Jak śledzić ruch na stronie internetowej?

Drukuj Drukuj Maj 25, 2012 Narzędzia

Uruchomienie strony internetowej czy bloga, które będą wypełnione treścią i będą przynosiły dochody wymaga wykorzystania odpowiednich narzędzi. Dostępne są narzędzia, które są używane do tworzenia i zarządzania treścią. Są także takie, które stosuje się przy mierzeniu czasu pracy oraz czasu przestojów. W końcu, istnieją narzędzia, które służą do pomiaru skutków naszych wysiłków, które mają odzwierciedlenie w ruchu na stronie. Są to narzędzia do monitorowania ruchu, które można znaleźć na wyświetlaczu statystyk i dotyczą realizacji kampanii marketingowej online. Monitorowanie ruchu jest czynnością niezbędną, ponieważ to właśnie ruch przekłada się na sukces albo porażkę we wszystkim, co robimy.

Poniżej znajduje się kilka narzędzi do monitorowania ruchu, które można wykorzystać na swojej stronie. Można użyć ich do pomiaru różnych metryk, takich jak wizyty na stronie, ranking Alexa, wyszukiwanie słów kluczowych, konkurencja czy oglądalność strony. Większość z tych narzędzi jest darmowa, ale w przypadku niektórych serwisów trzeba zapłacić, aby móc z nich korzystać.

 

Alexa

Alexa to bezpłatne narzędzie, którego można użyć, aby pokazać popularność innych stron w porównaniu do naszej strony, uwzględniając zasięg czy liczbę wyświetleń. Alexa jest wyposażona w wyszukiwanie analityczne pokazujące, które z terminów używanych przez konkurencję przyciągają ruch na stronie. Najbardziej popularną funkcją tego narzędzia jest ranking ruchu, który bazuje na liczbie odsłon strony internetowej. Alexa posiada także wskaźnik reputacji, który pokazuje liczbę stron internetowych z linkami do naszej strony.

 

Compete

Compete w darmowej ofercie proponuje analizy konkurencji oparte na wskaźnikach, takich jak liczba odsłon, rankingi i zmiany w statystykach na stronie. Posiada również konto premium, gdzie dostępne są bardziej istotne dane na temat strony internetowej. Mierzy bowiem zaangażowanie ruchu, przejawiające się w tym, jak nasi konkurenci przyciągają i utrzymują klientów online. Dysponuje danymi demograficznymi, które można wykorzystać do zrozumienia podziału odwiedzających, według płci, wieku czy dochodów. Są to pomocne informacje przy targetowaniu w marketingu online. Compete oferuje metryki słów kluczowych i wyszukiwania, dzięki czemu wiemy, które ze słów kluczowych generują największy ruch na stronach konkurencji. Metryki te obejmują zarówno płatne i organiczne wyszukiwanie, co pozwala na stworzenie optymalnych kampanii SEO/SEM, które przyciągną i zaangażują najważniejszych klientów.

 

Piwik

Piwik to darmowy program do analizy statystyk w czasie rzeczywistym, który dostarcza szczegółowych raportów dotyczących odwiedzających naszą witrynę. Dzięki oprogramowaniu możemy uzyskać informacje dotyczące m.in. wyszukiwarek, słów kluczowych, języka, którego używają osoby odwiedzające stronę czy naszych popularnych stron.

 

Google Analytics

Google Analytics to najczęściej wykorzystywane narzędzie służące do monitorowania pracy stron internetowych. Wyświetla takie wskaźniki jak: liczbę odsłon, liczbę wizyt, dane demograficzne osób odwiedzających stronę, słowa kluczowe używane przez odwiedzających itd. Program działa bardzo dobrze z innymi produktami Google, jak choćby AdSense, ponieważ jest zintegrowany z jego interfejsem.

 

JAWStats

JAWStats to bezpłatny pakiet o otwartym kodzie źródłowym, służący do statystyki i analityki stron internetowych. Został uruchomiony w połączeniu z AWStats. JAWStats tworzy jasne wykresy, tabele i grafiki dotyczące odwiedzających stronę. Może dostarczać danych, takich jak: przeglądane strony, witryny odsyłające czy podać dzienną, a nawet godzinową liczbę gości na stronie.

 

Get Clicky

Kolejnym narzędziem analitycznym, którego można użyć do śledzenia wyników strony internetowej jest Get Clicky. Program może przedstawić istotne statystyki oferowane także przez inne narzędzia, takie jak liczbę odwiedzających i odsłony witryny. Czyni to jednak w czasie rzeczywistym, przedstawiając liczbę osób odwiedzających witrynę w danej chwili. Get Clicky posiada także funkcję „szpiega”, która umożliwia zobaczenie przeglądanych stron, adresu IP osób odwiedzających oraz liczbę odwiedzin danej osoby w ostatnich dniach. Program dysponuje również mechanizmem śledzenia social mediów, który dostarcza statystyk dotyczących efektów naszej kampanii w mediach społecznościowych. Wreszcie, dostępne są dwie opcje programu, darmowy i premium z najwyżej klasy  funkcjami dla użytkowników tego konta.

 

Going Up

Dla fanatyków statystki dostępny jest program Going Up, który zaokrągla wszystkie wskaźniki i umieszcza jest w jednym miejscu. Narzędzie oferuje pełny obraz strony internetowej, której żaden z pakietów analitycznych nie proponuje. Z Going Up można łatwo śledzić odwiedzających, monitorować sprzedaż, przejrzeć współczynniki konwersji i poprawić strategie wyszukiwania. Najlepsze jest jednak to, że można z tego wszystkiego korzystać bez żadnej opłaty, ponieważ Going Up jest darmowy.

 

Mint

Mint to elastyczny program do analizy stron internetowych, który posiada własny hosting. Jego interfejs jest przykładem niezwykłej prostoty. Wizyty, popularne strony, odnośniki, wyszukiwanie i inne zakładki na desce rozdzielczej Minta dają się łatwo dostosować.

 

ValueThisWebsite

ValueThisWebsite jest przede wszystkim darmowym i prostym narzędziem oceny strony internetowej. Oprócz szacunkowej wartości strony, dostarcza również innych informacji. Zawiera takie funkcje jak: ranking ruchu Alexa i Compete, sprawdzenie adresu IP, lokalizacji na Google Map, katalog stron DMOZ i Yahoo Directory, odsłony i wiele innych. Narzędzie pozwala nawet na analizę ruchu (max.3) konkurentów w prostym graficznie interfejsie. ValueThisWebsite może być pomocne w realizacji różnych celów: przeprowadzeniu badania przed kupnem albo sprzedażą strony, dowiedzeniu się, jaka jest pozycja witryny wśród popularnych stron internetowych czy ocenieniu wyników ruchu na stronie.


Website Analyzer

Dla tych, którzy naprawdę kochają darmowe dane na stronach internetowych, Web Analyzer jest narzędziem, które odpowiada tej potrzebie. Proponuje wachlarz statystyk dotyczących strony internetowej, tj. ranking stron Google, Alexa, Backlinks, wiek domeny, znaczniki meta tag, wykresy, przydatne tagi, narzędzie do analizy słów kluczowych i wiele innych. Dostarcza też informacji o IP i hostingu.

  • kama

    Czy ruch na stronie to to samo, co CTR? Znalazłąm taki artykuł http://alterweb.pl/-poznaj-ctr-i-pracuj-efektywniej-w-e-commerce i nie wiem, czy dobrze zrozumiałam

  • Jakub

    W zestawieniu zabrakło moim zdaniem jeszcze narzędzia zwanego Generator Sprzedaży. Posiada podobne możliwości do Google Analytics + prowadzenie kampanii mailingowych

Przeczytaj poprzedni wpis:
Jak zacząć zarabiać pieniądze w programach partnerskich?

Częstym problemem Wydawców jest prowadzenie swoich finansów. Po przeczytaniu kilku blogów swoich znajomych gdzie piszą o tym, jak świetny jest...

Zamknij