4 sposoby na poprawę reklamy w modelu efektywnościowym na Facebook’u

PoprawWyniki

W szybko rozwijającym się świecie reklamy w modelu efektywnościowym Facebook stał się istotną częścią ogólnego planu marketingowego. W ostatnim panelu, eksperci bezpośredniej odpowiedzi spotkali się w siedzibie głównej Facebook’a by przedyskutować najlepsze praktyki w tym obszarze na Facebook’u, które poprawią konwersję i obniżą koszt uzyskania potencjalnego klienta. Na panelu podzielono się łatwymi w realizacji strategiami konwersji wysokich wartości perspektyw na Facebook’u. Dowiedz się jak zwiększyć skuteczność kampanii reklamowych na Facebook’u poprzez wykorzystanie czterech dźwigni.

1. Umiejscowienie

Tradycyjnie reklamodawcy na Facebook’u używali reklam domeny po prawej stronie strony. Jednakże, biorąc pod uwagę różnorodność nowo dostępnych miejsc reklamowych, wielokrotność miejsc reklamowych wpływa na lepszą konwersję celów i wydajność. Sama reklama zamieszczona w News Feed’zie jest osiem razy bardziej angażująca niż reklamy po prawej stronie i są jedynym sposobem by dotrzeć do użytkowników urządzeń mobilnych. Pamiętaj, że aby uzyskać jak najlepsze rezultaty dobrze jest opublikować angażującą treść z dobrymi obrazkami i korzystać z wielu odmian reklam.

2. Format reklamy

Tak więc, które reklamy najlepiej działają w News Feed’zie? Susan Buckner, Product Marketing na Facebook’u, zachęca do zamieszczania reklam w następujących miejscach:

  • Photo Page Post Ad – Jest to największe umieszczenie, zaprojektowane specjalnie do News Feed’u. Kiedy zdjęcia przyciągają uwagę do twojej wiadomości, to miejsce działa najlepiej. Przez użycie skróconego kodu URL w tekście reklamy marketerzy widzą więcej ruchu poza stroną.
  • Link Page Post Ad – Z większą nieruchomością poświęconą temu co dzieje się poza stroną, to lokowanie jest najlepsze gdy zdjęcia nie są takie ważne.
  • Sponsored Stories – Zbudowany wokół zaangażowania użytkownika, Sponsored Stories są wiadomościami pochodzącymi od znajomych o ich aktywności na stronie, aplikacji czy wydarzeniu, którego widoczność podkreślił reklamodawca. Celem płatnego promowania aktywności organicznych użytkowników jest wykorzystanie skuteczności w społecznym kontekście , aby uzyskać większą liczbę użytkowników do wykonania takiej samej czynności jak znajomy.
  • Oferty – Gdy użytkownik zatwierdzi ofertę, promocja jest udostępniana na ścianie, dlatego z tego miejsca może rozpocząć się viral. To świetny sposób na zwiększenie dystrybucji i bazy klientów.
  • Mobile App Install Ad – Ten typ reklam jest najlepszy do kierowania użytkowników do instalowania aplikacji i pobierania plików. Może być skuteczny w całej branży i pozwala na kreatywną optymalizację.

3. Targetowanie

Facebook łączy się z właściwymi ludźmi bardziej efektywnie. W rzeczywistości, w porównaniu do 50 % innych kanałów ta platforma jest w 90 % bardziej dokładna w znajdowaniu właściwych ludzi. Ta różnica lepszego ukierunkowania to 44 % oszczędności w kosztach, nie zależnie czy poszukujesz czy przeprowadzasz remarketing. W zależności od celu te narzędzia do targetowania mogą ci pomóc w prowadzeniu biznesu.

  • Rodzime Targetowanie – Użyj wspólnych cech, takich jak zainteresowania czy stan cywilny żeby znaleźć użytkowników Facebook’a. Narzędzie to jest najlepsze do poszukiwań.
  • Niestandardowi odbiorcy – Nieważne czy poszukujesz czy przeprowadzasz remarketing użyj informacji offline o klientach (e-mail, numer telefonu) aby dotrzeć do nich na Facebook’u.
  • Facebook Exchange – Bardzo skuteczne narzędzie do remarketingu. Pozwala na znalezienie użytkowników, którzy potwierdzili zainteresowanie twoją marką na innych stronach i odnalezienie ich na Facebook’u.

4. Optymalizacja

Standardowe stawki na kliknięcie (CPC) i za wyświetlenie (CPM) działają dobrze przy podstawowych kampaniach lub mikro-targetowaniu. Facebook zaleca jednak używanie zastrzeżonych Optimized CPM (oCPM) opcji określania stawek aby dotrzeć do użytkowników , którzy są najbardziej skłonni do podjęcia danych działań. Badania pokazują, że testowanie więcej niż 50 kreatywnych kombinacji na kampanię i inwestowanie w tę o największej wydajności daje najlepsze rezultaty. Kreatywne kombinacje obejmują mieszanie stylu życia z obrazami produktu, dostosowywanie obrazów do odbiorców czy promowanie cen, specjalnych ofert i zniżek w tekście reklamy. Skoncentruj się na jakości twórczej w News Feed’zie.

„Społeczne odkrycie przyciąga rekomendację produktów i kliknięcia spoza strony. I [Facebook] staje się kluczowy dla ludzi, którzy chcą się dowiedzieć co kupić, dlatego reklamodawcy muszą mieć w nim głos.” – Lindsay, Facebook Business Marketing

Wykorzystaj te cztery czynniki sukcesu w marketingu opartym na modelu efektywnościowym na Facebook’u aby stworzyć bogate doświadczenia, które generują zaangażowanie. Przygotuj plan marketingowy przez identyfikację kluczowych wskaźników efektywności (KPI), ustawienie tagów kliknięć i tagów wyświetleń i zapewnienie dostarczenia wystarczającej liczby kreatywnych kombinacji. Gdy jesteś gotów by rozpocząć kampanię, przeprowadź tanie testy i powtórz. Społeczność Facebook’a w Preferred Marketing Developers ma wyłączny dostęp do API serwisu i może pomóc ci testować i optymalizować twoje kampanie.

  • Dodałbym jeszcze, że warto wprowadzić rozszerzenia reklam – szczególnie telefoniczne i lokalizacji. 😉

Przeczytaj poprzedni wpis:
Nawet kompanie winiarskie używają testów A/B: wzrost konwersji o 201 %

Założony w 1980 r., Majestic Wines (MW) jest znaną marką na bardzo konkurencyjnym brytyjskim rynku detalicznym wina. Podczas dążenia do...

Zamknij