3 techniki w social media: jak zdobyć więcej klientów?

Drukuj Drukuj Styczeń 7, 2013 Marketing Społecznościowy

Media społecznościowe mogą być skutecznie wykorzystywane w napędzaniu sprzedaży. A to z tego powodu, że pomagają rozpowszechniać wiadomości marketingowe dalej, szybciej i taniej. Jednak, większość firm walczy z mediami społecznościowymi albo nie zauważa żadnego zwrotu, jaki przynoszą. Nie ma to nic wspólnego z częstotliwością aktualizacji Facebook’a czy liczbą hashtag’ów, których używają na Twitterze.

 

Wszystko co możemy zrobić, to posłużyć się poniższymi taktykami.

 

 

TAKTYKA #1: Partnerstwo

Jednym z najlepszych sposobów, aby zobaczyć szybki wzrost klientów jest dogonienie innych źródeł.

Może to być coś prostego, tak jak istniejący ruch na stronie czy baza danych z klientami. Aby zwiększyć zaangażowanie i  podnieść wartość życia każdego klienta, wystarczy, że przeprowadzimy tych ludzi do naszych kont społecznościowych.

Możemy również skorzystać z rozwoju biznesu online i zdobyć partnerów, którzy będą promować nas wśród swoich odbiorców.

Można pomóc  im z problemami technicznymi albo zgodzić się na promocję, następnie w zamian za reklamę, podarować darmowe produkty. Tak czy inaczej, celem jest zidentyfikowanie blogerów, firm, organizacji non-profit etc., którzy dzielą z nami ten sam target.

Następnym krokiem jest wymyślenie kreatywnego sposobu partnerstwa i zapewnienie długoterminowej wartości. Może to być coś tak prostego jak sponsorowanie blogerów, aby dostarczać artykułów sponsorowanych.

Gdy partnerstwo jest stosowane prawidłowo, reklamy mogą być wyjątkowo skuteczne.

TAKTYKA #2: Reklama

Wbrew temu, co mówią eksperci ds. social media, reklama nadal jest świetnym sposobem na zdobycie większego ruchu, większej liczby klientów i leadów.

A ponieważ reklama społeczna jest jeszcze nowa, stanowi naprawdę dobrą inwestycję. Możemy na przykład zdobyć pożądane kliknięcia za jednego dolara czy nawet mniej.

Jednak media społecznościowe nie konwertują zbyt dobrze w sposób bezpośredni. Dlatego, warto stosować zachęty do zwiększania naszego współczynnika konwersji.

Może to oznaczać zniżkę na wakacje albo bezpłatną wysyłkę. Możemy również wypróbować ekskluzywnej treści albo różnych udogodnień. Typ bodźca, który wykorzystamy zależy od firmy i klientów.

 

 

Bez względu na to, jaką zachętę wykorzystamy, ważne jest uzmysłowienie sobie, że najlepsze reklamy to treści w dużej mierze opierające się na copywritingu (z konkretnymi tematami, haczykami i wyzwalaczami).

Prowadzi nas to do ostatniego punktu.

 

TAKTYKA #3: Marketing treści

Od pewnego czasu, hasło „marketing treści” nabiera dużego znaczenia i zaczyna nieustannie krążyć po Internecie.

Marketing oparty na treści pomógł rozwinąć niektóre z największych marek na świecie, takie jak Coca-Cola i Apple.

Treść online może przynieść nam wiele zwrotów. Dzięki niej, zwiększymy świadomość marki, zdobędziemy linki do SEO, wygenerujemy utrzymanie się e-mail marketingu i umieścimy treści w postaci wirusowej w social media.

Nie jest to jednak tak proste jak nam się wydaje. Nie da się bowiem masowo wyprodukować artykułów w piętnaście minut, a potem oczekiwać, że poruszą one ludzi. Nie da się również zapłacić 10 dolarów za wpis i założyć, że ruch zwyczajnie zacznie się wlewać na naszą stronę.

Istnieją konkretne elementy, które oddzielają zawodowców od amatorów. Możemy więc poświęcić trochę swojego czasu i nabyć potrzebnych umiejętności. Możemy też sowicie za nie zapłacić.

Każda z tych technik działa inaczej na różnych ludzi. W dużej mierze, zależy to od prowadzonej działalności, pozycji na rynku oraz klientów.

Jedynym elementem wspólnym jest fakt, że każda technika będzie nas coś kosztować. Może to rozczarować niektóre osoby, ponieważ wbrew powszechnemu przekonaniu, media społecznościowe nie są zupełnie darmowe.

Dochodowe partnerstwo zanim zacznie się opłacać, może trwać miesiącami albo latami. Reklama wymaga posiadania wcześniejszego kapitału. A sukces w content marketingu zależy od umiejętności i wiedzy.

A jeśli chcemy się dostać na następny poziom i wykorzystywać social media do zdobywania większej liczby klientów, to będziemy musieli odpowiednio w to zainwestować.

Przeczytaj poprzedni wpis:
25 niewielkich eksperymentów e-mail marketingowych przynoszących znaczące wyniki

Nie da się definitywnie sformułować jednego perfekcyjnego wzoru e-maila. Nie można powiedzieć, że w e-mail marketingu jedna rzecz jest lepsza...

Zamknij