Oczami użytkowników: 20 obowiązkowych elementów strony mobilnej

Drukuj Drukuj Styczeń 3, 2013 Badania & Raporty

Czy wciąż walczycie z optymalizacją swojej firmowej strony pod użytkowników mobilnych? Albo jeszcze gorzej, mieliście to w planach, ale byliście tak zajęci całym projektem, że nie wiedzieliście, od czego zacząć?

Zaczynanie od zera jest trudne. Google przeprowadził badanie ‘Czego oczekują dziś użytkownicy od strony mobilnej’, aby pomóc marketerom jednocześnie czyniąc ich życie trochę łatwiejszym. Badanie Google znalezione za pośrednictwem Marketing Land, przedstawia dwie pomocne perspektywy. Pierwsza, pomaga dokonać optymalizacji strony pod kątem mobilności poprzez sprawdzenie, jakie doświadczenia mają użytkownicy smartphonów odnośnie mobilnego przeglądania stron firm. Druga, zgłębia aktualne potrzeby i oczekiwania użytkowników smartphonów odnośnie mobilnej strony firmowej.

Poniższe dane prezentują tylko niektóre, najbardziej istotne dla marketingu mobilnego, wyniki badań przeprowadzonych przez Google. Dzięki nim, możemy spełnić oczekiwania i marzenia użytkowników.

 

Jakie doświadczenia z mobilnym przeglądaniem mają użytkownicy smartphonów:

 

1 # 96% użytkowników smartphonów trafiła na strony internetowe, które nie były zaprojektowane dla urządzeń mobilnych.

2 # 67% użytkowników jest bardziej skłonna do kupienia produktu czy usługi ze strony, która jest przyjazna użytkownikom mobilnym.

3 # 74% użytkowników stwierdziło, że jeśli strona jest przyjazna wydaniom mobilnym, to jest większe prawdopodobieństwo, że wrócą do niej w przyszłości.

4 # Z drugiej strony, 79% użytkowników, którym nie spodoba się to, co znaleźli na stronie mobilnej, będzie szukać potrzebnych informacji na innej witrynie.

5 # Ponadto, 52% użytkowników stwierdziło, że złe doświadczenia z mobilnością spowodowały, że rzadziej angażują się w firmę.

6 # I nawet jeśli użytkownicy bardzo lubią firmę, to jeśli jej strona nie jest mobilna, to 50% użytkowników będzie korzystało z niej mniej.

7 # 48% użytkowników przyznało, że czują się sfrustrowani i źli, kiedy widzą strony słabo zoptymalizowane pod kątem mobilności. 36% osób stwierdziło, że odwiedzając takie strony, czują się jakby marnowali tam swój czas.

8 # 48% użytkowników, którzy zgłosili, że dana strona internetowa firmy nie działa dobrze na ich smartphonach, przyjęło to jako wskaźnik, że firma nie dba o swój biznes.

Czego oczekują użytkownicy smartphonów w czasie przeglądania:

 

9 # 76% użytkowników potrzebuje mieć na stronie lokalizację i godziny otwarcia firmy.

10 # 64% użytkowników chce mieć możliwość połączenia się z firmą na ich stronie mobilnej, a 54% oczekuje, że wyśle e-maila z ich strony.

11 # 53% użytkowników chce pobierać aplikacje ze strony mobilnej danej firmy.

12 # 48% użytkowników, za pośrednictwem strony mobilnej danej firmy,  chce mieć dostęp do ich sieci społecznościowych.

13 # 41% użytkowników chce mieć możliwość odtwarzania plików video na stronie mobilnej firmy.

14 # 78% chce znaleźć to, czego poszukuje na stronie mobilnej za pośrednictwem zaledwie jednego lub dwóch kliknięć. Ten sam procent użytkowników wymienia pasek wyszukiwania na stronie, który będzie łatwy do znalezienia i prosty w obsłudze.

15 # 76% użytkowników chce, aby strona mobilna firmy lepiej pasowała do ich małych ekranów smartphonów. 64% odpowiedziało, że zależy im tylko na przewijaniu strony w dół lub w górę, a nie w lewo i w prawo.

16 # 69% użytkowników oczekuje większych przycisków, które będą bardziej przyjazne dla rozmiarów ich palców.

17 # 74% użytkowników chce, aby strony mobilne wyglądały czysto i wydajnie.

18 # 74% chce również opcji, aby przejść do pełnej, niemobilnej wersji strony.

19 # 73% użytkowników oczekuje, że strona mobilna ułatwi im zapisywanie informacji, które będą mogli wykorzystać w przyszłości.

20 # 73% użytkowników wymienia potrzebę krótszych formularzy. Najlepiej, żeby miały kilka pól i nie wymagały zbyt długiego przewijania.

 

Czy zoptymalizowaliście już swoją stronę internetową pod użytkowników mobilnych? Czy znajdują się na niej wszystkie wymienione powyżej elementy?

Przeczytaj poprzedni wpis:
7 kroków do osiągnięcia wysokiej konwersji w kampanii e-mail marketingowej

Znawcy marketingu powtarzają, że „pieniądze tkwią w liście”. Jednak samo stworzenie prostego formularza rejestracyjnego i nadzieja, że jeśli go zbudujemy,...

Zamknij