kliknij +Cel, aby dodać nowy cel.
  4. Nazwij swój Cel.
  5. Wybierz Docelowe URL w Typie Celu.
  6. Dodaj swój Docelowy URL (np. /dziekuje/)
  7. Wybierz Typ Dopasowania (zazwyczaj Dokładne Dopasowanie)
  8. Dodaj Wartość Celu (jeśli znasz wartość pieniężną swojego celu)
  9. Ustaw swój Lejek Celu (jeśli znasz ścieżkę, przez którą musi przejść użytkownik aby osiągnąć cel)
  10.  Kliknij Zapisz.

Konfiguracja transakcji e-commerce

Jeśli twoja strona sprzedaje produkty lub usługi z twojego sklepu internetowego będziesz chciał ustawić (zamiast celów konwersji lub dodatkowo) śledzenie e-commerce.

Jaka jest różnica pomiędzy celem, a transakcją?

  • podczas wizyty cel konwersji może zdarzyć się tylko raz, transakcja e-commerce kilka razy

Przykład:

Jeśli jednym z twoich celów jest ściągnięcie pliku PDF i jest to warte 5 dolarów, będziesz widział tylko jedną konwersję ściągnięcia na wizytę ( 5 dolarów na wizytę ) bez względu na to ile ściągnięć miało miejsce.

Jeśli śledzisz każdy ściągnięty PDF jako transakcję e-commerce będziesz widział tyle transakcji ile ściągnięć miało miejsce.

Dla strony e-commerce śledzenie konwersji jest koniecznością, zwłaszcza, że jest to najlepszy sposób by pozostać na szczycie ROI z wysiłków marketingowych.

Oto jak ustawić to w Google Analytics:

  1. Kliknij zakładkę Ustawienia Profilu.
  2. W ramach sekcje Ustawienia E-commerce wybierz Tak, strona/aplikacja E-commerce.
  3. Kliknij Zastosuj.

Co czyni stronę przyjazną konwersji

Istnieje kilka, jeśli w ogóle, powodów aby mieć stronę internetową przeznaczoną do czegoś innego niż zarabianie pieniędzy. I jedynym sposobem na to jest generowanie konwersji. Mimo tego, że każda strona może mieć inne cele konwersji niektóre rzeczy są stałe i te rzeczy są fundamentem strony przyjaznej konwersji.

optimal-landing-page

Oto kilka z tych podstawowych rzeczy, które nie mogą być zignorowane i muszą być stale optymalizowane.

Ruch kierowany

Najprostszym sposobem do zdobycia większej liczby konwersji jest przyciągnięcie większego, powiązanego ruchu. Zanim jednak to zrobisz musisz poznać swoich odbiorców wewnątrz i na zewnątrz. Musisz wiedzieć kim są, czego potrzebują i gdzie spędzają czas online.

Tylko gdy jesteś w stanie odpowiedzieć jednoznacznie na niektóre z tych ważnych pytań dotyczących strategii marketingowych będziesz wiedział jak najlepiej dotrzeć do odbiorców, którzy wyprodukują dla ciebie najwięcej konwersji.

słowakluczowe

Kiedy już wiesz jak, kiedy i gdzie szukać gości, którzy najprawdopodobniej będą prowadzić do większej liczby konwersji twoim następnym krokiem powinna być optymalizacja strategii słów kluczowych.

Jeśli chcesz wygenerować jak najwięcej potencjalnych klientów, ściągnięć lub sprzedaży z twojego ruchu najmądrzejszym krokiem będzie przyciągnięcie płatnego lub organicznego ruchu.

Inne skuteczne sposoby na przyciągnięcie potrzebnego ruchu:

  • Użyj reklamy online, która pozwala ci na kierowanie jej do konkretnych odbiorców pod względem cech demograficznych.
  • Buduj relacje z innymi blogami, które utworzyły już publiczność, które będzie przydatna również dla ciebie.
  • Rozwiń więcej treści wokół fraz kluczowych, które przynoszą najlepszy typ odwiedzających.

Co zrobić: Jeśli nie masz wystarczającej ilości danych aby ocenić, które frazy kluczowe są dla ciebie cenne, rozważ wystartowanie krótkiej kampanii Google AdWords. Jeśli tak zrobisz będziesz w stanie zebrać informacje, które dadzą ci lepszy pogląd na to, które frazy generują największy ruch z najwyższym zainteresowaniem i prowadzą do aktualnych konwersji.

Użyteczność

Aby nie marnować żadnej szansy na konwersję z ruchu, który trafia na twoją stronę musisz upewnić się, że twoja strona dostarcza optymalne doświadczenie w zakresie użyteczności. Jeśli goście frustrują się przebywając na twojej stronie, można z góry założyć, że nie przejdą konwersji.

Istnieją konkretne sposoby na poprawę strony tak, żeby zapewniała lepsze doświadczenia użytkownikom, ale może chcesz po prostu zacząć od podstaw.

uzytecznosc

Większość typowych problemów z użytecznością można uniknąć lub rozwiązać przez skupienie się na kilku bardzo podstawowych rzeczach.

Oto część z nich:

  • Sprawienie aby każda z twoich stron ładowała się tak szybko jak to możliwe.
  • Uproszczenie nawigacji w witrynie.
  • Pamiętanie o dostępności.
  • Upewnienie się, że formularze rejestracji i zakupu są łatwe w użyciu.
  • Uczynienie swojej strony przyjaznej urządzeniom mobilnym.

Co zrobić: Zacznij zbierać opinie użytkowników na twojej stronie internetowej zamiast po prostu podejmować decyzje. Poprzez rozmowę z klientami i zespołami (obsługa klienta i sprzedaż), którzy najczęściej używają twojej strony, będziesz w stanie dostrzec rzeczy, które wymagają natychmiastowej reakcji. Jeśli chcesz lepszej informacji zwrotnej spróbuj wdrożyć takie narzędzia jak UserVoice lub KISS Metrics.

Powiązanie z marką

Nawet ruch z grupy docelowej, który trafia na stronę przyjazną użytkownikowi może wyjść ze strony. Zdarzy się tak jeśli nie są w stanie powiązać się z marką. Najbardziej frustrującą rzeczą w takiej sytuacji jest to, że jest to bardzo subiektywne i jest trudne do śledzenia w analizach.

Wiedza o twojej publiczności może pomóc ci w zmniejszeniu liczby takich sytuacji, ale jasna komunikacja komunikacja przez dobrze przemyślany projekt to długa droga do produkcji konwersji.

powiazaniezmarka

Na dodatek, posiadanie małej osobowości i pozwolenie na pokazanie tego na twojej stronie może pomóc gościom na połączenie się z twoją marką w łatwiejszy sposób.

Oto kilka przydatnych technik zachęcających do połączenia się z marką:

  • Logo widoczne na każdej podstronie.
  • Wykorzystanie certyfikatów, referencji i oznaczeń aby zbudować zaufanie.
  • Wyposażenie strony w rzeczywiste komentarze umieszczone strategicznie w całej witrynie.
  • Stworzenie lepszej treści dla twoich klientów, która brzmi jak ty, a nie jak jakiś sprzedawca.

Co zrobić: Twórz kategorie dla różnych typów klientów, których masz. Gdy stworzysz te kategorie pomyśl jak je z nimi połączyć. Każdy w jakiś sposób będzie inny, więc musisz wziąć to pod uwagę dodając nowe strony, projekty i treść na swojej stronie. Lub, możesz nawet stwierdzić, że wszyscy są podobni i że jeden spójny głos jest najlepszym rozwiązaniem

Skoncentrowana zawartość

Jeśli zrobiłeś to wszystko o czym pisaliśmy powyżej jesteś w połowie drogi do stworzenia strony przyjaznej konwersji. To prawdopodobnie oznacza też, że jakość twojego ruchu i współczynnik odrzuceń są powyżej średniej.

Teraz musisz skupić się na treści tak, żeby ostali na twojej stronie dłużej. Wtedy będą się dla ciebie konwertować.

tresc

Nawet jeśli treści marketingowe wydają się być przereklamowane, treść wciąż pozostaje w tyle do ładnych elementów designu lub fajnych funkcjonalności strony.

Treść, w szczególności skoncentrowana zawartość, to to co będzie angażować twoich gości, interesować ich i sprawiać, że będą wracać po więcej. Ci odwiedzający nie tylko staną się klientami, ale także przysporzą ci większą liczbę klientów poprzez rekomendacje i społeczne wspominki.

Odpowiedz na te pytania, aby utrzymać skoncentrowaną zawartość:

  • Czym się pasjonują?
  • Jaki jest twój styl pisania? (zabawny, praktyczny, abstrakcyjny itd.)
  • Jaki jest cel tej treści?
  • Kto będzie czytał tę zawartość?
  • Czy ktoś będzie chciał podzielić się tą zawartością?

Co zrobić: Po prostu bądź prawdziwy. Zapomnij o tym, że chcesz coś sprzedać bądź być mądrzejszym niż reszta. Zamiast tego mów do klientów w normalny sposób. Niektóre branże mogą dyktować czy jest to odpowiednie czy nie (np. treści prawne), ale w większości branż jest miejsce na świeżą, nową, ekscytującą i prawdziwą treść. Pozwól na to by twoja osobowość i kultura organizacji była rozpoznawalna w twojej treści, a wtedy będziesz przyciągać większą ilość klientów.

Wezwania do działania

Do tej pory najczęstszym brakującym elementem w witrynach, które nie konwertują, jest wezwanie do działania. Niestety, ponieważ to właśnie ten element prowadzi do konwersji.

Odpowiedź na pytanie: „Jakie jest twoje główne wezwanie do działania?”, wcale nie musi być taka trudna jak niektórzy myślą.

wezwaniedodzialania

Wybranie efektywnego wezwania do działania wymaga wielu testów, ale od czegoś trzeba zacząć.

To czego absolutnie nie możesz zrobić (jeśli chcesz konwersji) to całkowite zlekceważenie wezwań do działania i nadzieja, że twój przycisk „Wyślij” lub „Kliknij tutaj” i linki pozwolą ci na przekonanie użytkowników do konwersji.

Oto kilka dobrych sposobów na optymalizację swoich wezwań do działania gdy testujesz różne opcje:

  • Uproszczenie wiadomości wokół wezwania (nagłówki, opisy, tekst przycisku)/
  • Bądź zabawny, sarkastyczny, śmieszny…po prostu bądź inny, aby twoje wezwanie do działania było niezapomniane.
  • Sprawdź niektóre z najlepszych miejsc aby zobaczyć co jest używane i działa dla innych firm (tak jak przykład MailChimp powyżej).
  • Często testuj i śledź swoje wezwania do działania dopóki nie znajdziesz optymalnej kombinacji.

Co zrobić: Pomyśl o tym dlaczego robisz to co robisz i wtedy stwórz wezwania do działania, które pomogą odwiedzającym się o tym przekonać. Jeśli twoje „dlaczego” kwestionuje status quo (jak Apple) to twoje wezwania do działania powinny być skupione na pomocy ludziom robiącym to co ty. Może tak się stać przez użytkowanie produktu, który nie jest konwencjonalny lub przez stworzenie usługi, które pomogą im iść pod prąd w ich branży.

Uproszczenie procesu konwersji

Szóstym kluczowym elementem jest uproszczenie procesu konwersji. Innymi słowy, jak łatwo i bezboleśnie można zarejestrować się, ściągnąć coś, zalogować lub kupić coś na twojej stronie.

Jeśli udało ci się ściągnąć gości aż do tego punktu na pewno nie chcesz ich stracić w takim momencie. Najlepszym sposobem aby temu zapobiec jest uczynienie procesu konwersji naprawdę prostym.

vimeo-form

Nawet jeśli poziom tolerancji twoich użytkowników jest wysoki kiedy dotrą tak daleko na ścieżce konwersji nadal chcesz się upewnić, że nic się nie dzieje i nic nie powstrzyma ich przed ukończeniem procesu.

Oto kilka prostych i dobrych sposobów na uproszczenie swojego procesu konwersji i zapobieganiu odrzuceniom na końcu twojego lejka:

  • Zawrzyj tylko te informacje, które są absolutnie konieczne.
  • Zapewnij inne opcje logowania/rejestracji, np. Facebook, Twitter, G+ itd.).
  • Dodaj linki (które otworzą się w nowym oknie), które wyjaśnią twoje warunki i politykę prywatności.
  • Nie dodaj przycisku Wyczyść lub Resetuj tuż obok przycisku Zatwierdź (jeśli kiedykolwiek przycisnąłeś nieodpowiedni przycisk to wiesz dlaczego).
  • Spróbuj zrobić tak, aby wszystkie etapy procesu znajdowały się na jak najmniejszej liczbie stron (najlepiej na jednej).
  • Nie zapomnij o optymalizacji strony dla urządzeń mobilnych. Inaczej stracisz tych klientów.

Co zrobić: Jeśli jest jakiekolwiek miejsce, aby wykorzystać swoje dane do analiz to jest to właśnie to miejsce. Użyj swoich Raportów Konwersji w Analytics aby zobaczyć gdzie odwiedzający odchodzą na ścieżce konwersji. Sprawozdanie z Przepływu Celu jest przydatne do wizualizacji tego jak konwersje wchodzą w interakcje z twoją ścieżką konwersji od początku do końca. Raport In-Page Analytics jest także bardzo pomocny aby zobaczyć jak użytkownicy popadają w interakcje z niektórymi stronami.

Konwersja to proces, nie projekt.

Jeśli jesteś w stanie zablokować te sześć elementów wymienionych powyżej, powinieneś być bardzo blisko od posiadania strony internetowej, która generuje potencjalnych klientów lub sprzedaży o wyższym średnim współczynniku konwersji.

typykonwersji

Nie zatrzymuj się tam. 

Pamiętaj aby wciąż wszystko testować, od designu przez treść do wezwania do działania, aby naprawdę doskonalić swoją stronę internetową.

W końcu upewnij się, że masz silny proces pielęgnowania potencjalnych klientów. Cała praca może pójść na marne jeśli nie będziesz kapitalizował wszystkich kontaktów i informacji, które zebrałeś. Zrób z tego użytek aby uzyskać stałe, spójne komunikaty do swoich klientów i potencjalnych klientów aby utrzymać swoją markę w ich umysłach.

Jeśli dasz im świetny produkt z jeszcze lepszą obsługą klienta lub wciąż będziesz produkował użyteczną treść, wróci do ciebie jeszcze więcej konwersji.

  • Bardzo fajny artykuł na pewno skorzystam z paru porad w nim zawartych 🙂

  • Przyznam, że ciekawe rozgryzienie tematu. Na pewno do artykułu jeszcze powrócę, żeby skorzystać z rad. 🙂

  • Ciekawy artykuł. Long taile są ok jak chce być ukierunkowany głównie na konwersje, a nie na ruch. Bo ruch przy nich na prawdę skąpy.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Czas w witrynie 2.0 – śledzenie czasu konwersji w Google Analytics

Średni czas spędzany przez użytkowników na twojej stronie wynosi 4 minuty. Czy to dobrze? Czy raczej powinieneś się o to...

Zamknij