4 wskazówki dotyczące efektywności przy kampaniach PPC

Czerwiec 5, 2012 Marketing w Wyszukiwarkach

 

Kiedy firma zaczyna zajmować się reklamą, bardzo często korzysta z płatnego wyszukiwania, aby zwiększyć swoją sprzedaż. Kończy się to zazwyczaj tym, że jest rozpraszana przez krzykliwe rzeczy, takie jak wyświetlenia i kliknięcia. Mimo, że z punktu widzenia konwersji jej kampanie są wyjątkowo trudne, to nie potrafi jednak wycofać się z programu, gdyż nie chce stracić tych krzykliwych i „efekciarskich” wskaźników. Pod wieloma względami, płatne wyszukiwanie można porównać do igrania z ogniem. Może wydawać nam się zabawne, ale jeśli nie jest kontrolowane, to może przynieść dużo więcej szkody niż pożytku. Co zrobić zatem, aby uniknąć tych szkód?

Poniżej znajduje się kilka wskazówek dla kampanii w wyszukiwarkach, które pomogą utrzymać je pod kontrolą, bez konieczności wydania wszystkich pieniędzy.

1. Ustal, ile jesteś w stanie zapłacić za leada lub konwersję.

Na podstawie średniej wartości zamówienia czy innego czynnika, który decyduje o naszych kosztach operacyjnych, powinniśmy ustalić, ile wart jest dla nas dany klient. Kiedy już to wiemy, to całkiem łatwo można wycofać się do akceptowalnej dla nas kwoty CPA (Cost-Per-Action / Acquisition).

Jeśli około 10% wszystkich leadów prowadzi do sprzedaży, a każda sprzedaż warta jest 1000 dolarów, to łatwo możemy obliczyć, ile wart jest dla nas dany klient, mnożąc całość przez współczynnik konwersji. W rezultacie otrzymujemy takie równanie: 1000 x 0,1 = 100$. Tak więc możemy rozsądnie zapłacić 100 dolarów za każdego leada. Jest to oczywiście tylko jeden z przykładów. Zawsze należy być ostrożnym z liczbami, ponieważ współczynniki konwersji miedzy kanałami marketingowymi mogą drastycznie różnić się.

WSKAZÓWKI BEZPIECZEŃSTWA DLA PŁATNEGO WYSZUKIWANIA:  Zarządzaj swoimi płatnymi kampaniami wyszukiwania, aby ustawić CPA. Wygenerowanie za pośrednictwem konta Google AdWords pietnastu konwersji pozwala ustawić licytacje, które automatycznie wybierają średnią stawkę CPA. Dzięki temu nie tracimy pieniędzy na kliknięcia, które do niczego nie prowadzą.

 

2. Określ, które organiczne słowa kluczowe zwiększają ruch i konwersję na Twojej stronie internetowej.

O wiele łatwiej jest zwiększyć skuteczność płatnej kampanii wyszukiwania, jeśli wiemy jaka treść, słowa kluczowe i zachowania użytkowników mogą odnieść największy sukces. To co wynika z naturalnego ruchu na naszej stronie, może prowadzić  do kształtowania konta płatnego wyszukiwania oraz wybrania, które słowa kluczowe powinny znaleźć się w naszej ofercie.

WSKAZÓWKI BEZPIECZEŃSTWA DLA PŁATNEGO WYSZUKIWANIA: Rozszerz listę słów kluczowych, które poprzez organiczne wyszukiwanie zwiększają ruch na stronie internetowej. Oddziel słowa kluczowe związane z marką od słów „niemarkowych”. Użyj wszystkich słów kluczowych oraz błędów wymowy związanych z marką, jako słów kluczowych w swojej kampanii. Następnie określ, które słowa kluczowe niezwiązane z marką prowadzą do największego ruchu, sprzedaży i największej liczby leadów. Ta lista jest przewodnikiem, który pomoże zorganizować nam płatną kampanię wyszukiwania oraz grupy reklamowe (bardzo istotne są tu hasła reklamowe, grupy słów kluczowych oraz strony docelowe).

 

3. Stałe obserwuj słowa kluczowe i ustawienia typów dopasowania.

Można w to wierzyć lub nie, ale bardzo łatwo jest zgromadzić mnóstwo kliknięć pochodzących ze słów, które nie mają nic wspólnego z naszym produktem czy usługą. Jest to prawdopodobnie jeden z najprostszych sposobów, aby wypalić się finansowo. Istnieje wiele możliwości ustawienia różnych typów dopasowania słów kluczowych w płatnym wyszukiwaniu, dzięki którym wyszukiwarka uruchomi reklamę w odpowiednim momencie. Można nie tylko wskazać wyszukiwarce, co nasze reklamy mają pokazywać, ale także można ustawić wykluczające słowa kluczowe, które poinformują, kiedy nie chcemy, aby reklama była pokazywana.

WSKAZÓWKI BEZPIECZEŃSTWA DLA PŁATNEGO WYSZUKIWANIA: Wszystkie wyszukiwarki dają możliwość dostępu do sprawozdania pokazującego, które słowa kluczowe wpisywali użytkownicy wyszukiwarek, aby uruchomić i kliknąć w naszą reklamę. Jest to ‘Search Terms Report’ w Google AdWords. Staraj się regularnie ściągać ten raport (po założeniu konta najlepiej codziennie) i dodaj jako negatywne do swojego konta te słowa, które nie mają nic wspólnego z twoją firmą. Ponadto, można dodać i dopasować do słów kluczowych te słowa, które dobrze sobie radzą, aby zwiększyć  efektywność na stronie internetowej.

 

4. Korzystaj z pomocy z zewnątrz.

Jeśli tylko mamy wystarczającą ilość pomysłów i wykażemy się odpowiednią pracowitością w tworzeniu płatnego programu wyszukiwania, to nie jest to takie trudne, aby zrealizować założony cel. Jeśli jednak nie będziemy uważnie śledzić naszego konta i poświęcać na to odpowiedniej ilości czasu, to bardzo szybko stracimy nasze pieniądze.

WSKAZÓWKI BEZPIECZEŃSTWA DLA PŁATNEGO WYSZUKIWANIA: Jeśli nie masz czasu, aby zoptymalizować swoje kampanie i zmaksymalizować współczynnik ROI, zleć to komuś innemu. Istnieje wiele agencji i firm, które pomagają w rozpoczęciu i „nabraniu prędkości” przy płatnych kampaniach w wyszukiwarkach. Także płatne serwisy, takie jak Trada, pobierają jedynie opłaty na podstawie wyników danego programu.

 

Więcej informacji na temat tworzenia efektywnych płatnych kampanii wyszukiwania, które uzupełnią naszą strategię organicznego wyszukiwania, może dostarczyć e-book: An Introductory Guide to Paid Search.