5 Wskazówek Do Optymalizacji PPC dla Efektywnego Zarządzania Kampanią

PPC Optimization TipsZarządzanie kampanią marketingową Pay Per Click (PPC) w Google AdWords może być trochę kłopotliwe. Często te kampanie z wielu powodów, są po prostu chaotyczne.

Czasami, aby kampania PPC była rentowna trzeba się wiele nauczyć. Poniżej znajduje się kilka prostych wskazówek dotyczących optymalizacji, które pojmą nawet początkujący reklamodawcy. Korzystając z tych porad można bardzo szybko osiągnąć lepsze wyniki w swojej kampanii AdWords.

 

Zoptymalizuj stawki dla słów kluczowych

Jeśli używasz przybliżonego dopasowania stawek, prawdopodobnie twojej kampanii AdWords brakuje wydajności. Przybliżone dopasowanie słów kluczowych jest bardzo rozległe i często prowadzi do wyświetlania reklam na niepożądane zapytania.

Jednym z pierwszych kroków optymalizacji kampanii PPC jest sprawdzenie Wyszukiwane Hasła, które znajdują się w zakładce Wymiary w AdWords.

 

PPC Optimization Tips

 

Możesz przetestować Wyszukiwane Hasła w grupach reklam lub podstawach kampanii, oraz dla danego okresu. Ta funkcja pokazuje ci dokładne zapytania, które spowodowały wyświetlenie się twojej reklamy. Te informacje są dość istotne, a czasami mogą być bardzo zaskakujące.

 

PPC Optimization Tips

 

To narzędzie może być użyte nie tylko do optymalizacji technik licytacji słów kluczowych, ale może także pomóc w identyfikacji wykluczających się słów kluczowych (patrz poniżej).

PPC Optimization TipsBy uczynić swoją kampanię PPC bardziej efektywną użyj dokładnego dopasowania i zmodyfikowanego przybliżonego dopasowania. Zmodyfikowane przybliżone dopasowanie używa znaku „+” przed słowem kluczowym, które musi się znaleźć w haśle wyszukiwanym przez użytkownika, żeby reklama została wyświetlona.

W przeciwieństwie do dokładnego dopasowania (które może posiadać pewne ograniczenia), zmodyfikowane przybliżone dopasowanie pozwala na uchwycenie długiego ogona zapytań, wciąż pozostając w pewnych granicach. Kiedy twoja nowo zoptymalizowana kampania będzie trwała już jakiś czas, odwiedź ponownie Wyszukiwane Hasła, żeby poszukać wykluczających się słów kluczowych. Zmodyfikowane przybliżone dopasowanie może wciąż powodować niepożądane skutki, ale jeśli będziesz wszystko stale nadzorował możesz się na to zdecydować.

 

Ćwicz Peel n’ Stick

Stworzone przez guru AdWords’a Perry’ego Marshall’a, „Peel n’ Stick”, jest praktyką polegającą na wyborze słów kluczowych o niskiej skuteczności i umieszczaniu ich w innej, bardziej odpowiedniej grupie reklam (lub tworzeniu nowych grup reklam).

Prawdą jest, że kampania PPC prawie zawsze będzie lepiej działać kiedy grupy reklam zawierają skoncentrowane skupiska odpowiednich słów kluczowych (skupiska po 2-5 słów kluczowych są zazwyczaj optymalne).  To umożliwia reklamodawcy na lepsze skierowanie reklam i stron docelowych.

Pomyśl, gdy posiadasz listę słów kluczowych dla pralni w jednej grupie reklam, próbujesz uchwycić cały ruch z wyszukiwania jedną reklamą i jedną stroną docelową. To bardzo nieefektywne. Dzięki stałemu doskonaleniu techniki „Peel n’ Stick” jesteś w stanie podzielić swoje słowa kluczowe na skoncentrowane grupy reklam.

W rezultacie może wzrosnąć ocena jakości twoich słów kluczowych, koszt za kliknięcie może się zmniejszyć, a wskaźnik konwersji może bardzo wystrzelić w górę (ponieważ możesz rozwijać wysoce ukierunkowane strony docelowe na grupy reklam).

 

Wykorzystaj rozszerzenia reklam

Mocna strategia optymalizacji kampanii PPC, która może znacznie poprawić współczynnik klikalności (CTR) twoich reklam, wdraża także Rozszerzenia Reklam.

 

Ad Exentions PPC Optimization Tips

 

Rozszerzenie Reklam jest prostym (i darmowym) narzędziem, które może znacząco poprawić prezentację twoich reklam, jak również rozwinąć stałość reklam w wynikach wyszukiwania. Przez zabieranie użytkowników do stron docelowych w celu zaspokojenia ich potrzeb, Rozszerzenia Reklam (zwłaszcza „Linków do podstron”) mogą także ułatwić optymalizację współczynnika konwersji (CRO).

 

PPC Optimization Tips

 

Rozszerzenia Reklam są określane na podstawie kampanii (nie na grupie reklam), więc należy pamiętać, że każde Rozszerzenie Reklamy wpłynie na wszystkie grupy reklam w danej kampanii. Jest wiele Rozszerzeń Reklam, których możesz użyć. Warto wypróbować kilka typów i sprawdzić jak działają w przypadku naszej kampanii PPC i ogólnych celach konwersji.

Trzeba także pamiętać, że niektóre Rozszerzenia Reklam (np. Linków do podstron), będą działać tylko w momencie, gdy reklama jest wyświetlana w najlepszych ofertach (najlepsze wyniki od 1 do 3). W związku z tym należy się upewnić, że licytujesz wystarczająco wysoko, by efektywnie ich użyć w swojej kampanii.

 

Podział testowania wydania reklamy

Podczas optymalizacji kampanii PPC Wydanie Reklamy jest często pomijanym elementem. Może ono wpłynąć zarówno na jakość wyników słów kluczowych, ale także może mieć także wpływ na to, jak dobrze użytkownicy reagują i wchodzą w interakcję z reklamą.

Kiedy kampania PPC przechodzi optymalizację, często można zobaczyć grupy reklam, które uruchamiają tylko jedną reklamę. Zamiast tego grupa reklam powinna być podzielona na od 2 do 5 wariantów, w zależności od tego ile jest wyszukań na dane słowo kluczowe.

Podział testowania wydania reklamy jest permanentnym wysiłkiem, który daje trwałe i szczegółowe śledzenie oraz  zapewnia organizację. Podstawowym celem jest określenie semantyki, która jest najbardziej skuteczna w generowaniu kliknięć. Pomiarem, którego będziesz chciał użyć do śledzenia twoich podzielonych testów jest współczynnik klikalności.

Przed dokonaniem zmian w reklamach upewnij się, że dane są statystycznie istotne. Bądź także pewny, że twoje reklamy zostały wyświetlone wystarczającą ilość razy, by móc podjąć dobrą decyzję na podstawie twoich testów.

 

Badanie wykluczających słów kluczowych

Kiedy już się dostroisz i zoptymalizujesz swoją kampanię PPC będziesz chciał co jakiś czas zbadać wykluczające słowa kluczowe. To gwarantuje, że nie marnujesz swoich cennych reklam na niepotrzebne kliknięcia.

PPC Optimization TipsJak wcześniej wspomniano jednym z lepszych narzędzi do identyfikacji wykluczających słów kluczowych są Wyszukiwane Hasła. Tam możesz znaleźć odmiany niechcianych słów kluczowych (np. „wolny” i „opinie”), które możesz dodać do listy wykluczających słów kluczowych. W celu wyszukania wykluczających słów kluczowych możesz także użyć funkcji auto uzupełniania w wyszukiwarce Google.

Lista wykluczających słów kluczowych znajduje się w zakładce „Słowa Kluczowe” na dole strony w programie AdWords. Możesz dodać je na podstawie kampanii lub grupy reklam. Bądź tylko pewny, że umieszczasz tam słowa, o których jesteś przekonany, że wywołują niepożądane skutki.