5 ważnych miejsc na umieszczenie swojego formularza aktywacyjnego

Czy jesteś gotowy na rozszerzenie listy mailingowej swojej firmy? Jeśli tak to potrzebujesz umieścić swój formularz aktywacyjny w miejscach najbardziej zauważalnych przez odwiedzających twoją stronę. Nie chcesz umieszczać ich gdziekolwiek, chcesz umieścić je tam, gdzie najchętniej odwiedzający będą się zapisywać. Poniżej opisano 5 miejsc, wraz z korzyściami, w których możesz umieścić swój formularz.

Strony docelowe

Na początek będziesz chciał stronę przeznaczoną do przechwytywania rejestracji z e-mail. To strona, na której mówisz odwiedzającym dlaczego powinni zapisać się do twojej listy mailingowej.

Strona docelowa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W przykładzie widać stronę docelową stworzoną przez Unbounce. To strona poświęcona ludziom, którzy są gotowi aby kupić dom. Ta strona ma jeden cel: wpisanie przez kogoś adresu e-mail. Strona mówi, kto powinien się zarejestrować (potencjalni nabywcy domów) i dlaczego (ponieważ chcą nowego domu na czas, w budżecie i w 99 dni). W zamian za realizację celu firma oferuje bezpłatny przewodnik.

Korzyścią płynącą z posiadania strony docelowej poświęconej tworzeniu listy e-mail jest to, że możesz odwołać się do niej w każdym miejscu, aby pomóc w budowaniu tej listy. Przykładowo, możesz użyć tego jako linku docelowego w płatnych reklamach w sieciach społecznościowych i wyszukiwarkach. Możesz go również umieścić w:

  • stopce e-mail
  • na stronach, gdzie jesteś autorem treści
  • podpisie na forum
  • profilu społecznościowym
  • wszędzie gdzie istniejesz online

Jeśli oferujesz bezpłatną treść (tak jak w przykładzie), liczba rejestracji drastycznie wzrośnie. Zamiast prosić ludzi o wejście i zapisanie się do twojej listy mailingowej możesz to sprzedaż przez hasło „Ściągnij dziś bezpłatny przewodnik o ___!”.

Strony z darmowym pobieraniem

Jeśli oferujesz jakiekolwiek darmowe pliki do pobrania: e-booki, raporty, samouczki wideo itp., w zamian za to odwiedzający powinni dopisywać się do twojej listy mailingowej.

Darmowe pobieranie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Większość ludzi z radością wpisze swój e-mail w zamian za treść, którą uważa za wartościową. Co najlepsze, możesz korzystać z różnych bezpłatnych treść by ocenić, których abonenci chcą najbardziej.

Przykładowo, agencja marketingu cyfrowego może stworzyć darmowe e-booki o social media, optymalizacji wyszukiwarki, blogowaniu i innych strategiach marketingu online. Następnie mogą posegregować swoich subskrybentów w zależności od tego jaką treść dla siebie wybrali i odpowiednio kierować do nich swoją promocję.

Paski boczne

Jeśli twoja firma ma bloga i zawiera on pasek boczny jest to idealne miejsce dla twojego formularza do subskrybcji. Treść bloga przyciąga organiczny ruch, który zamienia każdy post na blogu w stronę docelową. W związku z tym, będziesz chciał zoptymalizować każdy kawałek treści swoim formularzem zapisu.

Paski boczne

 

 

 

 

 

 

Skoro odwiedzający wchodzą na twój blog ze względu na treść, najlepszym sposobem jest zachęcenie ich do zapisania się do listy mailingowej w celu zapoznania się z najnowszą treścią. W ten sposób, za każdym razem gdy opublikujesz coś co może spodobać się subskrybentom możesz wysłać im wiadomość e-mail z częścią posta lub jego streszczenie wraz ze wzmianką o aktualnej promocji.

Ewentualnie, jeśli chcesz by subskrybenci skupiali się tylko na treści bloga możesz przesyłać im linki zawierające silne wezwania do działania i aktualizacje na temat ofert innych treści takie jak webinaria, czy bezpłatne pliki do pobrania.

Pod koniec postu na blogach

Innym dobrym obszarem do konwersji odwiedzających w subskrybentów jest koniec treści na twoim blogu. Gdy ktoś skończy czytać wspaniały post będzie chciał być na bieżąco z aktualizacjami. Nie przegap uchwycenia ich gdy są najbardziej zainteresowani!!

Nagłówki i stopki

W końcu, możesz umieścić prosty formularz aktywacyjny w nagłówku i stopce. W ten sposób pozyskujesz ludzi, którzy sprawdzają jakie treści posiadasz na swojej stronie internetowej.

Nagłówek

 

 

 

 

To odpowiednie miejsca do uchwycenia kogoś kto jest w pośpiechu i nie ma czasu by zagłębić się w treść twojej strony. Daj im po prostu dobry powód na wpisanie swojego adresu e-mail!

Stopka

 

 

 

 

 

 

 

Choć nagłówek nie da ci wiele miejsca na przekonanie ludzi do zapisania się, stopka da ci wiele możliwości do promowania darmowych plików i omówienia korzyści wynikających z przystąpienia do listy mailingowej.

W jakich innych miejscach wy umieszczacie swoje formularze?

  • Jest pełno fajnych stron, gdzie można przesłać landing, podpiąć domenę ze stroną i formularzem. Nie polecam umieszczania formularza w formie pop-up na podstronie Kontakt. Uciążliwe.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Budżetowanie AdWords: Nie wszystkie kampanie są sobie równe!

Pół wyniku i trzy lata temu Google wyprowadziło na tym kontynencie AdWords, poczęte w wyszukiwaniu i przeznaczone do ukazania, że...

Zamknij